11 Reacties

VRIEND

4 jaar geleden

Hee. Nou wat vervelend dat ze je in het ziekenhuis niet helpen hiermee . In het ziekenhuis krijg je indd 1 setje per 24 uur. Thuis ga je de spulletjes uitkoken in water met azijn. Ik bewaarde het dan in een hydrofiel.. Je kunt het ook in de koelkast leggen dan komen er geen bacteriën bij. En na gebruik spoel je het indd af onder de kraan en berg je het weer op. Qua eten moet je uitkijken met koolsoorten dit kan heftig zijn voor je kleine. En opletten met alcohol. Verder mag je volgens mij alles eten.. Telefoon enzo heb ik ook bij mn Borsts straling is niet goed voor het kleintje maar voor borstvoeding geeft het geen hinder. Dat er wat water druppels bij de melk komen js geen probleem.. Op de website van 24 baby staat ook een heel stuk over kolven. Miss dat je daar nog wat info uit kunt halen. Groetjes.

4 jaar geleden

Reactie op Ilse1302

Hee. Nou wat vervelend dat ze je in het ziekenhuis niet helpen hiermee . I ...
Dankjewel voor je antwoorden!!🙏 je heb deze mama hier mee echt heel erg geholpen❤ ik zal is kijken naar die website van 24 baby hele fijne tip!! Ik zit nu ook filmpjes op youtube te kijken hoe of wat maar daar vind ik natuurlijk niet al mijn antwoorden😅 ik lees ook dat je de spullen met koud water moet afspoelen als je klaar ben maar ik heb het nou een paar keer gedaan met heet water?😅

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op anoniemXD

Dankjewel voor je antwoorden!!🙏 je heb deze mama hier mee echt heel erg ge ...
Ja indd met koud water. Dan hebben de bacteriën minder de kans om te groeien. (Geloof ik 🙈). Ik vond de 1e keren kolven ook lastig. Hopelijk heb je er iets aan. Hoelang mag je in het ziekenhuis blijven?

4 jaar geleden

Oohh ik dacht juist heet water omdat je daar de bacteriën mee dood... oeps...😣 kan toch geen kwaad???😰 zolang ik het nu maar wel met koud water doet?😰 Ik mag tot donderdag in het ziekenhuis blijven maar mijn meisje blijft voorlopig in het ziekenhuis...😪 daarom ben ik zo bang dat ik het verkeerd doet met kolven...

4 jaar geleden

Ik kookte elke dag even alle spulletjes uit zodat de bacteriën werden gedood daarna goed afdrogen met een schone doek.

4 jaar geleden

Reactie op Laura1995

Ik kookte elke dag even alle spulletjes uit zodat de bacteriën werden gedoo ...
Dankjewel voor de tip!🙏❤

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op anoniemXD

Oohh ik dacht juist heet water omdat je daar de bacteriën mee dood... oeps. ...
Ooh dat is echt heel snel. Je kunt het niet snel verkeerd doen. Afspoelen met koud water indd. Ik heb bij de vorige zwangerschap zelf een kolf apparaat gekocht. Kon hem ook huren. Maar vond het fijner mijn eigen te hebben. Haha.

4 jaar geleden

Reactie op Ilse1302

Ooh dat is echt heel snel. Je kunt het niet snel verkeerd doen. Afspoele ...
Ja dat snap ik dat het fijner is je eigen te hebben!

4 jaar geleden

Cafeïne moet je verder (naast alcohol) nog mee uitkijken dat je niet te veel van neemt tijdens borstvoeding geven. Voor de rest, maak je niet te veel zorgen, je doet t goed :)

4 jaar geleden

Ohoh ik had onbewust mijn cola naast open melk gezet😅 en cola spettert nog al van zich zelf... nou deed ik mijn hand bove de cola voelde het niet spettere ofzo, maar zal ik de melk weggooie of niet?

4 jaar geleden

Tip; lid worden op Facebook van de groep borstvoeding en kolven. Haal je heel veel informatie vandaan!