12 Reacties

één jaar geleden

Heb je m al aaien geleerd ?😅 Dit werkt bij ons dochter als ze denkt om in een wang te kunnen knijpen 🙈

één jaar geleden

Reactie op Mommyb93

Heb je m al aaien geleerd ?😅 Dit werkt bij ons dochter als ze denkt om in ...
Ja hij weet wat aaien is😜maar hij pakt zo uit het niet een hele pluk beet en trekt er zo hard aan dat hij steeds een hand vol haar heeft🙄en mijn dochter heel logisch keihard auw roept en hij dat blijkbaar nog mooier vind dus nog harder trekt🤐

één jaar geleden

Miss kan je je dochter 1 x heel erg overdreven echt gwn toneel laten huilen dan schrikt hij miss en doet hij het niet meer

één jaar geleden

Hier een dame van bijna 18 maanden die me vorige week ineens beet. Ze zat op schoot. Dus haar omgedraaid. Haar aangekeken en op harde toon gezegd. Dat gaan we niet meer doen. Nou krijsen, alles bij elkaar. Even laten gaan en daarna getroost. Maar ze heeft het niet meer gedaan. Als ze bij simpele dingen niet luistert, dan is het na 3x nee zeggen in de stoel.

één jaar geleden

Reactie op Lou1986

Miss kan je je dochter 1 x heel erg overdreven echt gwn toneel laten huilen ...
Ze doet niet anders😅

één jaar geleden

Miss zachtjes niet te zacht maar terug doen?

één jaar geleden

Reactie op Lou1986

Miss zachtjes niet te zacht maar terug doen?
Ze zijn toch veeeeel te klein om het inlevingsvermogen te hebben dat dit hetzelfde is?! Ze zijn nog geen anderhalf vergeet dit alsjeblieft niet! Het is waarschijnlijk gewoon een vorm van contact maken/ reactie zoeken. Sowieso met 0 kwaad in de zin. Straffen lijkt me daarom totaal niet passend. Laten zien hoe het wél moet. Daar heeft hij wat aan.

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Ze zijn toch veeeeel te klein om het inlevingsvermogen te hebben dat dit he ...
Nou precies, boos worden doe ik niet en straffen ook niet. Maar hij moet wel leren dat wat pijn doet niet mag. Maaar ja hoe😅

één jaar geleden

Herkenbaar 😮‍💨 onze zoon is nu 17 maanden, haren trekken, bril afpakken, laatjes los doen, tegen de tv slaan, met alles gooien, en ja ook bijten noem maar op. Hij begint nu wel een beetje hier en daar het te snappen en wil dan een knuffel hebben maar soms...... van de week heeft hij mijn vriend in de neus gebeten 🤭 mijn vriend is de hele dag thuis (afgekeurd) en ik werk in de zorg dus ja mij probeer hij nu echt uit en dan krijg ik de aanwijzingen van mijn vriend hahahaha

één jaar geleden

Reactie op ChantalenAaldert

Herkenbaar 😮‍💨 onze zoon is nu 17 maanden, haren trekken, bril afpakken, ...
Haha precies dat, het bijten hebben we nu eindelijk een beetje achter de rug maar verder precies hetzelfde. Vooral met zijn houten loopeendje tegen alles aan meppen waar hij anders niet bij kan🤯

één jaar geleden

Reactie op Rojaemco

Nou precies, boos worden doe ik niet en straffen ook niet. Maar hij moet we ...
Oeef lijkt me moeilijk met 2 kids🙏 Wat wij doen (misschien werkt het ook bij jullie, misschien ook niet) is vooral héél erg inzetten op wat positief en goed is. Als hij mij bijv pijn doet, dan zeg word ik even duidelijk dat dit een Nee is, niet mag. Dan doe ik samen met hem het positieve gewenste gedrag (aaien) , en direct erop zeg ik vrolijk Jaaaa, high five! Als hij gaat staan op de bank (wat niet mag) dan kijk ik hem strak aan en zeg ik nee, zitten.. als hij dat doet bekrachtig ik hem hoe goed hij wel niet luistert 🥳 telkens als hij iets goeds doet, goed luistert etc, dan schenk ik daar ‘overdreven’ aandacht aan.. dit werkt super goed. Misschien helpt het jullie..🙏

één jaar geleden

Reactie op LinaLina789

Oeef lijkt me moeilijk met 2 kids🙏 Wat wij doen (misschien werkt het ook b ...
Thnx, zal vanaf morgen er ook opletten "overdreven" tereageren op goed gedrag