18 Reacties
één jaar geleden
Hier hetzelfde drama🤣 heb me erbij neergelegd.. eet ze niet prima als ze honger hebben eten ze wel.. en dan maar een boterham of iets
één jaar geleden
Hier ook een lastige eter. Broodje een paar happen in d'r stoel. Zodra ze eruit gaat zet ik bord op hoogte voor haar. Vervolgens eet ze tijdens het spelen nog regelmatig een stukje. Verder leg ik meerdere dingen op het bord. Smorgens vaak een broodje, cracker en wat fruit. En zo eigenlijk bij elke maaltijd.
één jaar geleden
Ja hier ook! Vroeger at ze elke dag een banaan. Als het aan haar lag 2 😅 nu…? Nee, nee en nog eens nee. Aardbeien, mango, blauwe bessen, weinig succes.
Ze eet soms beter als ze voor de tv zit. Het is ook niet hoe ik het graag zie, maar dan eet ze over het algemeen beter. Eten vanaf haar leerstoel wil ook nog wel eens helpen en ik leg het ook neer in haar eigen keukentje zodat ze er af en toe van neemt. Bieden we het aan, nee. Heeft ze het idee dat het niet van haar is, bere interessant.
Ze komt ook wel juichend naar de tafel toe als we gaan eten “ETEN ETEN ETEN!”. Pikt het vlees, kijkt naar onze borden, wil ons vlees: dus wij eten sindsdien ook sneller ons vlees op 🤨. Aardappelen gaan er soms in, maar ze staat ook vaak op om te spelen.
Oh ja, als we de eendjes gaan voeren met oud brood. Je kent ze wel, de harde kontjes. Die gaan er dan wel in.
één jaar geleden
Onze dochter is ook een slechte eter, maar groeit ook niet goed. Ze eet wel een droge boterham als we die zo in haar vuistje geven. Scheurt ze in stukjes en eet ze het op. Verder droge rijstwafels en crackers. 😅 Warme maaltijd lukt hier ook niet. Fruit gaat wel goed gelukkig.
één jaar geleden
Solid starts op instagram heeft heel veel tips om het eten gezellig te houden. Verder helpt het hier om hem mee te laten helpen met koken. Ik laat hem bijv. groenten in de pan gooien, eitje klutsen, uitzoeken welke pasta (penne, macaroni etc) en vaak eet hij dan ook tijdens het koken van alles al een hapje.
Je kunt op insta ook veel recepten vinden voor bijvoorbeeld pannenkoekjes met groenten erin of met een lepeltje notenpasta door t beslag voor de extra calorieën etc. Bijvoorbeeld kleinebuikjesvullen of bakkenmetbel
één jaar geleden
Ik maak groente ijsjes met beetje fruit erdoor. Eigenlijk allee wat ie anders niet eet doe ik erdoor, zoals havermout, sojamelk, fruitsoorten en allerlei groenten zoals spruiten, spinazie, rode biet etc
één jaar geleden
Hier ook al haar hele leven een slechte eter! Ze eet ongeveer 10 tot 15 dingen denk ik? Nieuw eten is een no go, ze probeert het niet eens.. ze is ook klein en licht en heeft nog steeds last van reflux/brandend maagzuur..
Eten voor de tv gaat goed hier, dus dat is mij ook dikke prima. We maken geen strijd en zorgen dat ze met regelmaat een 'veilig' voedingsmiddel krijgt.
Gelukkig zijn de geaccepteerde voedingsmiddelen wel gezond, zoals fruit, 2 tot 3 soorten groente, brood, geitenkaasjes.. ze krijgt nog 2x een fles melk met toegevoegde vitamines door ons, gezien ze ook geen vlees eet..
Maar ja, het blijft een groot probleem. De vermoedelijke kma/reflux/obstipatie heeft haar relatie met eten echt gevormd.. heel jammer!
Ik vind het wel fijn om te lezen dat we niet alleen zijn😊
één jaar geleden
Onze dochter is exact zo !
Nu moet ik wel zeggen dat alleen de avondmaaltijden het grootste drama zijn. Brood eten doet ze wel, soms weken met gezond beleg zoals smeerkaas , kipfilet, hummus en noem maar op en dan ineens is ze daar klaar mee en wilt ze alleen de wat zoetere dingen eten of fruit of brood.
Wel heeft onze dochter vanwege ontlasting problemen bij de kinderarts gezeten. Maar ook daar vonden ze 10.6 kilo bij 22 maanden te weinig. Macrogol zakjes gehad voor de ontlasting ( dit was in verband met het te weinig eten uit eindelijk, vol gevoel hebben door ontlasting ) nu gaat dit goed. Eet ze voldoende alleen niet altijd het meeste gezondde. Onze dochter eet namelijk maar zelden met de pot mee. Dit ook besproken bij de kinderarts, omdat onze dochter wel de maaltijdpotjes van Olvarit eet.
Dus deed eet ze nu 9 van de 10x in de avond en gaat super goed.
Misschien je neerleggen bij het gene dat tegenwoordig " het perfecte beeld " moet zijn. Dit hielp mij heel erg.
Succes ermee, ik weet hoe vervelend het is..
één jaar geleden
Ik ging een topic hierover starten maar toen zag ik dit. Mijn zoontje is sinds een paar weken steeds moeilijker met eten terwijl hij een goede eter was. Avondeten gaat bijna al helemaal niet in, ik voer hem nog wel want hij speelt meer met het eten dan wat hij in zijn mond stop en alsnog weiger hij de hapjes met één hand of gaat met zijn eten gooien. Brood gaat nog wel en fruit ook maar avondeten helemaal niet, op deze manier oefenen met bestek gaat ook niet omdat hij dus helemaal niet wilt eten. Ik hoop dat dit alleen maar een fase is maar ik voel me zo gefrustreerd en radeloos. Succes !
één jaar geleden
Reactie op Fabi-R
Oh ja en tv en appelmoes er door heen hiel vroeger wel afgelopen dagen niet ...
Hier ook hetzelfde verhaal momenteel.. dan maar boterhammen als avond eten met snoeptomaatjes en/of komkommer erbij
één jaar geleden
Oh hier ook, vanaf het begin vd hapjes al een slechte eter. Hier helpt het wel dat zijn grote zus wel een goede eter is, goed voorbeeld doet volgen (soms dan). Hier zijn er 3 gerechten die er goed in gaan; spaghetti, risotto en tomatensoep. En 1 potje uit de winkel is favoriet. Dus die eten we dan regelmatig. Blijf alles aanbieden. Fruit en brood gaat wel oké trouwens. Maar ik heb besloten me er niet meer druk om te maken, sindsdien eet hij niet meer, maar is het wel wat gezelliger aan tafel 😅
één jaar geleden
Hier wordt momenteel ook NIKS gegeten al weken lang. Alleen fruit, maar ook niet altijd. Ja en koekjes wil ze wel. Brood, avondeten, alles is "nee mama, niet eten!" Of "niet lekker mama". Ze krijgt ook niks anders en lijkt verder eigenlijk geen last te hebben van honger ofzo..🤷🏼♀️🤷🏼♀️ maar is wel super irritant. Ze drinkt gelukkig wel gewoon genoeg.
één jaar geleden
Reactie op LinaLina789
Ik maak groente ijsjes met beetje fruit erdoor. Eigenlijk allee wat ie ande ...
Zn favoriete woord is IJS😂 Naast de groente-ijsjes die altijd goed in de smaak vallen 🤷♀️ maak ik nu ook ontbijt-ijsjes met Griekse yoghurt, zaden kokosrasp en havermout oid, alles wat ik kan bedenken waarvan ik vind dat hij nodig heeft om gevarieerd te eten. Als snack soms maar ook als hij savonds slecht heeft gegeten, dan als toetje zon ijsje, en tadaaa dan heeft ie toch stiekem zn groente binnen😀
één jaar geleden
Reactie op LinaLina789
https://www.instagram.com/reel/CvnRBu5PV2N/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Interessant