Hoi!
Ik zit met mijn handen in het haar,
mijn zoontje van 15 maanden heeft al sinds de geboorte een eiwit én koemelkeiwitallergie. Dit weten we door een hoop allergietesten die hieraan vooraf gingen sinds geboorte.
We provoceren vaak op aanraden van de dokter maar dit is nog steeds aanwezig. Hij heeft bij beide een trage allergie en staat dus in een paar dagen vol exczeem.
Nu proberen wij al enige tijd te kijken wat hij lust qua andere melk en/of groeimelk momenteel hebben we nog wel wat potten 'nutrilon peptisyneo' staan maar deze zijn vrij prijzig voor maar 400g en niet terugbetaald. Hij lijkt echt niets te lusten. We gaven hem steeds na het wakker worden een flesje van een melk maar hij proeft, trekt een gekke kop en gooit de fles weg om vervolgens te gaan huilen.
We doen het zo in de fles dat hij ook niet ziet dat het niet zijn melk is, geen idee of dat zin heeft maar hij weet namelijk goed wat hij wil en brengt als hij een flesje wil zijn (lege pot om mee te spelen) melk naar ons of wijst naar zijn pot op het aanrecht. Tussen elke poging laten we weer minstens 2 weken tijd tussen voor we de volgende proberen.
We probeerden ondertussen al:
- bambix rijstmelk
- bambix tarwe en haver melk
- alpro soja melk
- alpro havermelk
Die laatste (die wij persoonlijk verschrikkelijk vies vinden en zeker in tegenstelling tot andere geprobeerde melk) dronk hij daarjuist gek genoeg wel op.
Nu, de opties zijn met zijn allergie beperkt qua melk/groeimelk.
Ik vroeg me alleen af, is deze amandelmelk wel voldoende ter vervanging en kan deze als 'groeimelk'?
mag ik deze zoals er ook op de verpakking staat opwarmen? (Dat deed ik daarnet wel maar las op het internet dit beter niet te doen?)
Ik las ook dat sojamelk niet aan te raden is gezien deze op jonge leeftijd bij veel drinken voor hormoonverstoring kan zorgen. Onze kinderarts beaamde dit ook.. 🤯
Wie heeft raad? 🙈