1027 Reacties
2 jaar geleden
Na het ziek zijn heeft onze dochter de tweede week van onze vakantie ‘doorgeslapen’ van ongeveer 20.00-5.30 😍😱. Ik snapte er niks van; een middelmatig matrasje, vreemde plek etc., wel gewoon bij ons op de kamer. Maar het ging fantastisch. Hoe dan? Ik weet dat er onrustigere nachten gaan komen, maar het geeft weer wat hoop!
2 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Na het ziek zijn heeft onze dochter de tweede week van onze vakantie ‘doorg ...
Misschien omdat ze toch wel heel erg moe was van alle prikkels op vakantie?
Wel heeel lekker én fijn! 🤩
2 jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Haha ja precies dit. Ik wil m’n lijf terug; gewoon fysiek, seksueel en horm ...
Nou heb hier precies hetzelfde.. en manlief ging het net proberen om haar te troosten. Uur geprobeerd. Alsnog ligt ze hier zo nu aan m'n tiet te lurken en half te slapen. Ik voel me echt leeggezogen 😅. En dat uur sliep ik natuurlijk niet met een huilende baby. Het is wat.. ik merk wel dat m'n tolerantie voor zware nachten als deze echt op is. 3de nacht dat ik echt bijna niet slaap en ik ben gewoon kapot en wil het echt niet meer.. maarja..
2 jaar geleden
Pfff deze nacht niet om de 2 a 3 uur, wat ik al vaak vind. Nee elke 1 a 1,5 uur.
Ze is ziek geweest maar was juist opgeknapt..ook had ze overdag wel goed gegeten en gedronken.
Ze slaapt op dr buik en trekt steeds haar knieën op, en drukt dan met haar hoofd in het matras (beetje zoals wanneer je een koprol wil maken). Iemand die dat nog herkent?
Pff met zulke korte blokjes voelt doorslapen echt nog als een ver van mijn bed show, al wordt mevrouwtje volgende week 1. Zucht..
2 jaar geleden
Reactie op Spoof
Nou heb hier precies hetzelfde.. en manlief ging het net proberen om haar t ...
Ja zoveel herkenning… je kunt het! Het wordt echt wel weer beter 💛
Ik heb het gister andersom gedaan: 00:15 baby wakker, twee borsten gevoed en bij dr gelegen, maar ze ging maar niet slapen, meestal valt ze dan wel gauw in slaap na een voeding. 1:45 was ik het zó zat, toen heb ik m’n vriend wakker gemaakt en gezegd dat hij de komende 1,5u mocht proberen. Babyfoon uit, oordoppen in… 🙊 gelukkig hoorde ik wel dat ze snel stil was bij ‘m, maar geen idee hoe snel ze sliep.
2 jaar geleden
Reactie op SF
Pfff deze nacht niet om de 2 a 3 uur, wat ik al vaak vind. Nee elke 1 a 1,5 ...
Oh nee! Wat erg… 😢
Mijn vriend en ik hadden het hier gister over! Die beweging vind ik zo vreemd, maar een kindje van vrienden van ons doet het ook. Ons meisje doet het wel alleen overdag maar vgm hoort het bij het zelfstandig gaan staan?
2 jaar geleden
Reactie op SF
Je bedoelt staan zonder ergens aan vast te houden? Dat zou inderdaad nog ku ...
Ja, bij ons ook. Naast die koprol beweging is ze namelijk nu steeds aan t staan en dan laat ze alles los… 😶 ze snapt wel dat ze het op kussens of matras moet doen maar soms zou ze alsnog face forward het bed af vallen als wij haar niet hadden opgevangen.. 🫣
2 jaar geleden
Reactie op SF
Die beweging zie ik hier ook af en toe in bed! Al enkele weken, soms wel soms niet. Ik snap het ook niet goed, kruipen/optrekken/stappen al die mijlpalen zijn echt al een tijd goed geïntegreerd.
Ik zie het overdag ook af en toe… dacht eerst een vorm van frustratie uiten ofzo, maar ik weet het niet zo goed eigenlijk
2 jaar geleden
Reactie op Spoof
Nou heb hier precies hetzelfde.. en manlief ging het net proberen om haar t ...
Zo nou echt dit ook… m’n buffer is op.
Hier slaapt ze dus ineens vrij rustig afgelopen tijd (even afkloppen), maar ik wéét dat er nog mindere nachten gaan komen en als ik daar aan denk word ik he-le-maal gek! Ik wil het niet meer. Maar ik wil er ook voor haar zijn, onvoorwaardelijk. Geen andere optie.
Ik vind het ook zo pijnlijk dat toen ze de laatste week van vakantie bizar goed sliep (20.00-6.00 voeding en dan tot 7.00 ongeveer) ik me alsnog élke dag verrot moe voelde 😩. Ik verlang zo naar dat uitgeruste gevoel van ‘vroeger’…
2 jaar geleden
Reactie op SF
Hier is het zo dat ze op haar zij wil liggen, maar dan telkens doorrolt en dat wil ze niet 😮💨 ze stoot ook 10x haar hoofd omdat ze zoveel draait en keert. Ik sta zo vaak op dat ik de tel niet eens meer kan bijhouden. Keelontsteking is voorbij en nu komt er een kies door. Ik geef een arm en een been om nog eens 4 of 5 uurtjes te slapen ☝️🥴
2 jaar geleden
Reactie op SF
https://www.littlesparklers.org/sleep-and-temperament
Engels stuk, maar we ...
Heel herkenbaar. En om dan wat meer positieve dingen te lezen over dit soort ‘orchid’ baby’s, dan sluit deze post weer mooi aan van LittleNestSleep 😊:
https://www.instagram.com/p/CgFTH8TjFEe/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
2 jaar geleden
Anne-Sophie slaapt steeds langer aan èèn stuk, wat erg fijn is. Echter waar ze eerst rond zes uur klaar wakker was is dat nu rond vijf uur of half vijf. Dit is al anderhalve week aan de gang. Het maakt niet uit hoelaat ze slaapt, ze wordt telkens wakker rond dit tijdstip. Ik hoop dat dit weer wat later gaat worden.
2 jaar geleden
Reactie op Bosje02
Anne-Sophie slaapt steeds langer aan èèn stuk, wat erg fijn is. Echter waar ...
Oh dat is wel heel erg vroeg 😰.
Onze dochter heeft een foutje gemaakt: van 19.30 tot 6.30 in eigen bed geslapen?? 😳 ik weet niet wat me overkomt. Zo lang hebben we sinds haar geboorte niet kunnen slapen. Ik was om 1.00 en 4.00 zelf wel even wakker uiteraard 🤪