1027 Reacties
2 jaar geleden
Vannacht kon ik voor de 3e keer in haar lange leven van ruim 11 maanden blijven liggen vannacht (want wakker was ik alsnog wel natuurlijk 😂) Third time the charm? Zou ze het gaan volhouden…? 😅
2 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Nou hier wil ze dus tussenin ook niet meer rustig slapen! Vannacht om 3.00 ...
Nee niet leuk? Hier is het krijsen als ik haar probeer terug te leggen als ze bij ons ligt, lijkt me heerlijk 🙊
2 jaar geleden
Reactie op Papfles
Stom is dat he?! Niet kunnen slapen
Ja ik word automatisch wakker en dan slaap ik wel weer maar toch licht ofzo.. zo van: ze wordt zo toch wel wakker 😅
2 jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Nee niet leuk? Hier is het krijsen als ik haar probeer terug te leggen als ...
Haha ik snap je. Het niet leuk vinden bedoel ik meer in de trant van ehhhh meer nabijheid kan ik je niet bieden en het is niet wat je rustig maakt. Soort afwijzing ofzo 😢 (slaat nergens op I know)
2 jaar geleden
Omdat we samen slapen en mijn dochter dus mijn bed gewend is doet ze haar dutjes daar overdag ook. Ik hou haar dan in de gaten via de babyfoon met camera zodat ik zie wanneer ze wakker is en niet uit bed kruipt. Hoewel ze vroeger vooral hazeslaapjes deed worden de dutjes steeds langer wat mooi is. Maar nu was ze laatst na 45 min al wakker en heeft ze 5 min rechtop gezeten en ging dus blijkbaar weer slapen. Dit was toen mijn vriend een keer op de camera lette ipv ik. Ik zou namelijk na een paar minuten allang er heen zijn gegaan. Vandaag was dit weer zo. Nu denk ik in hoeverre zou dit snachts niet ook zo kunnen gaan en 'verpest' ik het gewoon door direct te reageren. Wellicht zou ze dus allang doorslapen of in ieder geval langere blokken als ik er niet bij ben.😅
2 jaar geleden
Reactie op SF
Omdat we samen slapen en mijn dochter dus mijn bed gewend is doet ze haar d ...
Hier dezelfde ontdekking! Ook babyfoon met camera. Onze dochter deed tot 10 maanden hazeslaapjes. Nu heb ik eindelijk door dat ze soms gewoon weer even op gaat zitten om vervolgens nog een uur te gaan tukken🙈
Wij zijn ook veeeeeel te snel
2 jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Hier dezelfde ontdekking! Ook babyfoon met camera. Onze dochter deed tot 10 ...
Jaa hier ook! Inmiddels kan ik aan de manier van huilen horen of ze echt wakker is en me nodig heeft of dat ze nog half in slaap is, dan kan ik er juist beter niet heengaan, want dan maak ik haar juist wakker of ging me dan wegduwen, omdat ze schrok. Ze kan dan ook inderdaad in bed gaan zitten! Dit “huilen” kan soms wel dik 5 minuten duren (voelt in de nacht veeeel langer🙈) pakt haar speen en ploft zo weer neer en slaapt verder. Echt koppelen van slaap, verwerken, dromen.
2 jaar geleden
Reactie op SF
Omdat we samen slapen en mijn dochter dus mijn bed gewend is doet ze haar d ...
Ah.. sowieso verpest je niks hoor!
Hier zijn er twee soorten geluiden/huiltjes. Het geluid ‘ehhh ehhhh’ is de moeite waard om even af te wachten. We horen hier gelijk als het wel mis is en ze echt huilt, dan gaan we er gewoon altijd naartoe.
Ik merk hier ook dat ze soms ‘actiever’ slaapt met wat geluiden of een mekkertje hier en daar. En overdag is er soms na 1 cyclus 3-4x woelen en ‘baaabaabaaa’ waarna ze gerust een uur verder tukt.
Afwachten als je kindje huilt; nee dat is echt niet nodig en kan je altijd op reageren. Afwachten bij een beweging of een kreun/geluid/mopper/piepje zou best wel eens kunnen.
Zit ‘m dan denk ik vooral in het ‘hey ik wacht even af wat hier op volgt voordat ik direct reageer’ tegenover ‘ik laat je 5-10-15min huilen voordat ik toch maar naar je toe loop’. Dat eerste lijkt me vrij okee en ook best handig, dat tweede heb ik een andere mening over 😬👍🏼
2 jaar geleden
Boh, ze had ons even twee nachten gegeven om tot rust te komen volgens mij! Afgelopen nacht was het weer feest om 2 uur. Niet meer willen slapen, huilen en helemaal onrustig🥺
En maar proberen te relativeren dat het ergens door komt. Slaapregressie, sprong 8, voortandjes die zijn aan het duwen om door te komen?
2 jaar geleden
Reactie op Kred
Boh, ze had ons even twee nachten gegeven om tot rust te komen volgens mij! ...
Klote hè! Hadden wij ook en toen ik echt dacht ik word gek hadden we weer 3 rustige nachten (en de afgelopen 2 nachten weer veel minder 🤨😞). Het wordt echt weer beter!
2 jaar geleden
Ah.. sowieso verpest je niks hoor!
Hier zijn er twee soorten geluiden/huil ...
Ja mee eens hoor. Maar ik bedoel meer blijkbaar gaat ze dus gewoon weer slapen als ik er niet bij ben. Ook gewoon zonder te huilen overigens. Maar ja als we snachts samen slapen ben k er dus bij. Als ze dan 5 min zit en in beweging komt, reageer ik door bijvoorbeeld borstvoeding te geven of te sussen. Dit terwijl ik het miss niet eens zou weten als ik het niet gezien had
2 jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Vannacht kon ik voor de 3e keer in haar lange leven van ruim 11 maanden bli ...
Grapje natuurlijk. Ik blijf nog even in dit topic hangen… 🙃💛
2 jaar geleden
Ik zit in een giga dip merk ik. Ze is nu net 1 en doorslapen doet ze sowieso niet. Altijd om de 2 a 3 uur. De laatste tijd dus zelfs elke 1.5 uur. Ik zie nu toch dat de meeste babys hier rot nachten hebben maar ook zeker langere blokken kunnen slapen. T voelt een beetje hopeloos..zucht..ben weer ontzettend moe en ongesteld geworden wat niet echt gunstig is voor mijn humeur.
2 jaar geleden
Reactie op SF
Ik zit in een giga dip merk ik. Ze is nu net 1 en doorslapen doet ze sowies ...
Zo vervelend om je zo te voelen 😞.
Slapen jullie altijd samen? Die elke 1.5-2u wakker worden is biologisch gezien echt heel normaal, ook op deze leeftijd. Zeker met samen slapen kom je het dichtst bij de ‘natuurlijke normaal’ en dat is: vaak even wakker, slokje drinken/knuffel en weer een cyclus slapen.
Is samen slapen iets wat voor jou ‘moet’ blijven? Ik wil helemaal niet zeggen dat je daar vanaf moet, verre van… maar van wat ik lees heb ik wel het idee dat het ritme wat jij schrijft past bij samen slapen met je kind. Daar doe je niks fout mee, en je baby ook niet. Maar ik snap wel met het moderne leven tegenwoordig dat dit je op kan breken. Ingewikkeld hoor 🤔
2 jaar geleden
Zo vervelend om je zo te voelen 😞.
Slapen jullie altijd samen? Die elke 1. ...
Inderdaad samen omdat dat tot nu toe wel t snelste werkte. Ik zag mezelf niet steeds over de gang lopen etc...
Ik twijfel nu toch soms. Nu denk ik houden we elkaar niet wakker. Zou ze langer slapen als ik er niet ben en dus uitgeruster zijn..