13 Reacties

één jaar geleden

Ik lees mee. Bij ons is avondeten een drama. We hebben soms goede momenten er tussen zitten maar het is nu al een hele tijd een heel gedoe

één jaar geleden

Reactie op Oummievanbaby

Ik lees mee. Bij ons is avondeten een drama. We hebben soms goede momenten ...
Frustrerend he...

één jaar geleden

Jup hier ook. Nooit goed gegeten overigens. Brood en fruit wel, maar verder 😑

één jaar geleden

Hier exact hetzelfdw probleem. Bij niet eten na 30 minuten boden wij haar 2 boterhammen aan maar nu bedachten we ons dat ze mogelijk juist niet avond eet om zo boterhammen te krijgem hier gaat dan wel iets gezonds op maar toch. Ze moet ook leren warm avond eten te eten. Lang at ze bij dit soort moeilijke avonden nog 18+ maanden potjes maar ook dat doet ze nu niet. Voor het eerst dat ze vanavond zonder eten ( ook geen toetje ) naar bed gaat. Wel eet ze op de opvanv rond 15.00 nog iets van een cracker met zuivelspread ofso, maar toch, dat is een lange ruk tot de volgende ochtend. Melk of pyjama papje eet/drinkt ze niet mocht ze snachts wakker wirden van de honger.. Mag ik vragen welke tips je hebt gekregen van het CB ?

één jaar geleden

Wat vervelend joh.. en dingen als fruit smoothie met advocado ofzo? Als je het zelf in een knijpzakje doet om het interessant te maken? Onze dochter vind het heel leuk als ze bijv een hele appel mag eten ipv stukjes of als ze zelf mag snijden.

één jaar geleden

Reactie op C566

Frustrerend he...
Ja echt! Ik kan er van binnen echt heel erg gefrustreerd van worden. Maar ik wil er ook niet een strijd van maken of wat dan ook, dat werkt denk ik averechts. Pfff maar lastig is het wel.

één jaar geleden

Reactie op Fistchildinlove

Hier exact hetzelfdw probleem. Bij niet eten na 30 minuten boden wij haar 2 ...
Vervelend he wij hebben ook al zo veel geprobeerd. Tips die ik kreeg van het CB - maak er vooral geen strijd van als ze niet wilt eten. Gezellig houden aan tafel en het negatieve gedrag juist negeren. - niks anders aanbieden zoals een banaan of boterham, toetje mag wel - evt wat appelmoes door het eten om het wat lekkerder te maken - maak het bordje leuk op bijvoorbeeld door middel van een gezichtje, zo is het interessant - probeer het spelenderwijs zoals met een boekje of maak er een spelletje van. Nou het helpt bij ons allemaal niet helaas...

één jaar geleden

Misschien kijken op de instagram van solidstarts. Staan enorm veel tips op om eten leuk en gezellig te houden en hoe je ze aan het proeven krijgt. Verder misschien kijken of je de kcal van wat ze wel eet kan ophogen? Bijv. als ze wel graag brood eet een wat dikkere laag boter, laagje avocado onder het beleg. Bij pasta een scheutje olijfolie er doorheen. Notenpasta door de yoghurt of op een pannenkoekje etc.. Succes! 💪🏼

één jaar geleden

Wij hebben ook een klein jongetje. Hij is 2 jaar en weegt nu net 10 kg. Hij krijgt nutridrink van nutricia voorgeschreven van de ziekenhuis dietist zodat hij wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt. Verder hebben wij als tip gekregen om het eten dat hij wel eet zo calorierijk mogelijk te maken. Extra veel boter, olie ergens aan toevoegen, volle zuivelproducten gebruiken enz. Maar ik moet zeggen, dit doen we al meer dan een half jaar maar hij blijft gewoon zijn eigen lijn volgen 🙈

één jaar geleden

Hier exact hetzelfde

één jaar geleden

Mijn zoon at en dronk heel slecht sinds 6 maanden oud. Wij maakten ons zeer zorgen toen hij 10 maanden oud was. Wij waren bij de diëtist, CB geweest, bloedtest gedaan, niks verkeerd, tips gekregen net zoals wat je hebt gekregen. Ook alle tips op internet om het eten leuker te maken... Maar niets had geholpen. Totdat hij 16 maanden oud was, begon ik hem te trainen met eten, vooral tafel regels gebruiken. Als het tijd is om te eten, in zijn stoel zitten, geen speelgoed of TV of mobiel kijken. Ik geef hem klein beetje eten, als hij klaar is met zijn kleine portie, krijgt hij weer klein beetje eten, als er te veel eten op zijn bord ligt, is het overwhelming voor hem en gaat hij met zijn eten spelen. Ik geef hem nauwelijks tussendoortjes zodat hij zijn maaltijd goed kan eten. Hij eet niet zoveel als kinderen van zijn leeftijd (misschien de helft), maar elke keer eet hij met plezier, soms eet hij zijn bord op, soms een paar hapjes. Hij was 8,7kg toen hij 1 jaar oud was, nu is hij meer dan 2 jaar oud en weegt hij 11kg. Nog steeds een kleine jongen. Hier is zijn eetschema: 7uur : brood of melk of beide.(hij wil niet echt ontbijten, dus soms geef ik hem alleen ~200cc melk) 12uur: rijst, groeten, vlees/vis (nog wat fruit als hij zijn bordje bijna op heeft gegeten) +100cc melk 18uur: pasta, groenten, vlees/vis, of stamppot (nog wat fruit/yoghurt als hij goed heeft gegeten) 20 uur : 200cc melk Hij krijgt alleen water overdag, bijna nooit koekjes of crackers. Hoop dit helpt!

één jaar geleden

Reactie op C566

Vervelend he wij hebben ook al zo veel geprobeerd. Tips die ik kreeg van ...
Wij hebben een week of 2 geleden ontdekt dat ze ineens geraspte kaas over haar eten lekker vind. Maakte niet uit wat het was ( wel avondeten ) nu sinds een paar dagen is onze dochter omgeslagen naar over mayonaise bij.. nu gaan we hier maar gewoon in mee omdat ze het idee wilt hebben dat ze het erbij eet, het is maar de hoeveelheid van een thee lepeltje namelijk. En ookal is het dan op, ze eet de rest van haar bord wel verder leeg. Maar een plakje kaas zo op brood of uit het vuistje eet ze dan niet 😅

één jaar geleden

Hier ook al een tijdje. En wij hebben een kereltje die altijd goed at! Kan me voorstellen als je kleintje niet veel eet en aan de kleine kant is, dat je je best wel wat zorgen kan maken🙁 Van de week was ik die strijd ook zo beu! Nou las ik dat het echt een fase is (gaan we weer;)). En die fase kan lang duren. Idd de tips die hier al staan. Ik had afgelopen weekend, familieweekend met 4 kinderen rond de 2 jaar. Allemaal hetzelfde 😭 dus ik geloof, sinds dat weekend, echt dat het een fase is! En probeer het nu langzaam los te laten....