7 Reacties
4 jaar geleden
Ik herken wat je zegt. Mijn dochter is ook bijna 10 weken en haar gewichtstoename volgt ook de curve niet zo mooi meer. Overdag zit er zoals bij jou meestal 3u tussen de voedingen. Ik probeer soms om de 2u, maar dat wil ze niet altijd.
Heb het nog niet besproken met de vroedkundige, maar ben dit wel van plan. Vind het zelf ook spannend!
Ik gebruik de WHO curve aangezien ze borstvoeding krijgt. Misschien dat jouw dochter volgens die curve wel goed groeit?
4 jaar geleden
Altijd bespreken met een diëtiste of kinderarts maar misschien tijdelijk gecaloriseerd gaan voeden?
Dus 1 schepje voeding op 25cc water. Dan krijgt ze meer calorieën binnen.
Dit hebben wij ook met onze zoon gedaan toen hij qua groei niet genoeg groeide. Wel onder begeleiding natuurlijk, nooit op eigen houtje doen
4 jaar geleden
De curve van het cb is gebaseerd op kunstvoeding. Baby’s op bv groeien anders en kunnen daarom beter de curve van who gebruiken. Ik denk dat je je zorgen maakt om iets wat niet nodig is, als je kindje wel goed zou groeien volgends de curve van cb zou het ook niet goed zijn. Bv is gewoon heel anders samengesteld en licht verteerbaar. Hopelijk haalt dit wat van je zorgen weg, je kleine doet het vast erg goed Mariëlle!
4 jaar geleden
Reactie op Joy-1998
Altijd bespreken met een diëtiste of kinderarts maar misschien tijdelijk ge ...
Ze krijgt borstvoeding :)
Ik zou me vooral niet te snel zorgen maken. Groeien en aankomen verloopt echt niet altijd perfect op een lijn - vooral dus niet te vaak wegen als je baby goed drinkt, plast en poept.