5 Reacties
4 jaar geleden
Wij kiezen heel bewust niet voor een hemeltje/klamboe, omdat je ze maar kort kan gebruiken. Het staat heel leuk, maar ze zijn erg gevaarlijk. Als je baby het te pakken krijgt kan hij het doek de wieg in trekken, of nog erger, de hele klamboe van het plafond trekken zodat het op hem valt, met alle gevolgen van dien. Het stikkingsgevaar is met deze dingen groot.
4 jaar geleden
Reactie op Lisette_1989
Wij kiezen heel bewust niet voor een hemeltje/klamboe, omdat je ze maar kor ...
Met een klamboe kan dat ind gebeuren ik heb bij mn dochtertje tot ze 1 was met bedhemel gebruikt en zij heeft er niet aan getrokken of iets tuurlijk kan het alsnog zijn dat ze eraan zitten keihard trekken maar heb zelf niks geks meegemaakt
4 jaar geleden
Reactie op SedaS070
Met een klamboe kan dat ind gebeuren ik heb bij mn dochtertje tot ze 1 was ...
Met een bedhemel werkt dat precies hetzelfde als met een klamboe. Allebei even (on)veilig om dezelfde reden.
Maar goed, je moet natuurlijk doen waar je je goed bij voelt. Wij willen het risico niet nemen
4 jaar geleden
Bij het wiegje dat ik heb zit een hemeltje. Dus die wel gebruikt. Ziet er wel erg schattig uit.
En vlak voor ze uit de wieg gegroeid was, begon te draaien, begon ze ook meer te grijpen om haar heen.
Dan is het inderdaad niet meer veilig, maar toen ging ze dus naar een ledikant.
En hemeltje aan een ledikant, zolang die vooral bovenin het bedje blijft, is er niks aan de hand, aangezien je kindje onderin ligt.
Maar als je een kindje hebt dat snel zichzelf omhoog werkt… heb je er denk ik snel last van.
Oftewel, als ik het los zou moeten kopen… zou ik het niet doen, puur vanwege praktische/veiligheidsoverwegingen.