Fjoew wat is het hier een pittige week geweest al! Bij jullie ook tegenwoordig? Weer een nieuwe fase of een sprongetje waar ik niet van op de hoogte was 😅?
Wij doen zo ontzettend hard ons best om goede ouders te zijn voor ons zoontje, hem goed op te voeden, alles te geven wat hij nodig heeft, structuur te bieden, aandacht en een leuke tijd samen enzovoort. Op de crèche en bij familie horen we steeds wat een lief braaf engeltje hij is, maar bij ons voelt hij zich natuurlijk het meeste op z’n gemak en laat hij alle emoties de vrije loop. Dat is op zich goed, maar zo vermoeiend en frustrerend soms pff. Hij tast echt de grenzen af, continu. Wij hebben recent een miskraam gehad en eerlijk gezegd na afgelopen week begin ik te twijfelen of ik nog wel een tweede kindje wil, alles nog eens opnieuw doormaken en dan gecombineerd met een peuter, ik weet niet of ik dat aankan.
Dit was vandaag:
Gisterenavond niets willen eten, daarna bad en vanaf 20u krijsen, wenen, stampen,… en vooral NIET slapen. Om middernacht uiteindelijk slapend in z’n bed. Om 1 u begon hij opnieuw, om 2u sliep hij terug en ik uiteindelijk in slaap gevallen naast hem in z’n vloerbed. Gedurende de nacht nog enkele keren ‘neeee mama!!!’ (Ik mag niet weggaan maar ook niet in bed liggen, kan niets goed doen).
‘S ochtends meteen weer wenen en krijsen en alles is ‘neeeeeee’ vanaf 7.30u. Hij wil niet naar beneden, niet naar boven, geen melk drinken, geen luier wisselen, geen kleren aandoen, niet eten, niet spelen… alles is nee. (Ik doe wel gewoon verder volgens de normale routine, eten kan ik niet forceren maar luier en kleren ‘moeten’ wel)
Vandaag was een mamadag, op zijn vraag naar de zoo gegaan. Niet in de buggy willen; niet stappen, niet gepakt worden. Niet eten,… weer hetzelfde liedje.
Na de middagdut (onderweg in de auto) een half uur krijsen, kan weer niets goed doen, ik mag niet naar de wc gaan, ik mag de wc niet uit, ik mag niets eten,… (opnieuw doe ik dit wel, ik heb ook noden)
Gelukkig kwam dan opa op bezoek en nam hem mee naar de winkel zodat ik even een pauze had.
Het is nu 17.15 en ik heb opgegeven, tv staat op en wachten tot papa thuis is en de avond strijd over eten en slapen weer begint… 😓
Morgen dagje crèche en dan zaterdag logeren bij de grootouders, wij hebben een nachtje rust nodig!