11 Reacties

één jaar geleden

Hier groot fan van het mee helpen uitpakken van boodschappen. Wij wonen vlakbij de supermarkt en gaan met de wagen er naar toe. Ik leg alle boodschappen die hij kan pakken onder in de wagen en hij brengt ze dan netjes naar de keuken

één jaar geleden

Onder andere helpt mijn dochtertje met de was ophangen en afhalen door op de onderste gedeelte van het rek te hangen of door een kledingstuk een voor een aan ons te geven. Grof doeken vouwen gaat nog wel, maar andere kleding vouwen is nog te lastig voor haar. Voor de veiligheid laat ik mij dochter ons met schoonmaken alleen ons na doen met een droge schone doek tijdens het schoonmaken. Verder wil ze altijd de boodschap uitpakken en ons geven of als ze erbij kan op de onderste plank van de koelkast of voorraadkast neerleggen. Ze kan best veel tillen, alleen de aardappels van 3kg probeert ze wel gefrustreerd te tillen maar lukt nog niet😅.

één jaar geleden

De vaatwasser uitruimen is bij ons een dikke hit!

één jaar geleden

Wat hier leuk gaat: - vaatwasser uitpakken - boodschappen uitpakken - “tafel dekken” = enkele spullen voor t eten op tafel zetten - met een doekje gemorst water opruimen (en nee het is niet zo goed als ik graag zou willen 🙃🧘🏼‍♀️) Wat niet zo best gaat: - groente/fruit wassen (deels is ze er te klein voor - te korte armen - en te weinig geduld ze gaat meteen eten 😂) - iets rondom de was: ze is te snel afgeleid. Zelfs alleen dingen uit de droger halen is ze gauw klaar mee.

één jaar geleden

Vaatwasser uitruimen (borden en bestek aan mij geven), iets in de prullenbak gooien. En met een poetsdoek loopt hij het hele huis door, en af en toe veegt hij ergens over heen. Hij wil ook glazen die op tafel staan naar het aanrecht brengen, maar dat vind ik nog een beetje spannend. Als ik was opvouw loopt hij om mij heen (en vouwt de was weer uit...). Ik ben aan het oefenen dat hij sokken bij elkaar zoekt 😂. Samen speelgoed opruimen. Als ik kook staat hij naast me aan het aanrecht. Maar dan doet hij niet echt iets, behalve met een lepel slaan. En dan laat ik hem dingen proeven. Ik probeer wel te bedenken hoe ik hem een beetje kan betrekken. Als ik kleren in zijn kast leg, haalt hij ze eruit. Maar hé, we doen het samen. Hij gooit een vieze luier in de luieremmer, maar haalt er ook weer eentje uit 🙈

één jaar geleden

Ons zoontje helpt ook graag! 😄 Helpt met de was in en uit de wasmachine doen, maakt waszakken open en dicht en geeft sokken aan om op te hangen. Wanneer wij stofzuigen loopt hij mer zijn stofzuigertje ook de kamer rond. 🤣 Hij helpt met het opruimen van boodschappen en bestek en plastic bakjes/bordjes in en uit de vaatwasser halen. Zo schattig! 🥰

één jaar geleden

Groot fan van Stofzuigen (hij zit er bovenop of hij pakt de stang) en dweilen, daarnaast: eten snijden (bijv banaan) met zn kindermesje, afwasmachine uitruimen en geeft t mij aan, was aangeven, deur op de haak doen, boekjes terug in de kast opruimen.. thats it

één jaar geleden

Vaatwasser uitruimen, tafel dekken, vloer droog maken wanneer hij water geknoeid heeft, boodschappen uitpakken, hond of konijnen voeren

één jaar geleden

Eigenlijk met alle klusjes is mijn dochter blij 🤣 Tafeldekken, afwasmachine uitruimen, schoenen en jassen opruimen, stofzuigen dweilen, poetsen, was in de wasmachine doen, douche droog trekken na het douchen en noem maar op🤗

één jaar geleden

Heerlijke fase dit hè 🥰 ik heb nog wel wat tips. Ramen zemen! Wordt wel een nat zooitje. Een waterdicht pakje en laarzen aan en lekker soppen maar (mijn kind de voordeur (die is laag) ik de rest) Buiten de blaadjes vegen en met stoffer en blik in emmer doen. Boodschappen in het karretje doen Glas wegbrengen. Volgens mij was mijn dochter toen al wel iets meer richting de 2 jaar. Met m’n zoontje nog niet gedaan. Verder zie ik allemaal al dezelfde soort voorbeelden , die overigens hier ook goed in de smaak vallen!

één jaar geleden

- "bah" in de prullenbak gooien - vaatwasser uitruimen - was uit de wasmand aangeven om op te vouwen - boodschappen opruimen (ik zet de tas dan op de grond) - "poese" (poetsen, ik geef haar haar eigen doekje) - Kat eten geven. Ze wijst de kat ook even aan waar zijn voer staat 😅 - glas naar de glasbak brengen en dan zelf erin mogen gooien - vegen met haar kinder bezem (van de intratuin) Kasten opruimen/uitruimen vindt ze overigens ook fantastisch. Wel even opletten of ze niks vindt waar ze niet aan mag komen 😅 En ze "kookt" regelmatig met de pollepels/maatbekers/kommetjes