Onze dochter wil sinds een aantal weken savonds al niet naar bed. Gaat dan smoesjes verzinnen en moeilijk doen.
We hebben vanalles aangepast/geprobeerd en negeren t nu, meestal geeft ze dan na een tijdje op en gaat slapen.
Echter word ze of rond een uur of 11 (zoals nu 😬) of meestal rond 2 a 3 uur wakker en zet het dan op een gillen en krijsen.
Ze gaat dan zo hard te keer dat ik er wel heen ga zodat ons zoontje niet ook wakker word. Als ik vraag wat er is krijg je geen antwoord. Het enige wat ze doet is dr armen naar je uitstrekken of zeggen dat ze bij ons wil slapen. Meer krijg je er niet uit.
Zodra ze bij ons ligt slaapt ze gelijk en slaapt ook veel langer uit dan normaal.
We hebben vanalles geprobeerd om haar op dat moment rustig te krijgen en terug in haar eigen bed maar zodra ze terug in haar bed moet of als je weg wil gaan zet ze het weer op een krijsen.
Je snapt wel dat ik niet om 2 uur snachts haar de boel bij elkaar laat krijsen, zo word iedereen wakker en het gaat dan echt hard en ze houd t lang vol.
Maar dit geintje is al weken bezig en wij zijn zelf ook voort dood moe, mede hier door.
We hebben nu net vakantie en ik had gevraagd of ze het leuk vond als we haar poppenhuis boven zouden zetten. Zodra ze dan wakker word, dat ze dan kan spelen in de hoop dat dit haar bezig hield. Ja! O wat was ze blij.. maar dit hielp niks..
Ze heeft een nachtlampje, ze ligt in een peuterbed waar ze zelf uit kan dus kan gewoon in haar kamertje haar gang gaan.
Als het een avond goed gaat en ze slaapt door in haar eigen bed ben ik sochtends voort verbaasd want dit is momenteel zeldzaam..
Pas had haar leidster van het kdv ze daar flink bezig gehouden door ze achter een bal aan te laten rennen. Toen was ze zo moe blijkbaar dat ze door sliep. Nu is ze elke dag flink actief dus en sliep hiervoor goed dus daar zal t niet perse aan liggen, maar waar wel aan dan?
We hebben ook al geprobeerd als t vroeger op de avond is om haar even naar beneden te laten komen, wat drinken en tot rust komen/knuffelen en haar dan samen in bed te gaan leggen, maar zodra je weg gaat begint t weer van voor af aan.
De laatste dagen was ik zo moe (mijn man slaapt er serieus doorheen 🤦♀️) dat ik niet eens meer weet dat ik haar ben gaan halen en bij ons heb gelegd, dit gaat denk ik voort automatisch ofzo..
Nu we vakantie hebben en dus meer rust willen we gaan kijken wat wel helpt, wat we kunnen doen..
Alle tips, ervaringen e.d. zijn heeeeel erg welkom
Alvast bedankt namens deze vermoeide mama 😅