1027 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op rileyK

Ja hier sinds twee weken ook af en toe van 10 tot 6!!! Vandaag is ze 1 :) s ...
Heeel fijn!! En gefeliciteerd 🎉 maak er een onvergetelijke dag van 😍

2 jaar geleden

Het gaat hier ook alweer een paar dagen slecht. Hij is verkouden, misschien daardoor. Ik krijg er meteen weer buikpijn van. Bizar hoe erg slaaptekort op je psyche werkt

2 jaar geleden

Vannacht "doorgeslapen" van 19:30 tot 04:00🥳 Even bij ons gelegd en nog wat uurtjes meegepikt tot 07:00. We waren gewoon blij en trots op haar dat het 4 uur was en geen 1 of 2 uur😅

2 jaar geleden

Na twee voorbeeldige nachten is het vanavond weer mis. Dit keer voel ik me niet gefrustreerd of boos maar voel ik (nog) rust. Ik voel me wel vrij gefaald als ouder, dat onze baby nog zó wisselend slaapt. Van 8u aan 1 stuk tot 3-4 uur lang wakker of niet in slaap kunnen vallen, alles komt nog voorbij. Vriendinnen van mij hebben zo vaak etentjes thuis met vrienden, dan ligt hun baby/dreumes ‘gewoon’ op bed. Ik durf dat hier echt niet aan… wat als onze baby dan zo’n avond heeft. Ik schaam me er eigenlijk best wel voor 😞

2 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Na twee voorbeeldige nachten is het vanavond weer mis. Dit keer voel ik me ...
Herkenbaar! Maar echt dit is zo verschillend per kind. Nu ook haar verjaardag niet groots gevierd omdat ik dacht straks blijft familie hangen etc..bij mijn oudste daarentegen kon dat echt prima. Die bracht ik met deze leeftijd allang naar bed 'deur dicht en tot morgen maar weer'.

2 jaar geleden

Ow wat rot hè… vreselijk. Hier ook een week zo pittig en nu ineens weer rus ...
Ze is flink ziek geworden. Dus vandaag al 2x een zetpil gekregen. Hopelijk vanacht wel iets aan slaap.

2 jaar geleden

Reactie op SF

Herkenbaar! Maar echt dit is zo verschillend per kind. Nu ook haar verjaard ...
Is ook zo… groot deel is temperament Ik vind in slaap helpen, in slaap voeden of bij haar blijven tot ze slaapt echt 0,0 probleem. Heel vaak slaapt ze tegenwoordig eerste deel vd nacht vrij goed. Maar dit soort avonden…. ze heeft 20min geslapen, huilend wakker en nu echt al meer dan een uur hysterisch over dr toeren (vriend en ik wisselen elkaar af). Oogt wel mega moe. Zo’n avond als dit vind ik zo slopend en moeilijk. Op me liggen, wiegen, voeden, meer kan ik niet bieden en als dat na ruim een uur dus niks helpt 😢.

2 jaar geleden

Is ook zo… groot deel is temperament Ik vind in slaap helpen, in slaap vo ...
Ja heel vreselijk slopend. Zeker als ook troosten niet lijkt te helpen. Mijn dochter kan daar ook wat van. Ik ga dus zelfs nog elke keer tegelijk met haar naar bed. Lang doorslapen doet ze niet. Meestal om de 2 uur. Een goede nacht is voor mij een nacht als ze dan na elke 2 uur wel weer direct in slaap valt na voeden. 😅. Ik verlang wel weer echt naar een avondje series bingen op de bank

2 jaar geleden

Ik dacht dat het door verkoudheid kwam, maar hier is het waarschijnlijk toch weer een of andere fase. Iedere nacht om 2 uur is het raak

2 jaar geleden

Na twee voorbeeldige nachten is het vanavond weer mis. Dit keer voel ik me ...
Niks om je voor te schamen hoor! Je voedt je kindje op zo goed als je kan. Je weet voor jezelf dat je het doet op de manier zoals jij denkt dat het beste is. Tja, en dan blijkt je kindje niet zo'n rustige slaapkop te zijn. Zoals je leest zijn er genoeg andere moeders die worstelen met de nachten. Niet voor niets ook dat er zo'n wildgroei aan slaapcoaches is. Ik wil nog verder typen, maar ik MOET nu klap eens in de handjes zingen 😂

2 jaar geleden

Reactie op SF

Ja heel vreselijk slopend. Zeker als ook troosten niet lijkt te helpen. Mij ...
Dat is voor mij hier ook een goede nacht! Zo pittig wel. Heb ook verlangen naar een avond voor mezelf 🙈 begin nu wel beetje jaloers te worden op de mama's met een baby die ze een aai over de bol geven en dan rustig de hele nacht gaan slapen 😂 Like, hoe dan?!?!

2 jaar geleden

Even heel iets anders; gaat de vervolgtopic straks 'mijn-dreumes-slaapt-niet-door' heten? 🤭 Denk dat ik hier met de kleine meid van 11 maanden nog wel lang gebroken nachten heb 🤪

2 jaar geleden

Reactie op Spoof

Even heel iets anders; gaat de vervolgtopic straks 'mijn-dreumes-slaapt-nie ...
Hahaha ja mag ik nog meedoen? Mijne is al 1 geworden en slaapt nog heusss niet door hoor. Laatste paar dagen haalt ze die om de 2 uur niet eens..😒

2 jaar geleden

Reactie op Papfles

Ik dacht dat het door verkoudheid kwam, maar hier is het waarschijnlijk toc ...
Hier was het na 2 goede nachten vannacht ook prijs. Elk half uur/ max uur wakker. Het lukt haar niet om bij ons te slapen dus heb haar een stuk of 10x opnieuw in slaap moeten wiegen 😳 Nog nooit meegemaakt dit

2 jaar geleden

Reactie op Spoof

Even heel iets anders; gaat de vervolgtopic straks 'mijn-dreumes-slaapt-nie ...
😂 jahoor, gaan lekker door tot ‘help-hoe-krijg-ik-mn-puber-uit-bed’-topic en dan vieren we gezamenlijk een feestje! Ah ik heb écht de hoop en het vertrouwen dat het voor ons, nu ze bijna 1 jaar worden of net zijn, rustiger wordt. Liefde van een moeder heeft zo’n fijne grafiek hierover en klopt tot nu toe altijd 😬👍🏼

2 jaar geleden

😂 jahoor, gaan lekker door tot ‘help-hoe-krijg-ik-mn-puber-uit-bed’-topic ...
Waar is die grafiek? 🤭

2 jaar geleden

Reactie op Lisavf

Waar is die grafiek? 🤭
Als ik de foto post wordt het weggehaald. Hier in deze blog, die is ook echt fijn om te lezen (zeker nu we aan het einde van jaar 1 zitten 🙊)! Het is natuurlijk om en nabij en kan wat verschuiven. Maar het klopt hier globaal écht. https://liefdevaneenmoeder.nl/hoe-babys-slapen-eerste-jaar/

2 jaar geleden

Als ik de foto post wordt het weggehaald. Hier in deze blog, die is ook ech ...
Ik heb niet het idee dat hier de pieken echt pieken zijn geweest 😂. Hele korte piekjes, misschien. Maar, ik kijk er naar uit!

2 jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Hier was het na 2 goede nachten vannacht ook prijs. Elk half uur/ max uur w ...
Nou hier wil ze dus tussenin ook niet meer rustig slapen! Vannacht om 3.00 gevoed (even wennen haha 😢, was nu vaak pas rond 5.30), tussenin was het keten en wurmen en draaien. Mn vriend was er klaar mee en probeerde in eigen kamer; na 5mim wiegen diep in slaap en vervolgens van 3.45-7.45 in eigen bedje weer gelegen 🤷‍♀️ huh… zo raar dat op zichzelf liggen dan wél werkt en dichtbij mij niet. Voelt niet heel leuk ofzo haha…

2 jaar geleden

Nou hier wil ze dus tussenin ook niet meer rustig slapen! Vannacht om 3.00 ...
Haha, ja dat klopt niet gevoelsmatig 🙈 Maar voor jouw slaapjes wel beter!