24 Reacties
5 jaar geleden
Hoihoi, ben stiekem blij te lezen dat ik niet de enige ben🙈. Ik heb een luieremmer gekocht om het kopen. En 2 kruiken met kruikenzakken. Verder kom ik ook niet. Haha
5 jaar geleden
Reactie op Angeco
Is er trouwens ook een baby uitzetlijst online of een app die niet van een ...
5 jaar geleden
Vind ik ook lastig. Eerste kindje en na een eerdere miskraam heb ik ook een ‘angst’ over wanneer ik echt durf te genieten van het uitgeven en voorbereiden (nu 17w1d dus gelukkig steeds meer vertrouwen). Online zijn veel uitzetlijsten te vinden om ‘af te vinken’ en als je ergens over twijfelt kun je vervolgens googelen over wat andere nu echt onnodig vonden dat wel op een lijst stond. Verder denk ik maar zo: alles is online te koop en als we iets missen is het een dag later alsnog in huis.
5 jaar geleden
Reactie op Angeco
Is er trouwens ook een baby uitzetlijst online of een app die niet van een ...
Er is online een lijstje te vinden 24baby, oudersv
5 jaar geleden
Geen zorgen hoor! Volgens mij is het helemaal niet gek... Komt zoveel op je af. Wij beginnen met de babykamer omdat je daar echt je eigen ding van kunt maken. Ben vooral op Pinterest begonnen met inspiratie opdoen.
Er is een lijst van de Consumentenbond die wel fijn is om als uitgangspunt aan te houden.
https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/assets/cbhippowebsite/tests/zwanger/de-ultieme-baby-uitzetlijst-2020.pdf
Succes en laat je niet gek maken door de overload aan info in winkels 😊
5 jaar geleden
Vind ik ook lastig ! Wil je het geslacht weten? Ik merk dat ik het makkelijker/leuker begin te vinden nu ik weet dat het een meisje wordt. Verder ben ik begonnen met de grote meubels (wieg, ledikant, kast, box etc) en die houd ik basis, en nu begin ik steeds meer kijk te krijgen op hoe ik het verder wil gaan aankleden :)
5 jaar geleden
Je hebt een lijst via 24baby, oudervan nu. Gewoon even googlen en dan kom je het wel tegen. Het is meer een richtlijn van wat je ongeveer in huis moet hebben. Dit is ook natuurlijk afhankelijk hoeveel keer je per week een wasje doet. Ik heb al een zoon en die produceert al heel wat was ;-). Of er een app is weet ik zo niet! Maar via excel kan je checklist maken.
Ik zelf heb al een wiegje en wat babykleding gekregen. Ik zou ook niet te veel babykleding kopen, want je krijgt ontzettend kleding van andere. Ik ben nu 17 weken en heb al een aantal setjes gekregen.
Daarnaast ben ik nog een beetje aan het speuren en ik wil ook eerst het geslacht weten. Dan kan ik een beetje de kleurtjes daarop aanpassen.
Mijn volgende doel is een ledikantje en commode. Dan kan ik tenminste alle spulletjes een plekje geven. Anders wordt het voor mij een chaos en zo houd ik voor mijn gevoel alles overzichtelijk.
Dus mijn advies zou zijn.. wat is nu het belangrijkste om in te slaan en wat heb je als eerste nodig. En als je net zoals mij bent en je houdt van orde en overzicht. Koop dingen waarvan je meteen alle spulletjes een plekje kan geven.
5 jaar geleden
Ik ben nu 18 weken en heb eigenlijk nog niets in huis. Heb alleen een wandcommode besteld omdat die in de aanbieding was. Ik merk dat ik op een of andere manier de 20 weken echo wil afwachten. Niet omdat het geslacht uit zou maken, maar gewoon omdat ik hoop dat alles goed zit en ik de baby dan weer kan zien. Ik hoop dat het dan wat werkelijker voelt allemaal, want ik voel er nu ook nog weinig bij. Als de buik begint te groeien en je de baby begint te voelen dan gaat het vast meer kriebelen om dingen aan te schaffen. Ik wil graag goede producten, maar alleen de essentials. Wij hebben een uitzetlijst gekregen van de verloskundige. Die is veel minder uitgebreid dan de uitzetlijsten van babywinkels.
5 jaar geleden
Hoi het gevoel wat je beschrijft is echt helemaal niet gek. Dit is echt normaal! Ik had het ook bij mijn eerste kindje. Vorig jaar bevallen. Ik wist echt niet waar ik moest beginnen, wat nou goede maar niet te dure kleding etc was en noem het maar op. Ik ben toen met een ervaren moeder (een kennis) naar allerlei winkels geweest. Zij zei: je hebt 12 hydrofiele luiers nodig want daar kan je je baby mee afdrogen na het douchen, 2 badcape's (dit wikkel je om je baby heen na het douchen) 10-20 washandjes.
Spuugdoekjes, noem maar op... Ik heb dus erg veel hulp gehad van een ervaren moeder. Wellicht dat dit jou ook kan helpen? Als je tenminste moeders kent...
En anders inderdaad online kijken en doelgericht shoppen. Maar het gaat vast lukken. Veel plezier met shoppen!
5 jaar geleden
Ben evenver als jou. 🙊 en heb eigenlijk alles al behalve wat opde geboortelijst staat en dat is een relax ,voedingskussen, 2de verzorgingstafel , babyfoon met camera, verzorgingstas , parkbekleding en parkonderlegger , staaf en sluier voor het park en 2 puckababy´s heb het echt wel nodig om alles zo rap mogelijk te hebben om egens die ´rust ´ te kunnen krijgen wel ook omdat ik dmv een zwakke plek in de baarmoeder m'n vliezen al op 28 weken kunnen breken..
5 jaar geleden
Ik heb de uitzet lijst van de kraamzorg erbij gepakt, de lijst van 24 baby daarna en de kraamzorg lijst wat aangevuld. Verder vraag ik veel aan vriendinnen en kennisen die recent een kleintje hebben gekregen en ga ik nog een paar keer met mijn moeder aan winkelen. Het motto hier is liever wat te veel dan te weinig want ik heb weinig zin in veel wassen tegen die tijd denk ik. Verder gewoon gezond verstand gebruiken, sommige dingen worden aangeprezen als echt nodig maar blijven in verpakking in een hoekje liggen begrijp ik van vriendinnen...
5 jaar geleden
Mijn ervaring is, als je eenmaal begonnen ben met shoppen, gaat het daarna vanzelf.
Dus ik zou inderdaad adviseren om te beginnen met de nuttige essentials...
Kruiken, Voedingskussen (kan je nu al gebruiken om mee te slapen, heerlijk vind ik dat)
Kraampakket regelen.
Spullen voor de Babykamer. (Bedje, commode, en badje heb je sowieso nodig)
Soms heb je een extra bezoek nodig, neem wat foldertjes mee... dat verliefde komt waarschijnlijk vanzelf.
5 jaar geleden
Ondanks ik 2 oudere kids van 10 en 12 heb is het voor mij ook echt weer wennen. Zeker omdat dit een meisje is en de andere 2 jongens😅. Echt shoppen vind ik nog lastig. Wel begonnen met de kamer en vanavond worden de meubels opgehaald. Dan word het denk allemaal wat makkelijker want wel al best wat kleertjes gehad en zelf al wat gekocht toen ik 7 weken ver pas was 🤣. Kinderwagen compleet krijg ik van vrienden. Me vriend heeft al wat hydrofiele doeken gehaald want die heb je tig van nodig dus die dacht alvast beetje bij beetje inslaan. Maar een winkel inlopen zie ik wel schattige kleertjes maar niet het idee van ja dat moet ik hebben of staat me aan. En voel de kleine ook nog niet dat maakt het ook nog niet echt tastbaar. Nu 16+4
5 jaar geleden
Reactie op Angeco
Dankje. Deze lijst voelt wel goed! ☺️ Wij beginnen ook dit weekend met de b ...
Oh ben benieuwd wat je gaat maken! Ik ben begonnen vandaag met de muurschildering bij ons babykamertje! Van t weekend m verder af tekenen en dan hoop ik dat snel de verf binnen is! Hier is het thema vossen, bos en veel kleuren.
5 jaar geleden
Reactie op MitsuEvoIIX
Oh ben benieuwd wat je gaat maken! Ik ben begonnen vandaag met de muurschil ...
Oh leuk! Ik heb een afbeelding gevonden van een baby olifant en giraf. Daar start ik eerst eens mee. Als het snel gaat, wil ik misschien nog een boomtak met een aapje erbij doen.