Hallo,
Heeft iemand tips om je eigenwijze dreumes goed te laten eten.. of herkenning?
Het is hier echt verschrikkelijk. Elke maaltijd is een strijd.
Mijn dochter was altijd al een wat moeilijke eter, maar prakkies die lekker smeuïg waren en brood en fruit ging meestal nog wel redelijk.
De laatste maanden is het drama. Ze eet echt alleen wat erg lekker is. Pannenkoeken, patatjes snoep en koek. Dat eten we natuurlijk niet elke dag.
Voor de rest weigert ze bijna alles. Brood krijg ik er met geluk een paar hapjes in en van der warme eten al helemaal niks. Soms een paar stukjes vlees dat is het.
Fruit gaan er soms na heel veel aandringen een paar stukjes in. Meestal gooi ik de rest nu in een smootie en die drinkt ze dan wel voor de helft leeg.
We proberen haar gedrag zo veel mogelijk te negeren aan tafel en het gezellig te houden. Meestal wil ze na 5 min al weer uit de stoel omdat ze dan 'klaar' is met eten na 2 hapjes. Ik zet haar Meestal maar uit de kinderstoel anders is het alleen maar gegil en gehuil.
We blijven consequent en bieden niks anders aan. Alleen een toetje mag ze nog.
Ze is nu 22 maanden oud en een klein fijn meisje was ze bij de geboorte al. Ze woog in april nog 9.5 kilo en groeide goed. Nu weegt ze nog steeds 9.5 kilo en groeit wel in de lengte.
Ik maak me toch wat zorgen. Ze leeft soms op een halve boterham en een banaan op een dag.
Iemand tips of herkenning?