1027 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Nou hè. Geeft hoop. Ook voor als het hier weer minder wordt. Wat we trouwe ...
Wat super dat je wat dingen hebt kunnen doorbreken zoals het vroege wakker worden. Zo fijn is dat. De tip niet langer dan 7.00 laten slapen heeft hier ook het verschil gemaakt sinds een tijdje, dus dat is dan wel een goede tip voor andere mama’s 😊 Door niet langer dan 7.00 te laten is hier een heel fijn dagritme ontstaan de afgelopen weken en die hield ze gewoon op vakantie uit zichzelf aan! Dat was “grappig” om te merken. Ik ga eens bijhouden hoeveel uur ze in totaal slaapt overdag, maak je haar dan wakker uit een dutje? Ze heeft ons de afgelopen dagen ineens even weer meer nodig rondom het slapen en hebben even weer een gezellige logee in bed, er kan inmiddels iemand staan en met hulp van ons lopen. 🥳 en die mijlpaal moet even ergens verwerkt worden huid op huid ❤️

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Wat super dat je wat dingen hebt kunnen doorbreken zoals het vroege wakker ...
Wat ik met een dutje doe die ik ‘af wil breken’; ik kom dan de gordijnen open doen en doe dan de white noise uit. 9vd10 keer doet ze haar ogen direct open. Ik zou haar nooit uit een diepe slaap wakker willen maken (je weet zelf hoe rot dat voelt 😂) en zo wordt ze alleen uit lichte slaap wakker. Ze slaapt zelf bijna nooit langer dan 1.5u dus dit komt misschien 2x per week voor hoor. Heeft ze echt een rotnacht gehad dan wijk ik er wel even van af. Het is dus ff aanvoelen en geen harde regel voor ons. Ach al die ontwikkelingen. Zo leuk maar zo pittig. Hier dus ook weer ‘rust’ na zoveel verwerking van nieuwe dingen. Ik zie het gewoon aan haar dat het rustiger is in haar koppie (voor nu… 🤪)

2 jaar geleden

Uitslapen tot 7 uur lijkt me heerlijk 😅, mijn dochter slaapt tussen de 1,5 tot ongeveer 3uur bij elkaar overdag. Mijn dochter slaapt in totaal ongeveer 11-12uur per dag. De nachten gaan wel steeds beter. Meestal wordt ze wel om de twee uur even vijf tot tien minuten wakker maar valt vaak zelf weer in slaap. Alleen eergisteren en gister was ze weer vrolijk aan spoken diep in de nacht. Ze is een paar dagen geleden begonnen met overal op proberen te klimmen en dat lijkt ze de in de slaap te verwerken.

2 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Uitslapen tot 7 uur lijkt me heerlijk 😅, mijn dochter slaapt tussen de 1,5 ...
Haha ja 7.00 is hier ook uitslapen hoor! Het is regelmatig 5.45 of met geluk 6.15 😬. Maar soms wilde ze na een spooknacht gerust slapen tot 8.00 als compensatie en dat doen we nu toch echt niet meer. Dan maar een langer dutje! Fijn dat de nachten wat beter gaan. Het wakker worden elke 2-3u is echt nog heel normaal, wel zwaar. Als ze vlot inslapen vind ik dat best te doen vaak, maar dat spoken van meer dan een halfuur vind ik echt mega pittig 🥵

2 jaar geleden

Haha ja 7.00 is hier ook uitslapen hoor! Het is regelmatig 5.45 of met gelu ...
Mijn dochtertje ook nog elke 2 a 3 uur idd. Dat went. Maar dan ook nog voor een langere tijd wakker blijven..gaan spelen kruipen etc..dat vind ik echt het meest slopende idd. Dat breekt echt je nacht en soms kan ik daarna ook niet meer slapen. Ze heeft nu idd weer van die periodes.

2 jaar geleden

Wat een goede en hoopvolle berichten lees ik hier, heel fijn! Vraag aan jou, houd je savonds ook een vaste tijd aan of laat je het afhangen van hoe lang ze slaapt/hoe laat ze wakker is van laatste dutje?

2 jaar geleden

Pff welterusten hoop ik

2 jaar geleden

Wij ook weer onrustige nachten, nu omdat hij buikgriep heeft, zo ontzettend sneu 😢

2 jaar geleden

Reactie op EstelleC

Wat een goede en hoopvolle berichten lees ik hier, heel fijn! Vraag aan jo ...
Nee geen vaste tijd eigenlijk. Ze kan na haar laatste dutje 4-5 uur wakker zijn. Doen we haar te vroeg naar bed dan is ze na 30-40min wakker en is het een ramp. Meestal gaan we rond 19.00 naar boven en slaapt ze tegen 19.30/19.45 (ik voed haar in slaap). Vaste tijd werkt voor ons echt niet, ik heb graag een ontspannen bedtijd en haar op een vaste tijd in bed willen hebben past daar niet bij. Als we haar signalen volgen gaat het zo goed als altijd ontspannen en rustig.

2 jaar geleden

Reactie op LauraVks

Wij ook weer onrustige nachten, nu omdat hij buikgriep heeft, zo ontzettend ...
Ow beterschap! Dit is zo vervelend. Hoop dat jullie zelf gespaard blijven

2 jaar geleden

Wat ik met een dutje doe die ik ‘af wil breken’; ik kom dan de gordijnen op ...
Goodmorning! en nu ben ik toch heel benieuwd hoe ging het afgelopen nacht?! hoop weer zo n top nacht voor jullie! 😁 Ik ging even rekenen en hier zal het niet aan teveel slaap overdag liggen, daar kan ik niet aan sleutelen haha 😜 zit dagelijks op rond de 3u slaap. Ochtend vaak een uur en middag 2 uur of 2x 1,5 uur. En dan van +-19u tot +-7.00 ligt ze in bed. Ik benieuwd wanneer ze de 2-3 voedingen hiertussen laat vallen. Ach ik red me er ook wel prima mee en het is normaal, alleen in 10 maanden het langste blokje ooit is 5 uur geweest, ben ik toch wel benieuwd wanneer het hier eens gaat gebeuren!🙋🏼‍♀️ Vriendin haar kindje slaapt met 3 maanden door en zit op 4 voedingen per dag (borstvoeding), heeft ze niets anders voor gedaan en dan heb ik ineens mmm dat wil ik ooook!🙈 alle dutjes overdag gaan daar wel in draagzak, daar hoef ik niet naar terug 😉

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Goodmorning! en nu ben ik toch heel benieuwd hoe ging het afgelopen nacht?! ...
Nou ik wil het gewoon bijna niet typen omdat dit zo hard terug gaat komen waarschijnlijk. We hadden gisteren een hele leuke, maar hele drukke dag vol prikkels. Ze heeft van 19.45-5.45 geslapen 😳. Ik lag om 5.00 wel wakker met ontplofte boobies haha. En daarna van 6.00-7.00 viel ze óók nog in slaap (ik niet helaas 🤪). Hoe kan dit… @ jullie: is een nacht van 12u iets wat bij haar past? Dat is geen must hè, niet elke baby heeft dat nodig. Hier lijkt 10u of iets meer in combi met dutjes van 3u totaal gewoon genoeg te zijn.

2 jaar geleden

Nou ik wil het gewoon bijna niet typen omdat dit zo hard terug gaat komen w ...
Hahaha ik snap je wtf moment. Heerlijk joh het is jullie zo gegund! Hopelijk gaat de kleine hier lekker mee door. Deze successen zijn in the pocket. Onze dochter is dacht ik 2 weken(?) jonger, lees vaak veel overeenkomsten qua karakter dus hou hoop 😂 Wel interessant dat ze genoeg lijkt aan 10 uur. Hier is de dag tussen 18.30/19.00 gewoon echt klaar voor haar, dan is ze echt opperdepop en is ze meestal wakker sinds rond 15u. Ach als ze naar de opvang gaat zal alles wel weer op de schop gaan 🙈

2 jaar geleden

Je kan ons op vegen. Vannacht was mijn dochter van half elf tot kwart over twee snachts klaar wakker. Ze was overstuur wakker geworden en had toen drie kwartier bij mij gedronken. Was nog niet goed, kreeg een fles melk bij mijn man. Nog steeds overstuur weer aan de borst, gesust maar klaar wakker. Mijn man was zelfs een rondje gaan rijden met haar om haar in slaap te krijgen om half èèn, maar het hielp niet. Hij had haar opnieuw een fles gegeven maar dit dronk ze amper. Weer bijna een uur bij mij aan de borst voor ze in slaap viel. Mijn man was vervolgens verdrietig dat hij haar niet getroost en inslaap kreeg. Ik heb geen idee waarom ze zo overstuur was. Vanochtend was ze vrolijk als normaal, hopenlijk gaat het aankomende nacht beter.

2 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Je kan ons op vegen. Vannacht was mijn dochter van half elf tot kwart over ...
Jeetje wat super pittig zeg!! Pfoe.. heel intens. Frustrerend he dat je dan gewoon niet weet wat er is. Hopelijk komende nacht wat meer rust voor jullie!

2 jaar geleden

Nee geen vaste tijd eigenlijk. Ze kan na haar laatste dutje 4-5 uur wakker ...
Nee precies, helemaal herkenbaar hoor. Thanks voor je reactie

2 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Och lieve ouders.. wat een nacht. Soms kun je de vinger er gewoon niet opleggen wat het nou was. Zo lastig! Zo te lezen heb je er alles aan gedaan. Net zoals je altijd doet, ik vind je zo n ontzettend lieve mama. Wilde ik steeds tegen je zeggen! Vind je berichtjes altijd hartverwarmend. Je volgt je dochter zo mooi en voorziet haar in al haar behoeftes. Ze boft met je ❤️ (en met haar papa die middenin de nacht met haar gaat rijden!) hopelijk komende nacht weer rust!

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Och lieve ouders.. wat een nacht. Soms kun je de vinger er gewoon niet ople ...
Dat is lief van je, dankjewel ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Hier nu hetzelfde al een paar nachten op rij. Na een paar uur is meneer in paniek wakker en krijsen ln krijsen. Hij is enorm eenkennig en heeft enorme verlatingsangst. Soms weet ik gewoon niet waar je goed aan doet. Hem laten huilen of steeds weer opnieuw oppakken.. niks lijkt te werken. We zijn weer eens als van ouds aan het “overleven” en dit met de bevalling van de nieuwe baby in het zicht. Ik ben op!

2 jaar geleden

Vannacht toch weer een nachtvoeding en een uur keten, maar daarna gelukkig weer lekker in slaap gevallen. Denk dat de twee nachten doorslapen het weer even waren en we weer terug zijn bij het normale ritme 😬😬 (al is 1 nachtvoeding dikke prima, dat keten daarna is niet zo prima 🤪)