1027 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op SF
Pff meer moeders die ook nog gewoon werken met al deze niet doorslaap ellen ...
Heel herkenbaar, lig echt zo vaak wakker omdat ik moet plassen maar denk, ja hij ligt nu net weer te slapen dalijk wordt hij weer wakker 😅
Ik werk ook gewoon 4 dagen in de week dus ben soms echt een zombie op werk 🙈
2 jaar geleden
Reactie op SF
Pff meer moeders die ook nog gewoon werken met al deze niet doorslaap ellen ...
Hier ook gewoon aan het werk, en dan de mensen die het leuk vinden om te zeggen 'je ziet er moe uit!' Jaja ik weet het 😅 ik word 's nachts van elk geluidje nerveus, ze moest maar eens wakker worden 🙊 dus plassen is inhouden tot ik echt niet meer kan 🤣
2 jaar geleden
Reactie op Milamama
Waterpokken.. wat een ellende. Niet te doen. Al 2 uur aan het krijsen..
Wat erg! Door de jeuk of zo ziek ervan? Een badje van havermout schijnt te helpen!
2 jaar geleden
Hier op vakantie twee hele prima nachten gehad. Wel vroeg wakker, maar slechts 1 nachtvoeding en direct weer doorslapen.
Helaas nu al 2 nachten drama met maar paar uur slaap voor ons en vanavond al vanaf 21.00 bezig met een koortsig ziek kind. Pff ik ben nog nooit zo gesloopt geweest op vakantie 😅😅
2 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Hier op vakantie twee hele prima nachten gehad. Wel vroeg wakker, maar slec ...
Maar dit is niet de bedoeling op vakantie! Wat sneu dat ze daar ziekig is zeg, hopelijk knapt ze heel gauw weer op en kunnen jullie allemaal weer lekker slapen en genieten van de vakantie!
2 jaar geleden
Ik durf het gewoon niet uit te spreken, want dan gaat het altijd meteen mis 🫢 Maar onze dochter slaapt ook ineens veeel beter. Vannacht van 19.15 tot 4.00 geslapen😳 (slaap al maanden zonder bh, maar m’n t shirt was nu zeiknat 😅) en na de voeding haar om 7.15 gewekt.
We doen niets anders in het ritme, maken haar alleen op vaste tijd wakker ‘s ochtends niet na dutjes. Alleen het klinkt eigenlijk als te mooi om waar te zijn en ik wil niet zeggen, koop dit ook allemaal, maar sindsdien merken we wel echt verschil en daarom deel ik het wel.
Maar sinds ze op een wollen hoeslaken ligt met een andere slaapzak, wordt ze minder vaak wakker ‘s nachts en maakt ze langere blokjes. 🤷🏼♀️ & een verandering is dat ze daarna gestart is met 3 dagen opvang en afgelopen nacht spande wel de kroon.
Doel van dit bericht is hoop geven dat het dus ineens kan veranderen, onze had in 10 maanden op 1 hand te tellen blokjes van 5 uur gemaakt en kwam altijd voor 2-3 nachtvoedingen.
2 jaar geleden
Reactie op F-8
Ik durf het gewoon niet uit te spreken, want dan gaat het altijd meteen mis ...
Wat fijn en heerlijk! Ik hoop op iets blijvends voor jullie. En anders weet je dat het kan en dat het weer terugkomt.
Hier hebben de recente paar goede nachten er wel voor gezorgd dat ik me minder moedeloos voel. Afgelopen twee nachten dus wel lastig maar het is direct te relateren en dat helpt me. Het sterkt me om zelf te ervaren dat het vanzelf komt en dat een actieve interventie of training echt niet nodig is om daar te komen.
Fijn voor jou ook met net weer werken dat de nachten even zo gaan 😊
2 jaar geleden
Zijn er ook mamma's die hun baby echt zelf naar bed moeten brengen? Bij mijn man gaat ze dus niet slapen + ze krijgt bv.
Krijg toch elke x weer de vraag van vriendinnen of ik s avonds bv uit eten wil. Als ik dan liever overdag afspraak of vroeg in de avond merk ik elke keer weer onbegrip. Of dat ze het een maand later weer vragen, en de situatie dan nog t zelfde is. Ik merk dat ik t lastig vind en het idee heb mezelf te moeten verdedigen.
2 jaar geleden
Reactie op Lisa8070
Mensen die echt van je houden snappen het. Blijf bij jezelf hoor en neem je ...
Hier ook.. Toevallig vd week hetzelfde met een vriendin.
Onze dochter accepteert het echt niet als m'n vriend het doet. Tijdje terug was ik weg. Heeft ze zich echt pas na anderhalf uur in slaap gehuild 😭 Dat is het me niet waard
2 jaar geleden
Reactie op SF
Zijn er ook mamma's die hun baby echt zelf naar bed moeten brengen? Bij mij ...
Oh deze reactie moest op jou zijn :)
2 jaar geleden
Reactie op SF
Precies het is mij t ook niet waard! Kreeg ook echt letterlijk de vraag maa ...
Lastig he. Zonder kinderen is dit moeilijk te begrijpen blijkbaar
Of van die "zo hou je het toch in stand" opmerkingen
Weet je, ik ben altijd gewoon heel duidelijk. Zij staat voorop. Als je met me wilt eten, kunnen we gezellig gaan lunchen. Ik geef het wel aan als we in ander vaarwater zitten.
Maar het irriteert me ook hoor. En soms voel ik me bezwaard. Bij de 10e x "nee"
Maar ze komen er zelf ooit nog wel achter hoe het werkt 😉
2 jaar geleden
Reactie op SF
Zijn er ook mamma's die hun baby echt zelf naar bed moeten brengen? Bij mij ...
Jaa ik herken het wel, het naar bed brengen in de avond gaat gewoon makkelijker als ik het doe na de BV en dat vind ik prima. Hierdoor zorg ik er eigenlijk altijd voor dat ik er dan gewoon ben. 😊
2 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Hier op vakantie twee hele prima nachten gehad. Wel vroeg wakker, maar slec ...
Wat naar! Die kleintjes zijn zo vaak ziek/verkouden/ tandje/sprongetje noem maar op. En die rekening betaal je altijd s'nachts. Ik hoop voor jullie dat ze er snel weer bovenop is en jullie nachten weer rustig worden. In tussentijd zou ik de familie even lief aankijken zodat mama en papa even een dutje kunnen doen! Lekker gebruik maken van de hulp die je om je heen hebt he! Je hoeft het niet alleen te doen!
2 jaar geleden
Reactie op F-8
Jaa ik herken het wel, het naar bed brengen in de avond gaat gewoon makkeli ...
Ik heb hetzelfde! Voedend is makkelijker, ik vind het zelf ook fijn en ik zorg er ook voor dat ik daarom thuis ben. Kies daar bewust voor. Als mensen dat niet snappen, daaaahgg. Als je geen kids hebt snap ik dat het lastig te begrijpen is, maar ze hebben het er maar mee te doen 😬. Zij zitten niet met de ‘shit’ in de avond, dan hoef je ook geen mening te hebben vind ik 🤪.
Ik ben 2x s avonds weg geweest en dan sliep ze na een flesje van papa ook wel prima in eigenlijk.