1027 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Spoof

Hoe slapen jullie kindjes overdag? De kleine hier slaapt eigenlijk nooit la ...
Hier ook dutjes van 30 tot 45 minuten, nooit langer geweest. (Ja de eerste maanden misschien). Heb het idee dat hij er genoeg aan heeft, maar zou het ook wel fijn vinden om eens wat langer tijd voor mezelf te hebben 😂

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Hing er iets in de lucht vannacht? Jemig wat een spooknacht zeg!
Al een paar dagen drama weer 🙋🏼‍♀️ ge-sloopt.

2 jaar geleden

In de ochtend 40 minuten. En in de middag 1u40min.

2 jaar geleden

In de ochtend 40 minuten. En in de middag 1u40min.

2 jaar geleden

Reactie op Spoof

Ow ziek zijn met een kind thuis zou echt verboden moeten worden 😢. Hier slaapt ze meestal één van de twee dutjes langer dan een uur, dan is het vaak een goede 1.5u. Maar, gerust ook dagen met ‘s ochtends 45min en ‘s middags net aan een uurtje. Héél af en toe is het in de middag 2 uur en dat vind ik zo heerlijk 🙊, als ik moe ben na een pittige nacht is dat zo welkom. Ik herken je gevoel dus heel goed haha.

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Hing er iets in de lucht vannacht? Jemig wat een spooknacht zeg!
Wat zwaar. Zo te lezen was je niet de enige… Hier zijn al de hele week 2 nachtvoedingen terug. Echter gaat ze redelijk oké weer verder slapen. Dus ik mag eigenlijk niet klagen als ik jullie zo lees. Maar pff die onderbrekingen uit je diepe slaap zijn zo naar.

2 jaar geleden

Hier is het heel lang 35min geweest. Toen ze jonger was, sliep ze soms wel 5x per dag 😵 Om minuten te sprokkelen. Nu eindelijk sinds een paar weken s'ochtends 45min en s'middags meestal 🤞🏼 1 1/2uur Ik moet zeggen dat ze 2x 45min ook prima red. Wel meestal 18u bedtijd

2 jaar geleden

Al heel lang maar 1 dutje (wel van half 19 tot 8.00 in bed dus lange nacht. Dutje duurt thuis vaak max 1.5 uur. Op de opvang daarentegen 2 tot 3 uur.

2 jaar geleden

Reactie op Spoof

Pfoew zo pittig, die momentjes voor jezelf zijn dan zó schaars! Helemaal als je ook nog eens zelf niet fit bent, heeel intens. Is je kleine wel gewoon blij en energiek na de korte dutjes? Hier gaan de dutjes overdag eigenlijk wel prima thuis (op dit moment, dit kan ook binnen 24u veranderen met zulke uitspraken😂). 2x 1,5 uur (rond 9.30 en 13.30 erin). Op de opvang zijn beide (als 2 lukt) veel korter.

2 jaar geleden

Zoontje slaapt nu nog, maar zo onrustig. Ik ben zo bang dat als ik nu zelf naar bed ga ik hem wakker maak . Maar ik wil zelf graag naar bed. Ik ga mijn sluipskills gebruiken.

2 jaar geleden

Reactie op Papfles

Zoontje slaapt nu nog, maar zo onrustig. Ik ben zo bang dat als ik nu zelf ...
Oh, erg he 🙈 Wij poetsen onze tanden tegenwoordig in de keuken ipv de badkamer. Geen.risico.lopen.dat.. 😅

2 jaar geleden

Hoi! Onze zoon wordt sinds een paar dagen om de drie uur wakker voor voeding. Hij heeft volgens mij last van een doorkomende kies waardoor hij vast voedsel laat staan en dus weer meer melk wil. Wat ik me trouwens afvroeg he (hersenspinsel), onze zoon is echt een super actief, alert en vrolijk jongetje. Kan niet stil zitten, vindt alles en iedereen leuk en interessant. Dutjes zijn nooit super geweest (we zitten nu op zo'n 1,5 uur in totaal op een dag, verdeeld over 2 momenten) en nachten doorslapen is op 1 hand te tellen. Zou dat met elkaar te maken kunnen hebben? Een actief en alert kind en dus veel te verwerken en dus niet goed slapen? Hij lijkt het overigens goed te doen op zo weinig slaap overdag.

2 jaar geleden

Hier ook een actieve en alerte dame! Overdag altijd slechte slaper geweest. s'Avonds over het algemeen wel door slapen maar vaak moeite met in slapen Gisteren overdag 25min. Vannacht (in totaal) 7 1/2 uur 🤦‍♀️ Kan toch niet goed zijn

2 jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Oh, erg he 🙈 Wij poetsen onze tanden tegenwoordig in de keuken ipv de badk ...
Ik ga zelfs met de zaklamp naar boven omdat de lichtschakelaar teveel lawaai maakt 🙈 kan je tegen niemand vertellen haha 😄

2 jaar geleden

Reactie op Polar Bear

Hoi! Onze zoon wordt sinds een paar dagen om de drie uur wakker voor voedin ...
Ik denk zeeeker dat het klopt wat je zegt! Nu ik dat ook zie en geloof helpt dat zo erg in de acceptatie van hoe onze dochter slaapt. Het is eigenlijk ook zo logisch dat ze ‘s nachts om ons roepen, het is heel normaal om een volwassene dan nodig te hebben voor regulatie en geruststelling. Ik ben er van overtuigd dat hier consequent op reageren (ook met gezonde tegenzin 😉) zorgt voor vertrouwen en rust op de lange termijn bij die ukkies. En tja, als ze 4 nachten op rij ons extra vaak nodig heeft ben ik er ook gewoon klaar mee en wil ik dat ze slaapt 😂

2 jaar geleden

Reactie op Mommy_of_2

Ik ga zelfs met de zaklamp naar boven omdat de lichtschakelaar teveel lawaa ...
Hahaha geweldig! 😂 Op vakantie liepen mijn broer en zn vrouw ‘s avonds ook niet gewoon vooruit over de houten plankenvloer naar hun kamer, maar zijwaarts overstappend omdat de planken anders kraakten. Zo hard om gelachen want het zag er niet uit. Zo zie je 😉 elke ouder doet die gekke dingen, haha love it.

2 jaar geleden

De nachten zijn hier zoooo wisselend het is echt weird. Van doorslapen tot 5.30 naar wakker van 3.00-5.00 en dan slapen tot 7.00; elke nacht is een verrassing. En af en toe een goede nacht is minder zwaar dan drama nachten achter elkaar, maar ik ga met zoveel zenuwen elke keer slapen en ben op een goede nacht alsnog vaak uit mezelf rond 3.00 en rond 5.00 wakker 😐

2 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

De nachten zijn hier zoooo wisselend het is echt weird. Van doorslapen tot ...
Omg die zenuwen zijn zo herkenbaar! Ik kan me niet eens meer heugen wanneer ik meer dan 3 uur achter elkaar heb geslapen 🥲 vind het zó zwaar! Ik zie ook echt tegen de avonden op, zit je even lekker chill op de bank na een superdrukke dag op werk, kan je om 21:30 uur alweer naar boven voor de 1e ronde 😔 ben het zat

2 jaar geleden

Gisteren kon ik om 20.45u naar boven om te troosten. En hij sliep binnen een kwartier weer. Maar de spanning daarna is zo herkenbaar. Ik maakte me helemaal klaar voor een slechte nacht, maar toen heeft hij zo goed geslapen tot 6 uur! En dan baal ik zo van mezelf. Waarom kan ik niet gewoon go with the flow doen en relaxen...Heeft toch te maken met het enorme slaapgebrek en de extreem slechte nachten die al zijn geweest en de angst dat het weer een slechte nacht gaat worden

2 jaar geleden

Herkenbaar die zenuwen! Ik lig ook altijd heel nerveus in bed wachtend op de volgende episode.. en dan komt er niets en dan is dat zooo verloren slaaptijd 😮‍💨 de nachten zijn zo warrig dat ik soms niet meer herinner of ik nu ben opgestaan of niet.