176 Reacties

één jaar geleden

Ik zat zojuist tijdens de lunch met wat onbekende collega’s en die hadden het over baby/peuterslaap. ‘Mijn baby slaapt in principe best door, tenzij er wat is’, vond ik zo grappig. Ja dan slaapt mijn kind ook door 👍🏼👍🏼👍🏼 (OK, tenzij er wat is 😜)

één jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ik zat zojuist tijdens de lunch met wat onbekende collega’s en die hadden h ...
Hahaha ja die van mij dan ook! Iedere nacht, tot nu toe, wel wat aan de hand. Verder slaapt hij door😬👌

één jaar geleden

Hahaha heel goed antwoord voor als mensen weer eens gaan vragen 'slaapt hij al door?'

één jaar geleden

Hahaha snap dat het gek klinkt, maar kan wel hoor is bij ons ook echt zo. Heeft tijden dat ik hem niet hoor 's nachts en hij pas rond 6.30 wakker wordt voor een flesje maar heeft ook nachten dat hij continu wakker wordt of om 3 uur al gaat gillen voor een fles of ineens 2 uur wakker ligt. En dat is dus meestal wel te linken aan tandjes / ontwikkeling / ziek enz..

één jaar geleden

Reactie op Lappenpopje

Hahaha snap dat het gek klinkt, maar kan wel hoor is bij ons ook echt zo. H ...
Same! Ze slaapt hier THANK GOD weer sinds een paar weken door. Echt gewoon 11u op een nacht 🙌🏽 Maar als ze ziek/ verkouden is of bij sprongetjes is ze gerust weer wekennn uren per nacht wakker. Dit is ook de reden dat we vandaag de knoop hebben doorgehakt en KDV hebben opgezegd. Steeds als ze niet gaat en dus niets opgelopen heeft daar. Gaat het slapen zó goed. Dan maar elke x 45min rijden naar opa en oma. Dat is me onze nachtrust wel waard 😅

één jaar geleden

Hoe gaat het slapen momenteel bij jullie kleintjes? Ik ben ohohopppp 😴 gisteren werd mn zoontje om 11 uur al wakker en niet langzaamaan wakker worden maar direct krijsen! Het enige wat hem stil krijgt is de borst, en dit dan ook elke 2-3 uur en ik trek dat gewoon niet meer, zo erg dat ik gewoon wil stoppen ermee. Herkennen anderen dit ook en is dit de leeftijd? Ik word helemaal gek ervan 😩

één jaar geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Hoe gaat het slapen momenteel bij jullie kleintjes? Ik ben ohohopppp 😴 gis ...
Geen pijl op te trekken hier! Maar in algemene zin wat meer rust (ik durf het eigenlijk niet op te schrijven 😅). Zo slaapt ze de ene nacht van bijvoorbeeld 19.00-4.00 uur wakker en dan weer verder van 5.00-6.45. En dan de andere nacht 20.00-5.00 en dan klaar voor de dag (wij alleen niet 😜). Ik vind 1x per nacht wakker goed te doen… echt prima eigenlijk. Ik heb met mn vriend dus de ‘regel’ dat ik vóór 4.00 niet meer wil voeden (omdat ik me er zo naar door voelde en ik daardoor bijna wilde kappen). Tenzij ziek of echt hysterie lost hij het op met haar. Toeval of niet… ze slaapt dus nu vaak wel tot 3.30/4.00 🤷‍♀️. Maar oprecht, 5/6 weken geleden dronk ze ineens wekenlang weer: 19.00-01.00-04.00

één jaar geleden

Geen pijl op te trekken hier! Maar in algemene zin wat meer rust (ik durf h ...
En hoe lost hij het op met haar? Want hier lijkt het of hij met niks stil te krijgen is. Huilen alsof de wereld vergaat 😣 zo vermoeiend want dan ben je blij omdat het goed lijkt te gaan en dan ineens van de 1 op andere nacht begint de hele ellende weer opnieuw 😴

één jaar geleden

Ook hier soms wat rustige nachten maar ook vaak nog een paar uur wakker en niet meer willen slapen. Dit is bijna om de nacht of om de twee. Als ik zelf ga slapen weet ik echt niet wat me te wachten staat in de nacht die komen gaat....ik hoop dat er snel wat meer rust komt en hopelijk meer stabiliteit 🤞

één jaar geleden

Het wisselen maar over het algemeen slaapt ze op twee nachten na de afgelopen anderhalve week in een stuk langer en zonder nachtvoeding. Ze heeft wel dat nu de ene na de andere tand en kies door komt, waar ze last van heeft. Hierdoor slaapt ze overdag nu wel slechter en ze wil vooral weer contact dutjes doen.

één jaar geleden

Hier gaat het opeens echt heeeeel goed! Afgelopen 2 weken heeft hij geslapen zoals hij nog nooit heeft geslapen. Hij is regelmatig zelf in zijn bedje in slaap gevallen en niet op mij. En gewoon tot 7 uur in de ochtend al een paar dagen. Ik weet niet wat ik meemaak. Ik voel me ook een stuk opgewekter nu. Slaapgebrek maakt je echt een ander persoon. Ik hoop dat dit zo blijft, maar het zal nog regelmatig op en af gaan waarschijnlijk. Sprong 10 en de 18 maanden slaapregressie moeten nog komen.

één jaar geleden

En hoe lost hij het op met haar? Want hier lijkt het of hij met niks stil t ...
Zoals hij haar in slaap krijgt voor dutjes wanneer hij thuis is. Dat is vaak even lopen / wiegen en dan neerleggen en over rugje aaien of even naast liggen. Is soms maar 5 minuten, soms helaas wel echt langer! En in geval van ‘nood’ mag hij me altijd halen voor een slokje boob als ze niet rustig wordt. Ze is dus wel erg gewend dat hij haar ook naar bed brengt

één jaar geleden

Hier of doorslapen of een nachtvoeding nog. Gek genoeg is dat dan vaak al om 23 of 00.00 uur. 🤷‍♀️ ook wel eens ergens midden in de nacht. Wel heeft ze soms periodes dat ze idd een tijdje wakker is. Maar sinds ze in haar eigen bed slaapt heeft ze ons niet meer altijd nodig, als in dat ik haar dan hoor spelen/brabbelen maar niet gaat huilen. En dan uiteindelijk zelf wel weer in slaap valt

één jaar geleden

Vannacht was het weer feest, van 22.00 tot 02.30 klaarwakker. Ben een beetje jaloers als ik jullie antwoorden lees. Het gevoel dat we hier lekker blijven hangen in die gebroken nachten ....😵‍💫

één jaar geleden

Hier gat het ook al een tijdje goed! Na 15 maanden gebroken nachten nu al een dikke maand aan het doorslapen. Ik ben bang voor wanneer het weer minder gaat want het went wel snel.. hij slaapt nog wel bij ons in bed maar dat vind ik eigenlijk nog steeds heel fijn!

één jaar geleden

Reactie op Lisavf

Hier gat het ook al een tijdje goed! Na 15 maanden gebroken nachten nu al e ...
Wow! Al een hele maand achter elkaar doorslapen 🤩?? Hier vannacht de hele nacht geslapen van 19.15-06.00 ongelofelijk! Maar ik ga uit van een eenmalige actie 😂

één jaar geleden

Wow! Al een hele maand achter elkaar doorslapen 🤩?? Hier vannacht de hele ...
Ja goed hè!! En wat een verschil met daarvoor

één jaar geleden

De gouden tip! Neem je kind mee naar Gran Canaria en leg hem/haar op een doorgeleefd camping bedje en je kind slaapt volledig door 😅🤷🏼‍♀️ vanmorgen werd ze zelfs pas 7.30 wakker! Hoe dan. Thuis zaten we in een lange periode van iedere nacht wakker rond 12u en vanaf 5 uur onrust met ook regelmaat dan de dag starten. Ik denk dat we hier maar blijven!😋

één jaar geleden

Reactie op F-8

De gouden tip! Neem je kind mee naar Gran Canaria en leg hem/haar op een do ...
Herkenbaar! Wij zijn in Oostenrijk en hier slaapt hij ook ineens zo goed als door

één jaar geleden

Reactie op Blabla19

Herkenbaar! Wij zijn in Oostenrijk en hier slaapt hij ook ineens zo goed al ...
Vaak veel meer indrukken, je bent meer en eerder buiten = erg helpend voor aanmaak melatonine en een ritme. Hopelijk zet het zich thuis voort 😊