3 Reacties
één jaar geleden
Misschien dat hij juist te lang wakker is steeds? Ik merk als ik 3.5/4 uur wakkertijd aanhou dat mijn zoontje heel goed slaapt.
Misschien kan je proberen
Slapen 09.30 tot 10.00
Slapen 14.00 tot 16.00
Slapen 19.30/20.00
Dit deed ik altijd. Sinds kort slaapt mijn zoontje langer in de ochtend en zijn we over naar 1 dutje. Nu word hij wakker om 07.30. Middagdutje 11.30/12.00 tot 14.00/15.00 en slapen om 19.00uur
één jaar geleden
Hij slaapt dus ongeveer 11 uur op een dag?
Dat is minder dan gemiddeld, als ik internet moet geloven. Maar, bij gemiddelden heb je ook altijd kindjes die onderaan zitten (anders kom je niet op een gemiddelde). Dus, als je zoontje het er goed op doet, denk ik dat dit voor hem genoeg slaap is.
Zoontje slaapt hier ook minder dan gemiddeld, van 20.15uur tot 6uur. Wel iets langer dan bij jullie dus. Maar ik herken wel dat je wat meer aan je avonden wilt hebben.
Ik ga er van uit dat ons zoontje naarmate hij ouder wordt ook wat beter zelf kan spelen. En dat het hele avondritueel wat makkelijker wordt. Geen idee of dit zo is, maar ik hoop dat ik dan iets meer rust ga vinden.
Wat wij nu doen is dat mijn man na het avondeten met zoontje speelt. Dan doe ik alles wat er gedaan moet worden, zodat ik 's avonds rustig kan zitten. Als ik zoontje in bed leg, doet mijn man alles wat hij nog moet doen. Zo zijn we allebei helemaal klaar op het moment dat zoontje slaapt. En kunnen we nog heel even ontspannen.
Geen echte tips dus helaas
één jaar geleden
Lukt het om hem eerder naar bed te doen? Wij merken, eerder naar bed is vaak beter doorslapen en later wakker worden in de ochtend. Misschien toch een stukje eerder naar boven? Lichte dimmen, even lekker kriebelen en dan naar bed? Wellicht helpt dit? ☺️ en evt alvast wat licht dimmen beneden? Zeker nu met de lentetijd. Maar miss doe je dit al hoor 😘