15 Reacties
5 jaar geleden
Volgens mij ligt het ook aan de verpakking, dat in de vacuümverpakking toch best wat bacteriën kunnen groeien. Tonijn zou ik sowieso niet doen omdat dit een roofvis is en die kan een grote hoeveelheid vetoplosbare gifstoffen in zich hebben. Die sla jij vervolgens ook op in je vetweefsel (kan je niet afbreken) en bijvoorbeeld aan je kindje tijdens het geven van borstvoeding doorgeven.
5 jaar geleden
Mijn vk zei ook dat het mocht als het echt vers is. Je weet alleen nooit 100% zeker of het echt vers vers is toch? Zou zelf het risico niet nemen om heel eerlijk te zijn. Idd lekker vegetarisch en krab en garnaal mag je wel gewoon hebben :)
5 jaar geleden
Als het vers vers is dan kan het heus af en toe.. maar idd sushi met garnaal, kip, beef, vega dat kan gewoon! En tonijn is sowieso niet goed volgens de app zwangerhap.

5 jaar geleden
Dagverse vis mag inderdaad. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik ook gewoon sushi met zalm gegeten (niet te vaak natuurlijk). Wel altijd bij de bestelling doorgegeven dat ik zwanger ben en dat het dus echt dagvers moet zijn (dit garanderen ze sowieso, maar voor de zekerheid erbij vermelden kan nooit kwaad 😏).
5 jaar geleden
Ik neem t risico niet en ben echt dol op vis en sushi. Ik kies gewoon sushi met ingrediënten waarvan ik zeker weet dat t mag!
5 jaar geleden
Ik eet nu als ik sushi eet samen met garnaal en avacado, hield eerst ook van zalm maar nu moet ik het toch maar een beetje anders doen
5 jaar geleden
Wanneer ik weet dat het echt vers is eet ik het wel, er zitten zoveel gezonde voedingsstoffen in vis dat ik dat belangrijker vind dan de kans op de kans met de kans dat jij of de baby er ziek van kan worden. Betreft roof vis, wel tot een minimum beperken. Alles waar je “te” voor zet is niet goed ☺️
5 jaar geleden
Ik heb zelf bij een all you can eat sushi bar gewerkt. Weet in ieder geval dat ze daar nooit dagverse zalm hebben.. wat ze je ook wijs maken. Ik zou dus, tenzij je op vakantie aan zee bent (in een gebied waar zalm ook in de zee leeft) dus echt het risico niet nemen.. let er bij california roll ook op dat de oranje bolletjes rauwe vis eitjes zijn dus dat die ook niet veilig zijn..