Hi mama,
Ik ben benieuwd naar eventuele tips. Wij wonen op Aruba en mijn schoonmoeder woont in een appartement achter ons. Onze buurvrouw komt veel op bezoek bij mijn schoonmoeder en daar heb ik geen problemen mee. Maar ze heeft Nogal een heftig overleden o.a. drug gebruik, verkrachtig gevangenis straf etc en gebruikt ze veel slechte worden en daardoor probeer ik t veel te vermijden maar dat gaat niet altijd ivm dat de kinderen graag spelen bij de oma en ze dan onverwachts op bezoek komt... Ze Heeft haar hart op een goede plek zitten. Maar telkens als ze onze kinderen ziet omdat ze op visite is gaat ze Nogal over onze grenzen heen zoals: dat ze een soort van af dwingt bij de kinderen om haar tante te noemen en de manier van op voeding hoe zij t zou zien. Daarnaast past de oma elke zaterdag op en wilde de oma boodschappen doen en heeft de oma zonder overleg met ons de buurvrouw op laten passen. En tot mijn schrik geeft mijn oudste zoontje de buurvrouw nu een kus vandaag op de mond.. Ik vind het zelf erg ver gaan maar ik wil haar niet kwetsen omdat ik weet dat ze t niet slecht bedoelt. Maar ik merk dat de buurvrouw haar grenzen niet Inziet. Ik had haar in de avond toen ze weer op visite was bij mijn schoonmoeder indirect gezegd dat ik t niet ok vind dat andere mensen behalve de papa of mama een kus horen te geven op de mond. Maar ik wil hier nog wel een keertje met haar over zitten en haar op een goede manier uitleggen... Alleen vind ik t zo lastig want zowel mn schoonmoeder als buurvrouw die allebei in de 60 zijn doen alsof zij wel weten hoe alles zou moeten en heb je er zowat niks over te zeggen.. Ze helpt ons veel en de bedoelt alles ook echt goed maar ik wil het haar wel duidelijk zeggen zonder dat er problemen komen
Hebben jullie hier eventueel tips in???