13 Reacties

één jaar geleden

100% ons kind 😂 En vreselijk lastig als je in je eentje bent inderdaad, zeker als je zelf ook hangry bent haha. Het enige dat bij ons helpt: in de leertoren erbij en “helpen” en “voorproeven”

één jaar geleden

Wow alsof ik het zelf geschreven heb… 😂 DRA-MA! In de ochtend, nog voor mijn koffie🥴 hangt er al iemand krijsend aan mijn been want zn papje maken duurt op zn minst 1,5 min en dat is heeeeeeel lang! Vervolgens is hij boos dat hij het op moet eten🤷🏻‍♀️ maar nadat hij toch maar iets er van gehad heeft vindt hij het toch acceptabel om het op te eten. Als hij van de gastouder af komt is het hetzelfde been gehang, of hij gaat uit frustratie alle keukenkastjes opentrekken en dan schreeuwen als ik zeg dat dat niet mag😅 ik heb al heel vaak gezegd… al je me nou ff laat dan heb ik het zo klaar haha maar dat wordt nog niet echt opgepakt. Het enige dat zou helpen is hem op het aanrecht zetten zodat hij alles goed kan zien maar dat vind ik dat weer een slecht idee haha. En wederom als hij zn avond eten dan heeft, dan duwt hij eerst zn bordje weg, krijst de hele tent bij elkaar en ineens als een eureka moment besluit hij dat het misschien toch wel lekker is…. Wtf🤪 Ohja bij de gastouder is dit allemaal niet want daar is hij een voorbeeldige eter😂

één jaar geleden

Precies hetzelfde hier 😵‍💫😂 Ik heb het idee dat het ‘s avonds niet eens per sé honger is, maar ook nabijheid willen na een dag drukte en weinig aandacht op de opvang. Vind ik best sneu eigenlijk, maar ook pittig als je zelf ook moe bent én hongerig 😅. In de ochtend drinkt ze nog voeding bij mij en dan binnen 60min ontbijt, ze kan niet uitgehongerd zijn dan… maar zo gedraagt ze zich wel 🙊🙊 Ook het eten zelf is jezelf constant op glad ijs begeven. Pakt papa haar vorkje aan terwijl ze die eigenlijk voor mama bedoelde (maar ‘m wel de kant van mn vriend op gaf) kan dat reden zijn voor een complete meltdown en weigeren ook maar een hap te eten…. Per sé van ons bord willen (wat nog heet is) terwijl haar bord altijd identiek hetzelfde heeft liggen (alleen afgekoeld). En als dat dan niet kan, wederom een reden om te stoppen met eten 👍🏼. Ze is nu ook heel dwingend in ander eten ‘eisen’ dan op haar bord ligt (fruit). Ze heeft áltijd een veilige optie op haar bordje liggen en trekken daar dus ook de grens. Maar ook dát is een reden om kneiterboos te worden en niet verder te eten 😇 We kijken elkaar hier regelmatig aan van ‘wow wtf is dit!!!’ En moeten soms ook echt even lachen omdat we niet weten wat we anders moeten haha. Zo, wat een verhaal. Het zat me blijkbaar toch wat hoog 🙊

één jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

100% ons kind 😂 En vreselijk lastig als je in je eentje bent inderdaad, ze ...
Leertoren werkte bij ons ook alleen moet ik tegenwoordig mn complete keukenblad leeghalen want als ze ook maar de fruitschaal ziet en 30min voor avondeten geen banaan mag is dat al reden voor hysterie en gillen 😇😇😇 oh man ‘adem in adem uit’

één jaar geleden

Oh over dat fruit😂😂 heel herkenbaar! Hier wordt elke dag midden tijdens het avondeten naar de fruitschaal gewezen mama die!!! Met zo’n grijphandje.. dikke krokodillen tranen als ie hoort dat ie zn bordje leeg moet eten. Haha

één jaar geleden

Hahahaha oh wat heerlijk herkenbaar weer allemaal! Super toevallig want hier wordt ook sinds een tijd naar de fruitschaal gewezen tijdens het avondeten. Ik denk dan nog veel te ruimhartig geloof ik, ach fruit kan nooit kwaad, dus dat krijgt hij dan, maar zal daar ook wel weer een monster mee creëeren 😂😂 Verder ben ik mega creatief geworden in 'koken met 1 arm'. Kan er vast een vlog over beginnen ofzo 😅 En 's ochtends probeer ik hem zoveel mogelijk te laten helpen. Kiezen wat je op brood wil, boter smeren enz. Helpt soms een beetje 🙂

één jaar geleden

Omg zo herkenbaar. Hier ook eentje die doet alsof de wereld vergaat als ze trek heeft, regelmatig voor de keukenkast met eten gaat jammeren of stampvoeten als ik haar niks geef omdat ze net een hele lunch op heeft en als ik haar eten voor haar zet ze heel hard gaat huilen en bord weg duwen om het vervolgens rustig op te gaan zitten smikkelen. Dan nog maar niet te spreken over bord wel of niet op plateau, bord leeg kiepen op plateau en vervolgens alles weer op het bord leggen, haar bord aan ons geven en dan boos worden als we het vast houden en ga zo maar door 🤣

één jaar geleden

Hahahaah oh jeetje moet wel heel erg lachen. Wat een feest der herkenning! Kortom ik heb dus een heel normaal kind, maar man man wat uitdagend. Wat gaat er dan in die koppies om hè?!

één jaar geleden

Leuke om wat herkenning te lezen ;). Meestal gaat de ochtend en avond voeding niet snel genoeg voor haar en wordt er druk aan mij geplukt en gewezen. Hier werkt het dragen in een draagdoek tijdens het koken van het avondeten goed wanneer ze graag vastgehouden wil worden en ik alleen ben, je hebt je handen vrij en je kind is wat afgeschermd van eventuele spetters. Hier is mijn dochter de laatste tijd ook kieskeurig in hoe ze eet, de ene keer wil ze met de handen of een lepel eten (liefst in beiden handen tegelijk een lepel), niet willen eten maar vooral willen kliederen ermee, dan wil ze wel gevoerd worden of moet ze ons juist perse voeren. Vandaag was het om en om voeren, eerst geef ik haar een hap en dan zij mij😅. Deze week mag ik haar meestal alleen eten aan haar geven, wanneer mijn man het probeert wordt ze opeens driftig🤷. Graag zou ik haar willen weten wat er allemaal in haar om gaat.

één jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Leertoren werkte bij ons ook alleen moet ik tegenwoordig mn complete keuken ...
Bij ons ligt al het fruit in de koelkast ;-) helpt al iets. Want zodra hij een banaan of mandarijn ziet... Haha

één jaar geleden

Hier helpt de leertoren ontzettend! Beetje “meesnoepen” van paprika ofzo tijdens het snijden en iets vast kunnen hebben/mee kunnen kijken. Zelfs met de fles of pap maken wil ze helpen.

één jaar geleden

Ohhh bij ons oook! Ik was al bang dat het aan ons lag🤣 Dat wij dit veroorzaakt zouden hebben ofzo! Me zoontje krijgt sochtends lekker beetje melk en een broodje. Hij weet waar de fruitschaal staat. En na het broodje wijst die alweer heel fanatiek DIE DIE DIE wil die het banaantje die hij meestal tegen 9.15 krijgt 😴 Dan denk ik heb je dan echt honger? Dus ik geef maar vaak ook nog een banaantje maar ik denk jeetje je eet nog meer in de ochtend als ik 🤣

één jaar geleden

Hahaha heeeerlijk om te lezen dat dit niet enkel bij ons zo is! Dankjulliewel allemaal om m´n avond goed te maken.