1027 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op happy96
Oh dan kom ik me wel weer even melden! Hier ook zelden langer dan 2 uur hoo ...
Hier ook! Afgelopen nacht zelfs elk uur 🥲
2 jaar geleden
Reactie op SF
Inderdaad samen omdat dat tot nu toe wel t snelste werkte. Ik zag mezelf ni ...
Je kunt ermee experimenteren als je het gevoel hebt dat jullie elkaar wakker houden?
Hier slaapt ze ook echt niet door, maar wel veel langere stukken sinds we van co-sleepen naar eigen kamertje zijn gegaan. Als ze dan wakker wordt s nachts komt ze alsnog tussen ons in (dus echt bedsharing ipv cosleepen) en dan slaapt ze vaak ook weer een langer stuk!
Ik zag het inderdaad ook echt niet zitten in haar kamer te dwalen tot ze weer slaapt of steeds op en neer. Zo krijgen wij beiden het meeste rust. Misschien gewoon wat proberen als je wilt?
2 jaar geleden
Reactie op Lisavf
Oh my. Ik moet dit uittesten hahaha
Niet zomaar “laten huilen” hoor! Dat bedoelde ik helemaal niet met mn bericht en doe ik ook niet. Goed naar je kindje blijven kijken en luisteren. Wel nog even belangrijk om te benoemen. Is het de huil “mama ik heb je NU nodig”, dan meteen heengaan hoor en lekker bij je nemen. Hier heb ik ook zeer regelmatig een klein logeetje bij me in bed of ligt ze op me in de schommelstoel te slapen.
Belangrijkste is aansluiten bij je kleintje en je kent hem/haar het beste 😊 en soms betekent aansluiten om er niet metéén boven te staan als ze van zich laat horen. Uit mijn eigen ervaring gemerkt dat dit averechts kan werken, dat ze of door mij gedesoriënteerd wakker werd of haar onnodig wakker heb gemaakt en ze eigenlijk nog wel verder wilde slapen,
2 jaar geleden
Reactie op F-8
Niet zomaar “laten huilen” hoor! Dat bedoelde ik helemaal niet met mn beric ...
Meestal hoor ik het verschil wel en kijk ook op de camera. Mijn dochter droomt heel levendig halverwege de nacht. Ik heb een babyfoon met camera en dan zie je soms een spierontspanning zoals bij een val droom waar ze even schrikt en gelijk weer doorslaapt. Bij de meeste geluiden in haar slaap houdt ze de oogjes dicht. Als ze mij wil hebben is ze ook echt wakker er zegt/mompelt mamam maman. Echt huilen komt eigenlijk niet voor tenzij ze ergens last van heeft zoals doorkomende tanden.
2 jaar geleden
Reactie op SF
En wellicht voelt t voor mij ook toch als niet normaal omdat ik hier nu ste ...
Ja heel frustrerend hè om dat dan te lezen. Hier inderdaad wel regelmatig een langer blok slaap. Maar, vannacht was het ook weer elke 2 uur.
Worstel echt met negatieve gevoelens hierover. Twee weken kunnen proeven aan echt goed kunnen slapen, en het duurde even, maar die tweede week voelde ik me steeds meer mezelf. Gemotiveerd voor werk, zin in het leven en de dag en kon op mn thuisdagen de hele dag oprecht genieten.
Ik ben niet zo leuk met slaaptekort, op geen enkel vlak. En dat vind ik nu misschien nog wel het zwaarste…
2 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Ja heel frustrerend hè om dat dan te lezen. Hier inderdaad wel regelmatig e ...
Eerlijk is eerlijk. Je bent gewoon maar half mens met slaap te kort. Ik heb heel veel respect voor wat jullie doen en met hoeveel liefde jullie nacht in, nacht uit, je kindje weer nabijheid bieden. Bij ons komt zo'n week eens in de 2 maanden langs en dan ben ik er na een paar nachten echt al helemaal klaar mee.
Ik heb tot 6 maanden bv gegeven en met 3 maanden sliep ze al op een eigen kamer omdat ik niet sliep met haar bij me. Soms moet je dat soort keuzes maken omdat jouw tank óók vol moet zijn om te kunnen functioneren en alles te kunnen geven. Ik lees dat je dochter inmiddels ook der eigen plekje heeft en je man ook veel doet. Helaas heb ik geen tips waar je iets mee zou kunnen maar het is niet meer dan normaal dat je verlangt naar energie en zin om dingen te ondernemen. Goed dat je het uitspreekt. Probeer te behoeden dat je jezelf niet voorbij loopt en er daardoor niet meer voor je meisje kan zijn ❤️
2 jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Eerlijk is eerlijk. Je bent gewoon maar half mens met slaap te kort. Ik heb ...
En ik krijg over het algemeen sinds enkele weken (wel onregelmatig 😉) best wat slaap als ik dat per week bekijk… het kan nog pittiger. Het lijkt hier thuis in een soort ritme van 4-5 hele rustige nachten en dan weer 3-4 onrustige nachten ofzo 🤷♀️.
Ik merk wel gewoon dat het onvoorspelbare van de avonden en nachten nog het meeste drukt op hoe ik me voel.
Keuzes maken rondom slaap en dingen aanpassen als je voelt dat dit nodig is en jezelf ten goede komt (en daardoor ook je kindje) is altijd okee. Moeilijk of ingewikkeld, maar wel juist.
Hier is dat dus vanaf 11 maanden in eigen kamer in vloerbed. Zo kan ik gerust om 21.00 zelf naar bed en sinds kort zo’n driekwart van de avonden in ieder geval tot 3.00 slapen (mn vriend pakt tot die tijd het troosten, tenzij ze niet snel rustig wordt dan drinkt ze even en legt hij haar weer op bed). Zonder hem was ik allang omgevallen…
2 jaar geleden
Reactie op Papfles
Oef! Dit was weer een heftige nacht!
3 uur achter elkaar niet willen slapen ...
Deze week ook 2x gehad! Gewoon ff uren wakker 🤷🏻♀️ Vandaag thuis gekomen van vakantie. HOOP dat het aan de nieuwe omgeving lag 🙈
Ligt jouw kindje dan wel rustig in je armen of is het huilen ondertussen?
Onze meid heeft iets nieuws, dwangmatig aan onze haren willen friemelen onder het wiegen. Heb bijna een nek blessure 😬
2 jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Deze week ook 2x gehad! Gewoon ff uren wakker 🤷🏻♀️ Vandaag thuis gekomen ...
Hij moet eerst zijn houding vinden, maar ligt dan wel rustig. Tot ik beweeg.
Hier heeft hij een tijdje gehad dat hij tijdens het wiegen in mijn armen ging knijpen. Met die scherpe nageltjes.
Ik denk dat het sprong 8, 12 maanden slaapregressie ofzo is. Want dit is al de 3e keer deze week dat het zo lang achter elkaar is. Meestal krijg ik hem wel sneller in slaap als hij wakker wordt.
2 jaar geleden
Reactie op Papfles
Hij moet eerst zijn houding vinden, maar ligt dan wel rustig. Tot ik beweeg ...
Ik denk het ook..
Hoe reageer jij op het knijpen tijdens het wiegen? Ik heb het denk ik te lang toegelaten omdat ik het zo zonde vond om haar uit haar "trance" te halen. Nu wordt ze echt nijdig als ze er niet bij kan en is ze gelijk uit de slaapmodus waardoor ik toch maar weer eieren voor m'n geld kies. Alleen steeds een bos haar armer en een zere nek eraan over houden is ook niet de bedoeling 😄
2 jaar geleden
Reactie op Papfles
Oef! Dit was weer een heftige nacht!
3 uur achter elkaar niet willen slapen ...
En vannacht?
2 jaar geleden
Geen pijl op te trekken hier... Naar bed gaan was héél moeizaam. En vervolgens tot 5.00 geslapen en na wat keten ook nog van 6.00-7.00 (mn vrije dag dus het kon ook 😍). De hele week was het opstaan rond 5.00 😅 mét 2 nachtvoedingen.
Het fluctueert zo erg, vind het best verwarrend ofzo. Al waardeer ik 7u slaap gigantisch!!
2 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
En vannacht?
Geslapen als een roosje!
Van 20u tot 6u.
Ik hoop dat dit het einde van de fase was. We hebben er nu weer zo'n twee weken onrust opzitten.
Ik heb ook goed geslapen,maar totaal nog niet uitgerust. Meestal als ik eindelijk een beetje uitgerust begin te raken, besluit hij om weer slechter te gaan slapen lijkt het
2 jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Ik denk het ook..
Hoe reageer jij op het knijpen tijdens het wiegen? Ik he ...
In eerste instantie liet ik het gaan. Maar na een minuut deed het zoveel pijn! Dus ik deed er extra kleding tussen of probeerde houding te veranderen. Of heel subtiel zijn armpje wegduwen
2 jaar geleden
Reactie op F-8
W T F Onze dochter heeft van 19.30 tot 22.30 en toen tot 7 uur geslapen &am ...
Als aanvulling:
Wieg ik haar regelmatig in slaap? ✅
Krijgt ze geregeld nog nachtvoedingen? ✅
Slaapt ze regelmatig bij me in bed?✅
Bepaalt ze zelf de lengte van de dutjes overdag? ✅
Doel van m’n bericht: Ze gaan het zelf doen zodra ze er aan toe zijn, echt niks anders gedaan.
Blijft het bij deze nacht? Hoogstwaarschijnlijk 😉
2 jaar geleden
Reactie op F-8
W T F Onze dochter heeft van 19.30 tot 22.30 en toen tot 7 uur geslapen &am ...
En, was het eenmalig?
Hier een nacht van 20.00-6.00 😱 na zoveel onrust en gedoe…
2 jaar geleden
Hier weer dik 2u moeten wiegen vannacht. Uiteindelijk wakker terug in haar bedje gelegd om een fles te maken. Was ze in tussentijd zelfstandig in slaap gevallen 😅