176 Reacties

één jaar geleden

Wij hadden 2 rustige weken. Wakker tussen 3.00-4.00, even drinken en tussenin doorslapen tot 6.30/7.00 😮😍. Nou echt dikke prima op die manier. Helaas toch weer van korte duur, al 3 dagen voor 5.00 wakker en ready to party en vannacht was zelfs wakker om 01.00-02.00-03.00-05.00 en dan dus om 5.00 klaarwakker en happy. Ik vind de dag starten om 5.00 echt vreselijk 😢

één jaar geleden

Reactie op eeemsxo

Oké ik doe even beroep op deze topic.. Zoontje is nu 15 maanden. Heeft no ...
Ach wat rot! Misschien een open deur hoor: pijn aan oortjes uitgesloten? Geen ontsteking die door zeurt? Hier was dat de oorzaak van 2 weken echt krijsen in de nacht… veel te laat achter gekomen en voel me daar zo schuldig over. Ook kiezen/hoektanden gaven hier echt intense huilbuien 😵‍💫. Ik vind overigens maanden wat je schrijft wel aanleiding om verder te kijken hoor, maar wilde het toch even noemen. Sterkte en hoop op snel beterschap bij jullie!

één jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ach wat rot! Misschien een open deur hoor: pijn aan oortjes uitgesloten? Ge ...
Ja, zijn oren zijn een tijdje het probleem geweest, maar sinds hij is gestopt met lactose heeft hij geen last meer van zijn oren. Voorheen zat hij er ook aan en dat doet hij nu ook niet meer, dus ik zou het inderdaad nog even kunnen laten checken om het uit te sluiten. Dank voor de tip. Wie weet is dat het.. vervelend dat je, je daar zo schuldig over voelt. Je blijft mens hè en we kunnen nou eenmaal niet alles weten. (Kon dat maar 🥴) Ik ga maandag maar even het CB contacteren.

één jaar geleden

Reactie op eeemsxo

Dank voor je reactie. 🥰 De mesoloog heeft ontdekt dat hij lactose intoler ...
Ah, lactose intolerant is nog wel vrij heftig, hoe lang ben je nu over op lactosevrij? En weet je zeker dat het niet echt koemelkallergie is? Dat zou je anders nog kunnen laten testen bij de kinderarts, want koemelk zit echt in heel veel dingen. Daar kan je flink slecht van slapen ja (persoonlijke ervaring 🙋🏼‍♀️). Heel veel succes, ik hoop dat je er uit komt!

één jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Wij hadden 2 rustige weken. Wakker tussen 3.00-4.00, even drinken en tussen ...
Heerlijk die rustige weken!! Extra pittig als het dan weer zwaarder wordt… knuffel! Hier is het sinds eind december groot drama geweest, te lang om te schrijven, maar moest nu echt verandering in komen. We hebben sinds een week geoefend met vanaf bedtijd een uurtje in haar ledikant zitten/spelen terwijl wij er pal naast zitten/liggen op matras, totdat ze echt te moe is en gaat huilen. Nu gisteren een nachtlampje/lichtprojecter gekocht waarvan ik hoopte dat de lichtjes op het plafond genoeg afleiding zouden geven om ‘per ongeluk’/ongemerkt toch in slaap te vallen zelf. Beetje tegen beter weten in gekocht, maar wilde het toch proberen en wat denk je? Kind viel in slaap! Voor het eerst in dr leven in dr ledikant in slaap gevallen 🙌🏼 vanavond opnieuw! En ja, meteen na 1 cyclus wakker en niet meer verder slapen, maar dit is stapje 1. Hopelijk is dit net waar ze baat bij had 🙏🏼🙏🏼 Overigens speelt er veel meer mee dan naast haar bed zitten en het lampje (o.a. voeding) dus laat niemand vooral jaloers worden dat dit erg makkelijk klinkt ;) maar ik wilde toch het succesje delen!

één jaar geleden

Hier gaat het nu zes dagen achtereen goed en slaapt ze ineens 10-11uur achtereen. We hebben niets veranderd, dus het is uit haar zelf dat ze opeens doorslaapt en geen nachtvoeding meer vraagt. Ik ben er erg blij mee en benieuwd of het zo blijft.

één jaar geleden

Reactie op happy96

Heerlijk die rustige weken!! Extra pittig als het dan weer zwaarder wordt… ...
Wat fijn zo’n succesje!! Het is soms zo zoeken. Hier vannacht uit het niets weer heel goed geslapen, stonden pas om 7.30 op met 1 nachtvoeding tussendoor, en dat op een zondag 😍, geen pijl op te trekken die kids haha 😉

één jaar geleden

Hier al dagen lang 4.00, wakker. Helemaal doorgelekt.( Geen idee waarom dit ineens gebeurt)Na het wassen en omkleden is het ochtend,.... toch mama?🙄😶‍🌫️ Uitslapen is voor ons inmiddels 5.00. Ik heb de hoop op later al laten gaan😅

één jaar geleden

Reactie op Maria29

Hier al dagen lang 4.00, wakker. Helemaal doorgelekt.( Geen idee waarom dit ...
Hier lekt hij overdag opeens door! Ook geen waarom opeens

één jaar geleden

Reactie op Papfles

Hier lekt hij overdag opeens door! Ook geen waarom opeens
Vreemd hè, idd overdag ook wel eens. Hij heeft wel eens eerder zo'n fase gehad. Ging ook weer voorbij 🤔🤞

één jaar geleden

Reactie op eeemsxo

Oké ik doe even beroep op deze topic.. Zoontje is nu 15 maanden. Heeft no ...
Nou toch maar even het cb gebeld naar aanleiding van mijn bericht dit weekend. Het advies: - Pijn? Naar de huisarts, want zij kan zich niks bedenken. - night terror (nachtmerries) in zijn bed laten en gewoon laten huilen. Ook als hij wakker wordt. Gewoon laten gaan en niet uit bed halen. Ook al duurt het een tijd. Toen vroeg ze; maak je hem dan wakker? Waarop ik antwoordde; ja als hij heel erg in paniek is probeer ik dat wel. Waarop zij vroeg; WAAROM maak je hem wakker? Nou kon wel in huilen uitbarsten. De waarom vraag schoot echt totaal verkeerd. Ik heb haar advies natuurlijk links laten liggen en kwam vervolgens bij de opvang met de leidster in gesprek. Zij heeft het wel ook over night terror, maar gaf wel ander advies. Dat ga ik maar even opvolgen, want daar voel ik mij beter bij. Hij heeft vannacht in ieder geval goed geslapen gelukkig. 🤞

één jaar geleden

Reactie op eeemsxo

Nou toch maar even het cb gebeld naar aanleiding van mijn bericht dit weeke ...
En dat noemen ze dan professionels. Niks weten, de enige oplossing is laten huilen. Echt bespottelijk. Ik ben echt geen fan van het consultatiebureau! Fijn dat hij goed heeft geslapen.

één jaar geleden

Reactie op eeemsxo

Bel je voor steun, krijg je dit.. belachelijk! Je doet niks verkeerd hoor!! Ik lees ook wel dat het schijnt dat je bij night terrors beter kunt laten liggen, maar dat duurt niet zolang als jij noemt hoor. Heb er overigens ook geen ervaring mee en denk ook niet dat ik het over m’n hart zou kunnen verkrijgen, tenzij het echt snel weer over is en ze dan inderdaad meteen weer door zouden slapen. Op naar de huisarts zou ik zeggen! En fijn dat hij beter geslapen heeft vannacht 🤗

één jaar geleden

Reactie op eeemsxo

Nou daar heb je lekker veel aan 👍🏼👍🏼. Ik vind het ook zo schrijnend om te lezen omdat ik me besef dat veel ouders het CB ook als expert zien en dit ‘advies’ dus uit onwetendheid best gewoon aan zullen nemen en uitvoeren 😩. Er schiet echt zoveel te kort wat betreft adequate kennis over normale slaap/slaapproblemen en daarbij passend advies. ‘Laten huilen’ is zó achterhaald, alsjeblieft zeg… dat is geen advies 😅

één jaar geleden

Reactie op eeemsxo

Hoi mag ik off topic even vragen wat het advies van de leidsters was? Ik zit regelmatig met mijn handen in t haar. Hij wordt dan gillend wakker maar als ik hem troost of oppak wordt het nog veel erger. Ben heel onzeker over hoe er mee om te gaan. Huilen ,ik pak hem op. Zo werkt dat in mij. Maar hij lijkt inderdaad nog half in slaap, en krijg hem niet rustig of getroost. Als ik lees over night terrors ( kende het niet) herken ik veel. Sterkte lieve mama en wat vreselijk dat ze je een soort schuldgevoelens geven dat ... cb....🥺

één jaar geleden

Reactie op Bosje02

Hier gaat het nu zes dagen achtereen goed en slaapt ze ineens 10-11uur acht ...
Als ik dit lees denk ik dat we niets anders hoeven te doen, het komt ooit gewoon goed! Zo fijn voor jullie en fijn voor ons om dit te lezen! ❤️

één jaar geleden

Reactie op Maria29

Hoi mag ik off topic even vragen wat het advies van de leidsters was? Ik zi ...
Dit werkte bij ons het best. Mijn dochter heeft meerdere periodes met nightterrors gehad, als ze haar oogjes nog dicht had terwijl ze sliep dan lieten we haar meestal in bed liggen terwijl we haar rug of buikje aaide tot ze kalmeerde, als ze wakker werd was enige wat hielp om haar bij te laten drinken bij mij om te kalmeren en dan hield haar in een foetushouding tegen mij aan. Deze houding werkt nog steeds kalmerend als ze van streek is een neemt ze ook meestal zelf aan als ze bij mij drinkt.

één jaar geleden

Reactie op Maria29

Hoi mag ik off topic even vragen wat het advies van de leidsters was? Ik zi ...
Het is allemaal wel wat spiritueel, dus je moet er voor open staan. (Ik sta er voor open, dus heb het advies ook met beide handen aangepakt.) - de kamer roken met salie. Ik heb het met wierook gedaan. Zijn kamer, maar ook meteen de rest van het huis haha. - de indeling van zijn kamer veranderen. - in alle vier de hoeken van de kamer een kei leggen. (Waarvoor dit is heb ik niet gevraagd, maar het heeft ook met energie te maken. - dromenvanger ophangen. Ik heb overigens ook een ander bed aangeschaft, zodat ik bij hem kan komen liggen ipv hij bij ons in de nacht. Ik heb begrepen dat je hem namelijk niet wakker moet maken of vast moet pakken, omdat zoals jij omschrijft, het dan alleen maar erger wordt. Je kan er wel bij blijven en benoemen dat je er bent. Als hij dan wakker wordt, ben je er wel. Dit is overigens allemaal advies van anderen en ik probeer het gewoon allemaal. Wie weet werkt het en wie weet heb jij er ook wat aan. Succes 🍀

één jaar geleden

Reactie op eeemsxo

Het is allemaal wel wat spiritueel, dus je moet er voor open staan. (Ik sta ...
Wierook salie*

één jaar geleden

Reactie op eeemsxo

Het is allemaal wel wat spiritueel, dus je moet er voor open staan. (Ik sta ...
Dankjewel voor de tips ,ik ga mezelf hier zeker in verdiepen. En wat fijn dat het wat beter gaat bij jullie🍀En je wat verbeteringen ziet.. Zo moeilijk je kindje zo overstuur te zien en hem niet kunnen troosten. Ook Bosje02,dank voor de tips 🧡🧡🧡