176 Reacties

één jaar geleden

Reactie op LauraVks

Ik wil even weer van me afschrijven! Ik ben op dood en dood op.. mijn hoofd ...
Heftig hè zulke nachten.. Hier gaat het ook zo en ben soms echt verbaasd over dat we nog overeind staan na zo lang slechte nachten. Ik heb geen tips, alleen maar herkenning..

één jaar geleden

Reactie op LauraVks

En toch op de een of andere manier kunnen wij mama's dit! Afgelopen nacht was hier ook weer zwaar. Heftig verkouden, kortademig, voelt zich totaal niet lekker waardoor ze de hele nacht heeft liggen woelen, huilen en niks was goed. Vandaag sta ik ook weer op standje zombiemom en moet nog tot vanavond werken. Als iemand hierop de gouden tip zou hebben gevonden, was deze schatrijk geweest. Helaas is die tip er niet, want ieder kindje is anders en heeft ons op hun eigen manier nodig. De een meer dan de ander.

één jaar geleden

Reactie op LauraVks

❤️ ❤️ sterkte mama

één jaar geleden

Normaliter werd mijn dochter rond vijf wakker en zodra we haar dan bij ons in bed legde was het goed en sliep ze verder. Nu dus niet meer en gaat ze alleen maar zitten frunniken en bewegen met haar handjes en benen. Ook als ze bijv om half vier al in bed komt. Ik slaap dan dus niet meer en wordt hier helemaal gek van. Ze ligt alleen maar te woelen en te doen. Iemand hier ervaring mee? Ben doodop inmiddels. Ze wordt overigens ook nog wakker voor nachtvoeding rond twee uur

één jaar geleden

Reactie op stvs

Normaliter werd mijn dochter rond vijf wakker en zodra we haar dan bij ons ...
Ja, hier gaat het in periodes dat mijn dochter dit doet, tips heb ik helaas niet voor je behalve probeer indien mogelijk overdag met haar dutje bij te slapen en vroeg naar bed te gaan om het vol te houden. Sterkte

één jaar geleden

Reactie op stvs

Normaliter werd mijn dochter rond vijf wakker en zodra we haar dan bij ons ...
Zo vermoeiend hè. Wij hebben soms ook die fases. Nu deze week slaapt ze al nachten bijna direct verder als ze tussenin ligt, tot 6.30/7.00. Ik weet niet wat ik meemaak 😂. Is ook echt periodes anders geweest met woelen en frunniken vanaf uur of 4.00/4.30 met dan vaak nog een uurtje echt slapen. Zoals Bosje02 zegt. Ik ga gewoon standaard vroeg naar bed om op die manier toch nog 1-2u meer slaap te hebben. Mega saai, maar tis even niet anders.

één jaar geleden

Reactie op Bosje02

Ja, hier gaat het in periodes dat mijn dochter dit doet, tips heb ik helaas ...
Nou helaas werk ik vier dagen in de week dus als zij haar dutje doet moet ik gewoon werken haha.

één jaar geleden

Oei ik krijg hem niet in slaap. Dus man is nu aan het proberen. Dit wordt wel heel onpraktisch nu. Man moet de nachten al doen omdat hij niet wil slapen als ik hem 's nachts in bed leg. Als dat met de avonden ook zo gaat worden, hebben we toch wel een probleempje.

één jaar geleden

Reactie op Papfles

Oei ik krijg hem niet in slaap. Dus man is nu aan het proberen. Dit wordt w ...
Wij hebben dit ook een periode gehad. Van de 1 op andere dag was het weer voorbij...

één jaar geleden

Reactie op Polar Bear

Wij hebben dit ook een periode gehad. Van de 1 op andere dag was het weer v ...
Ja gisteren lukte het weer gelukkig! En.... wonder boven wonder....(ik klop het nog even af, want hij slaapt nog niet)...volgens mij gaat het hem vandaag lukken om zelf in slaap te vallen! Hij is al 10 minuten stil in ieder geval.

één jaar geleden

Leuk dat in de app staat ‘Je dreumes kan deze periode ineens weer s nachts wakker worden omdat ze gaan dromen’. Eh nou mijn dreumes wordt niet ‘ineens weer’ wakker ‘s nachts die wordt ‘nog steeds elke nacht wakker’ 👍🏼👍🏼👍🏼😩. Vannacht van 02.00-4.30 klaarwakker, echt heerlijk als je gewoon moet werken.

één jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Leuk dat in de app staat ‘Je dreumes kan deze periode ineens weer s nachts ...
Dat is goed vermoeiend. Hier gaat nu de laatste tijd om de nacht redelijk goed met langer slapen en snel weer in slapen, met de volgende nacht een spookje die vooral wil spelen. Mijn dochter heeft ook weer regeldagen waar ze extra wil drinken. Ze komt nu ook duidelijk weer aan in gewicht, dus het zou me niet verbazen als ze straks een groeispurt heeft. Ik had vanmiddag weer een discussie met mijn moeder erover, zij vind dat ik mijn dochter maar moet gaan slaap trainen( zelfstandig laten in slapen met laten huilen). Ik wordt er wel eens naar van dat het niet geaccepteerd wordt door sommigen dat ik dit absoluut niet wil voor mijn dochter.

één jaar geleden

Even een klein succesje delen: mijn zoontje is gisteren avond voor het eerst sinds bijna een jaar zelf in slaap gevallen! Wel na een strijd van ruim 2 uur waarbij hem troosten in bed en in onze armen niet werkte, maar uiteindelijk sliep hij dus zelf in zijn bedje. Ook heeft hij de hele nacht doorgeslapen. Na 6 weken lang iedere nacht uren wakker zijn waren we zoo gelukkig toen we vanochtend om half 8 pas wakker werden.

één jaar geleden

Slaapregressie aaaaa wanneer houd t op , in me kapot 😭

één jaar geleden

Ik vraag me iets af.. mijn zoontje ligt regelen matig wel 2 of 3 uren achter elkaar wakker(lijkt geen slaap nodig te hebben, maar overdag een humeur van niks..) is dit normaal? Zo lang wakker liggen? Hij huilt niet maar maakt veel veel lawaai.

één jaar geleden

Reactie op LauraVks

Ik vraag me iets af.. mijn zoontje ligt regelen matig wel 2 of 3 uren achte ...
Ik vind 2 a 3 uur wel echt heel lang klinken eigenlijk 🤔. Alsof hij niet moe genoeg is?

één jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ik vind 2 a 3 uur wel echt heel lang klinken eigenlijk 🤔. Alsof hij niet m ...
Ja zo lijkt het indd! Ik moet zeggen dat iedere keer als dit weer is, hij oorontsteking heeft.. en dit is echt van de afgelopen maanden. Maandag krijgt bij buisjes, dus ik hoop dat het dan over is🍀

één jaar geleden

Oké ik doe even beroep op deze topic.. Zoontje is nu 15 maanden. Heeft nooit doorgeslapen (op 2 handen te tellen) en is nu al langere tijd (maanden)veel nachten aan het krijsen. Begrijp mij niet verkeerd.. baby’s mogen echt wakker worden snachts, maar hij wordt krijsend wakker en kan dan zo van 2 tot 5 niet meer in slaap komen en blijft dan ook krijsen. Vasthouden/melk/bij ons in bed niks van bovengenoemd werkt. Vannacht was hij zelfs aan het huilen met zijn ogen dicht. Ik ben nu op het punt dat ik maar in de nacht ga wandelen en dit werkt dan af en toe. Ik heb wel sterk het vermoeden dat hij pijn/ongemak ervaart. Ik ben al bij een mesoloog en een osteopaat geweest en beiden hadden een uitkomst, maar het slapen is er niet beter van geworden.. zijn er ouders die dit herkennen? En wat doen jullie?

één jaar geleden

Reactie op eeemsxo

Oké ik doe even beroep op deze topic.. Zoontje is nu 15 maanden. Heeft no ...
Oei wat pittig!! Als je pijn/ongemak ervaart zou ik dat gevoel zeker volgen en blijven doorzoeken, dit is inderdaad erg sneu! Wat konden de mesoloog en osteopaat vinden? En waar denk je zelf aan? Ik herken van mijn dochter dat ze al bijna 16 maand super slecht slaapt en ben er van overtuigd dat ze ongemak ervaart, maar heb nooit geweten waar aan de bel te trekken. Nu toch naar cb geweest en die dachten fijn mee met waar ik me prettig bij zou voelen en gaan nu binnenkort naar Kindertherapeuticum Zeist waar ze verschillende disciplines bij elkaar hebben om te kijken wat ze nodig heeft. Ik heb veel te lang gewacht met m’n onderbuik gevoel volgen, dus hoop dat jij dat sneller doet ;)

één jaar geleden

Reactie op happy96

Oei wat pittig!! Als je pijn/ongemak ervaart zou ik dat gevoel zeker volgen ...
Dank voor je reactie. 🥰 De mesoloog heeft ontdekt dat hij lactose intolerant is. Nu hij geen lactose meer krijgt merken wij echt verschil bij hem in zijn gedrag. De osteopaat had ontdekt dat hij druk had op zijn achterhoofd en heeft dit behandeld. Hij wilde altijd alleen maar op zijn buik slapen en dat is nu niet meer zo. Ik ga dan denk ik ook maar even het CB contacten. Net wat je zegt.. ik voel echt aan alles dat het ongemak is en dat er iets niet klopt, maar wist even niet meer waar aan de bel te trekken. Hopelijk lost het ook iets op bij jouw dochtertje.