3 Reacties
één jaar geleden
Ik geef mijn dochter al ruim 6 maanden soyamelk van de lidl.
Mijn Dietiste heeft mij niet vertelt dat dit slecht kan zijn op langere termijn. De haver en de almond Milk zijn juist zwaarder om te verteren.
Hierdoor ontstaan er juist sneller darmkrampjes.
Ik kies wel voor de variant zonder toegevoegde suikers.
Jumbo huismerk heeft ook een prima soyamelk.
Als je niet voor de groeidrink kiest.
Let er wel op dat je kind genoeg vitamine D en calcium binnenkrijgt. Bij de groeidrink is dit allemaal toegevoegd.
één jaar geleden
Mijn kind heeft ook een kma we hebben aan de kinderarts gevraagd wat het verschil was met de groeimelk en de gewone andere soja, haver, rijst melk en ze zei dat er soms wat mee toegevoegd is aan vitaminen maar las je al vitamine d druppels aan je kind geef en een gevarieerde dieet is dat voldoende . Daarnaast de alpro groeimelk lijkt te veel suiker aan toegevoegd te zijn wat niet echt goed is. Is meer een verkoop strategie de groeimelk verpakking. Ik koop de soja van de Lidl en die was ook goed en met toegevoegde suiker als nog minder dan bij de groeimelk.
één jaar geleden
Amandelmelk is heel arm in voedingsstoffen én vetten. Dit is wat dat betreft een van de minst logische keuzes 😊.
Betere optie:
- oatly havermelk barista: vrij zoetig van smaak (geen toegevoegde suiker hoor!). Ik hoor om me heen dat dit redelijk geaccepteerd wordt. Onze dochter weigert het ook… maar krijgt nog borstvoeding. En ik mix plantaardige melk door de havermout en pannenkoeken etc. dan accepteert ze het wel.
Moet het per sé nog een flesje zijn?