1027 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Papfles
Gisteren kon ik om 20.45u naar boven om te troosten. En hij sliep binnen ee ...
En mn vriend is dan zó makkelijk (die gaat net zo vaak zn bed uit als ik overigens en haalt haar voor de voeding): ‘ja wordt ze wakker dan wordt ze wakker, ik hoor het vanzelf wel’. Hij heeft 0 stress en slaapt prinsheerlijk 😂.
2 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
En mn vriend is dan zó makkelijk (die gaat net zo vaak zn bed uit als ik ov ...
Ja maar hallo ik zou dr ook veel makkelijk over denken als de baby niet continue bij mij aan de tiet zou liggen en me leeg zou trekken. Een paar keer eruit om alleen even op te halen en dan verder te kunnen slapen is heel anders dan steeds 15-30 minuten iemand aan je borst te hebben en dan pas weer te kunnen slapen😂
2 jaar geleden
Vannacht weer iets nieuws hoor. Meneer werd om 23:45 uur krijsend wakker en werd pas rustig toen we hem een paracetamol gaven (heeft 45 minuten gekrijsd). Toen heeft ie doorgeslapen tot 5 uur en was het weer drama. We hebben hem in bed meegenomen en ik lag op mn linkerzij en hij heeft zittend tegen me aan geslapen (met zn rug tegen mijn buik). Was de enige houding dat hij kon slapen. Om 7:30 uur wakker.
Denk dat ie nog last heeft van zn kiezen😫
2 jaar geleden
Het gaat hier weer zo slecht de laatste paar weken.. Kind slaapt 's avonds pas na een uur (of 2) in slaap wiegen en laat zich super slecht weg leggen. 'S nachts is hij om het uur/2 uur wakker en dan moeten we ook weer een uur wiegen vaak. Overdag slaapt hij hooguit 45 minuten totaal en is dus de hele dag aan het jengelen omdat hij moe is🙄
Ben er zooooo klaar mee. Ik wil een kind dat slaapt... Ben 7 weken zwanger van de tweede en heb er soms gewoon spijt van omdat ik het allemaal even niet trek momenteel en ben zo bang dat de tweede ook zo'n slechte slaper gaat worden en geen idee hoe we dat gaan overleven.
2 jaar geleden
Reactie op Blabla19
Het gaat hier weer zo slecht de laatste paar weken.. Kind slaapt 's avonds ...
Klote zeg 😞. Hoop snel op rustige nachten voor jullie!
En… ook gefeliciteerd met je zwangerschap. Komt echt goed, linksom of rechtsom kom je er echt doorheen en over een aantal jaar kijk je je partner aan op de bank en lach je hier samen om ‘ohja, wist je nog in het begin….’ (Tenminste dit hou ik mezelf voor 😂)
En, hoe lief hoe je er keer op keer toch weer bent voor je zoontje. Op tijdstippen dat je het liefst wil schreeuwen: ga slapen!!!! sta je toch maar weer te wiegen en te zorgen. Hij zal die liefde echt voelen en zich steeds vertrouwder gaan voelen. Dit betaalt zich echt uit straks 👍🏼😘
2 jaar geleden
Een ongevraagde tip voor onze niet-zo-schone-slapers 😊:
Ontladen, fysiek contact, sensorische input kán helpen in het bereiken van meer rust rondom bedtijd. Nee, ze gaan er niet ineens zelfstandig van inslapen en doorslapen. Maar, het helpt wél om in een bepaalde behoefte te voorzien (ontladen, moe worden, fysiek loslaten). Denk aan:
- stoeien
- in bad gaan
- fysieke spelletjes
- rustige ‘massage’ (pizza kneden, burrito rollen zoals in het filmpje)
Zie hieronder een hele fijne instagram post met praktische voorbeelden:
https://www.instagram.com/reel/Cjo9dKAtEs5/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Wilde het toch graag even delen omdat ik hier thuis merk dat onze dochter er behoefte aan heeft én het een fijne afsluiter is van de dag. Overigens extra fijn na een KDV dag omdat er dan toch minder verbinding is geweest. Doe er (niet) mee wat je wilt uiteraard 😬😬
2 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Een ongevraagde tip voor onze niet-zo-schone-slapers 😊:
Ontladen, fysiek ...
Wat een leuke post!
Hier doen we toevallig veel hier al van iedere avond, we hebben dan echt even volledige aandacht voor haar. Wild spelen en gek doen tot schaterlachen aan toe, boekje lezen, badje met massage (dat laatste wordt steeds uitdagender met dat gerol op de commode🤪), maar die burrito en hangen in een kleed is leuk voor de variatie! 😄
Vooral het wild spelen, kruipen en stoeien werkt hier heel goed voor het slapen! Vooral als ze ons dan gaat “uitdagen” om gepakt te worden op de bank. Zo grappig 😂
2 jaar geleden
Na deze week heb ik het idee van doorslapen binnen handbereik maar weer helemaal losgelaten 🙃😐…
Deze voelde ik wel even zeg:
https://www.instagram.com/reel/Cj8ij-6qANB/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
2 jaar geleden
Mijn dochter heeft gisternacht giga lang geslapen bijna 12uur achtereen😁. Ze heeft ook groeispurt gemaakt ik denk dat de reden voor de lange slaap is, terwijl ze een week lang juiste extra veel nachtvoedingen wou. Dat was wel erg fijn. Ben benieuwd of dit eenmalig was of vaker gaat gebeuren.
2 jaar geleden
Reactie op Bosje02
Mijn dochter heeft gisternacht giga lang geslapen bijna 12uur achtereen😁. ...
Wat fijn! Onze zoon dacht om 3:30 uur dat zijn dag begonnen was. Normaal als hij snachts wakker wordt, dan nemen we hem bij ons in bed. Nu gaat hij klimmen en klauteren dus vanaf nu laten we hem op zn eigen kamer. Zal denk ik even pittig worden de komende nachten (ik heb het matras al klaarstaan zodat 1 van ons in zn kamer kan slapen).
2 jaar geleden
Reactie op Bosje02
Mijn dochter heeft gisternacht giga lang geslapen bijna 12uur achtereen😁. ...
Jeetje wat lekker!! Red je dat wel qua ontplofte borsten 😂. Als ze hier eens doorslaapt (eens per week hahaha) ben ik toch vaak zelf om 5.00 wakker daardoor 😞😞
2 jaar geleden
Mijn zoon deze nacht doorgeslapen van 19:30 tot 5:45 uur.
Dit was zo lang geleden en het was zoooo fijn! Nu hopen dat deze nachten weer vaker gaan komen 🍀🤞🏼
2 jaar geleden
Reactie op Bosje02
Dat is niet handig, hoe is het de afgelopen nacht gegaan?
Onrustig weer helaas. Mijn man is rond 01:30 uur bij hem op de kamer gaan liggen en hij zei dat de dreumes iedere 20 minuten wakker werd. Uiteindelijk zijn ze rond 8 uur naar beneden gegaan. Onze zoon heeft wel vanochtend een uur geslapen, dat is iets wat hij al 2 maanden niet gedaan had. Net is hij tijdens kiekeboe spelen op de bank in slaap gevallen. Hij deed voor de derde keer het doekje over zn hoofd en viel in slaap. Hij zal wel moe zijn van de afgelopen nachten😅
2 jaar geleden
Reactie op Koninginvanhetgezin
Mijn zoon deze nacht doorgeslapen van 19:30 tot 5:45 uur.
Dit was zo lang ...
Omg wat fijn!! Hier vannacht ook weer eens: van 20.00 - 6.00 😍.
De trend is dat dit altijd eenmalig blijft, ben benieuwd vannacht 😓