1027 Reacties

2 jaar geleden

Herkent iemand dit?? Mijn zoontje is nu 11 maanden, hij was al geen fantastische slaper, maar deze week..... Halloooo waar is überhaupt slapen gebleven... Hij gaat op bed tegen 19 uur.. maar vanaf 21 is hij ieder uur wakker.. hij huilt niet, maar roept wel en jengelt ook zo af en toe.. hij lijkt wel echt te willen slapen, maar lukt niet Heb hem vannacht weer een fles gegeven, maar ook die werkte niet, bij mij liggen wil ook niet, dan is het feest voor hem. Is dit een sprong?

2 jaar geleden

Reactie op LauraVks

Herkent iemand dit?? Mijn zoontje is nu 11 maanden, hij was al geen fantas ...
Klinkt exact als mijn nachten. Net als ik weer goed lig kan ik weer op. Hier huilt ze soms ook wel hard, maar dat lijken mij dan nachtmerries, want dan is ze niet echt wakker. Maar voor de rest is het zeuren, brabbelen, met haar tut spelen 😮‍💨 een fles wil ze niet en deze nacht bij mij willen leggen maar dan begint ze te spelen en te lachen. Het is niet eens de moeite om nog terug te gaan liggen want je kan zo weer op.

2 jaar geleden

Reactie op Mommy_of_2

Klinkt exact als mijn nachten. Net als ik weer goed lig kan ik weer op. Hie ...
Ooooh dit is zo vermoeiend hè!? Kun je met haar ochtend slaapje mee slapen? Dat doe ik zo nu en dan, dan kom ik voor inzoverre het kan de dag door

2 jaar geleden

Reactie op LauraVks

Ooooh dit is zo vermoeiend hè!? Kun je met haar ochtend slaapje mee slapen? ...
Nee helaas niet, ik moet zo gaan werken en als ik vrij ben is er nog mijn dochter van 5 die dan net wakker is. En 's avonds vroeg bed in lukt ook niet goed, vooraleer alles opgeruimd is dan begint het spel alweer. Ik denk eraan om nog eens langs de osteopaat te gaan.. beetje ten einde raad hier.

2 jaar geleden

Reactie op LauraVks

Herkent iemand dit?? Mijn zoontje is nu 11 maanden, hij was al geen fantas ...
Ja het komt hier ook regelmatig voor, mijn dochter lijkt al een week heel erg te dromen en je ziet op de babyfoon af een toe een spierontspanning tijdens haar slaap waarna ze wakker schrikt. Of ze is in haar slaap kruipstand gegaan en verder in slaap gevallen om vervolgens zijwaarts om te vallen en dan schrikt ze weer wakker. Sinds een paar dagen accepteert ze om in de ochtend liggen op bed bij mij te drinken ipv alleen de Madonna houding, waardoor ik iets meer kan rusten 😊.

2 jaar geleden

Ik lees alle reacties hier nog steeds trouw, al post ik niet zoveel. Maar hier ook echt vreselijke nachten nog: we kunnen haar niet wakker wegleggen (verlatingsangst) dus het is in slaap voeden en als dat niet lukt in slaap wiegen of maar bij ons in bed. Vannacht van 3:00-5:00 over mij heen lopen klimmen, steeds staan, beetje oefenen met “papa” zeggen, mij per ongeluk een kopstoot geven en dan huilen… om gek van te worden 😅 dus voor alle mama’s die denken: hoezo slapen alle andere baby’s steeds beter?! Hier niet hoor ❤️✌🏼

2 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Ik lees alle reacties hier nog steeds trouw, al post ik niet zoveel. Maar h ...
Oef dat gespeel midden in de nacht van 2 uur lang. Dat vind ik toch 1 van de meest slopende dingen. Mijn dochter kruipt dan ook weg (ligt bij mij in bed) en moet haar dan constant weer pakken om te zorgen dat ze niet gewoon uit bed valt. 😒

2 jaar geleden

Reactie op SF

Oef dat gespeel midden in de nacht van 2 uur lang. Dat vind ik toch 1 van d ...
Ja klopt, zo’n lange periode wakker zijn is killing! Hier blijft ze, als ze bij ons ligt, wel redelijk tussen mijn vriend en mij in, ze klimt meer tegen me op, maar blijft wel in t midden. Maar ik slaap zelf zeker veel rustiger als ze in dr eigen bedje ligt. Sterkte daar 💛

2 jaar geleden

Na 10 maanden voor het aller eerst ooit het klokje rond geslapen in dr eigen bedje 😇 18:30-6:45… zal wel weer eenmalig zijn, maar hé, ze kan het in ieder geval! Ik had hier zo weinig hoop op dat ik me al een kwartier zorgen lag te maken of ze nog wel leefde, maar toen hoorde ik dr gelukkig hoesten 🙈 Ik heb overigens wel een theorie dat de iets betere nachten (bijv 1 of 2x kort wakker en weer verder slapen) altijd zijn na een dag op het kdv, dus als ze meer uitgeput is. Meer mama’s die dit herkennen?

2 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Na 10 maanden voor het aller eerst ooit het klokje rond geslapen in dr eige ...
Oh wat fijn dit voor jullie!!! Misschien eenmalig, misschien niet 😊. Ik merk niet per sé na KDV een betere nacht (ook niet slechter), maar voor mn gevoel slaapt ze eerste helft vd nacht wel altijd als een blok als ze veel prikkels/uitdaging heeft gehad. Een dag thuis doet haar slaap (en ons 😂) geen goed. Slaapdruk is dan echt te laag denk ik… Hier overigens ook een hele goede en rustige nacht, 19.30-5.45 😱, wel erg vroeg dus maar ze was klaarwakker en tevreden. Kan gewoon nu al nerveus worden van het idee van spooknachten… ik wil het niet meer 😰, maar ik weet dat ze ook weer komen.

2 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Na 10 maanden voor het aller eerst ooit het klokje rond geslapen in dr eige ...
Wat fijn!! Super blij voor jullie!! Hier ook inderdaad na het KDV betere nachten. Al gaan wij zelf eigenlijk ook altijd wel op stap in het weekend of op onze mama/papa dagen.

2 jaar geleden

Voor wie het nodig heeft of straks na een pittige periode nodig heeft ❤️: https://www.instagram.com/p/CiClsL6BLRV/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Ik heb ‘m opgeslagen voor de volgende pittige fase 😅

2 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Voor wie het nodig heeft of straks na een pittige periode nodig heeft ❤️: ...
Dit is een goede voor de mensen om mij heen die zeggen dat ik mijn kind te veel aandacht geef en voed en daardoor afhankelijk zou maken.

2 jaar geleden

Mijn dochter word altijd precies een half uur na naar bed brenge weer wakker. Meestal zo weer opgelost na aanleggen. T is eigenlijk al denk echt wel vanaf 4 maanden. Of het nou een drukke of rustige dag was..en dag met genoeg of te weinig slaap. Het is altijd na dat half uurtje. Daarna maakt ze wel langere blokjes ( niet doorslapen maar iig 2 - 3 uur). Iemand enig idee wat dit is of t herkent?

2 jaar geleden

Reactie op SF

Mijn dochter word altijd precies een half uur na naar bed brenge weer wakke ...
Hier ook heel lang gehad. Is nu sinds een paar weken niet meer zo

2 jaar geleden

Reactie op SF

Wij hebben dit ook een tijdje gehad maar is vanzelf weer gestopt.

2 jaar geleden

Reactie op SF

Volgens mij is dat de eerste overgang in slaapcycli waarin ze nog wat meer wakker worden dan de latere overgangen. Mijn zoontje heeft het namelijk ook met dutjes en ook met de nacht slaap. Inmiddels wordt hij er gelukkig niet meer echt wakker van maar zie ik hem wel draaien en even onrustig worden. Voorheen deed hij nooit dutjes langer dan een half uur want het lukte nooit hem weer in slaap te krijgen. Nu alleen als er iets dwars zit of hij last heeft wordt hij soms nog huilend wakker 's avonds na dat standaard half uurtje.

2 jaar geleden

Nou raap mij maar weer op😭 ben al weer 2 uur bezig om mijn zoontje in slaap te krijgen niks helpt.. ik zit zelf nog in de ziektewet, omdat het toch een hectisch jaar is geweest, slechte bevalling, zoontje die vaak naar het ziekenhuis moest en een verhuizing.. maar nu denk ik hoe moet ik ooit weer aan het werk, als ik snachts niet slaap...

2 jaar geleden

Reactie op Lappenpopje

Volgens mij is dat de eerste overgang in slaapcycli waarin ze nog wat meer ...
Ja hier t zelfde. Overdag altijd maar half uur slapen. Dat is nu gelukkig veranderd naar 1.5 soms 2. Maar die van s avonds lijkt echt nog geen verbetering in te zitten.

2 jaar geleden

Pff meer moeders die ook nog gewoon werken met al deze niet doorslaap ellende? Ik ben moe! Slapen gaat echt weer minder. Elk 1.5 wakker minstens en ook niet direct weer slapen. Soms moet ik dan ff naar de wc en heb dan ook t gevoel dat dit niet kan omdat ze dan miss net weer wakker word