5 Reacties

één jaar geleden

Ik wil het grote bed pas doen als hij uit zijn ledikant gaat klimmen. Of gewoon niet meer past. Zo lang mogelijk in zijn ledikant. Wij willen dan voor 140x200 gaan, zodat we er inderdaad makkelijk naast kunnen liggen als er iets is.

één jaar geleden

Volgens mij is het advies hier mee te wachten tot 2,5 zelfs liever 3 jaar. Tot die tijd begrijpen ze niet dat ze in bed moeten blijven of zo iets.

één jaar geleden

Wij wachten sowieso tot ze geen slaapzak meer aan hoeft. Dan gaat de zijkant van haar ledikant eraf. Zodra dat allemaal goed gaat en gewend is, gaan we verder kijken

één jaar geleden

Ons zoontje wordt in oktober 2. Die maand zal ook zijn broertje/zusje geboren worden. Zijn kamer wordt dus straks de baby kamer, en krijgt ons zoontje een nieuwe kamer. We zaten dus ook te twijfelen, of een 2e ledikantje kopen of een groot bed. Nu besloten om een groter peuter bed te kopen, die je ook als ledikant kan ombouwen, maar ook naar een “groot” bed. Daar kan hij dan weer een poos mee vooruit. Ik denk dat hij dan nog net te klein is om te snappen dat hij in bed moet blijven liggen. En op deze manier kunnen we steeds een stapje verder als hij er aan toe is. ☺️ en mocht zijn broertje of zusje straks zo groot zijn dan kan die weer in dat bed en dan krijgt hij een “echt” groot bed. Dat is hier het idee 🤣👌

één jaar geleden

Wij hebben een vloerbed voor ons zoontje van 1.5 ivm een zusje die nu in zijn ledikant slaapt. Wij twijfelden tussen een 2e ledikant of een vloerbed en hebben dus gekozen voor een vloerbed.