176 Reacties
één jaar geleden
Ik zit me hier toch een partij te stressen.
Het ging een paar dagen beter dan perfect. En nu de laatste dagen moet hij weer op mij in slaap vallen en is hij om 6 uur wakker. Nog steeds heel blij, want hij slaapt de nachten door.
En nu is hij wéér verkouden. Hij ging net al heel moeilijk slapen en ik hoor hem heel onrustig doen.
En ik schiet meteen weer in een stressreactie. Zo bizar! Het is helemaal niet zo erg als hij een nacht niet goed slaapt. Maar blijkbaar denken mijn hersenen daar anders over. Meteen buikpijn en gespannen. En er is eigenlijk nog niet eens iets aan de hand.
Pffff ik hoop dat dat gevoel toch een keer minder wordt
één jaar geleden
Help, hier al sinds half 5 wakker. Hij kan er wel vaker vroeg bij zijn maar half 5 is toch eeeeecht niet de bedoeling 😅 momenteel poging 2 om hem toch nog even wat meer slaap te laten krijgen (en mezelf ook), maar vrees dat we zo maar naar beneden gaan... Ik vind deze overgangsfase naar één dutje echt zwaar worden ☹️ merk dat z'n nachten nu ook overhoop liggen. Tenminste, ik denk dat het komt doordat z'n dutjes overdag niet meer lekker gaan. Hoe is dit bij jullie? Zie hier nu juist ook veel positievere berichten.
één jaar geleden
Reactie op Papfles
Het ging een paar dagen beter ...
Stressreactie hier ook nog zeer sterk aanwezig hoor!
Ze slaapt nog steeds niet door maar dit weekend echt dramanachten met uren wakker en toch ook heel vroeg op willen staan. Afgelopen nachten zelf steeds 4u geslapen bij elkaar. Alsof ze 3 maanden is ipv 16 maanden. Ben zelf ook echt weer een zombie.
Ik denk niet eens meer na over doorslapen, gaat gewoon echt niet gebeuren dit jaar. De hoop is opgegeven, scheelt alleen maar teleurstelling. 😩
één jaar geleden
Op vakantie slaapt ze ineens volledig door in een vreemd bed, vreemde ruimte en vreemd land. Nu thuis gaat het weer rommelig en was het afgelopen nacht volgens mij wel ieder uur overstuur wakker. Zodra m’n vriend heengaat slaapt ze meteen verder in z’n armen (als ik heenga kan ik haar niet meer weg leggen want klampt zich dan vast). Laatste uur nog onrustig bij ons in bed.
Waarom daar wel en hier niet? Snap er echt niks meer van. 🤷🏼♀️🤷🏼♀️🤷🏼♀️ Toch maar emigreren…
één jaar geleden
Reactie op Papfles
Het ging een paar dagen beter ...
Zo lastig hè als het na een tijd heel goed, ineens weer minder gaat. Herken ik zeker! Scenario’s van “daar gaan we weer” en wil meteen in oplossingen denken.
Ik schrik in de nacht ook altijd heel erg als ze wakker wordt, voel het meteen in mijn lijf en sta meteen aan.
Hopelijk gaat het ook meteen weer beter als hij is opgeknapt 😊
één jaar geleden
Reactie op SF
Mijn dochtertje was vanacht wakker omdat ze gepoept had. Dat was lang geled ...
Schijnt dat kinderen kunnen gaan poepen als ze het koud hebben snachts, zou dat misschien de reden kunnen zijn?
één jaar geleden
Reactie op Koninginvanhetgezin
Schijnt dat kinderen kunnen gaan poepen als ze het koud hebben snachts, zou ...
Was ook mijn eerste gedachte! Bet is ineens wel weer kouder dan bv afgelopen 2 weken? Zou kunnen dat ze dit voelt
één jaar geleden
Reactie op SF
Mijn dochtertje was vanacht wakker omdat ze gepoept had. Dat was lang geled ...
Schijnt dat ze ook kunnen gaan poepen 's nachts als ze later op de dag nog fruit eten, maar hier krijgt hij eerlijk gezegd geregeld ook fruit als toetje en poept nooit 's nachts dus of die link er echt is betwijfel ik.
één jaar geleden
Mijn dochter heeft al heel lang achtereen last van de ene na andere doorkomende tand of kies, het gaat momenteel om en om of ze goed slaapt of niet. Ik heb vanacht ongeveer 3,5 uur geslapen omdat ze bijna de hele nacht alleen op mij wou slapen aan de borst en stevig vasthouden wilde worden, met twee speel uurtjes tussen door. Dan gaat ze om 3:45 keten in bed, heen en weer springen, je kietelen, op mij rollen en springen, knuffelen, kiekeboe spelen, op mijn hoofd zitten en scheetjes laten om daar vervolgens heel hard om te giechelen 🙈. Veeg me maar op🥱.
één jaar geleden
Reactie op Bosje02
Mijn dochter heeft al heel lang achtereen last van de ene na andere doorkom ...
Wat pittig zeg. Ik ben toch ook wel blij dat je het deelt zodat ik weet dat ik niet alleen ben. Het is hier ook weer een feestje, weer ziek, weer tandje (achterste kies 😩). Ik ben wederom een zombie. Raak er zo vreselijk geïrriteerd en moedeloos van. Ik ben er klaar mee na 16 maanden.
één jaar geleden
Hou vol jongens 🙏🏽
Het klinkt echt heftig en slopend.
Bij het lezen ben ik alweer doodsbang voor de volgende kies. Nog een paar te gaan maar het zijn echt *#@!€#!
Jullie kindjes hebben geluk met de warmte en liefde die ze krijgen om ze door deze moeilijke periode heen te slepen😘
één jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Wat pittig zeg. Ik ben toch ook wel blij dat je het deelt zodat ik weet dat ...
Sterkte 😘
Wat vroeg voor een tweede kies! Hier begint m’n zoontje al een paar dagen onwijs te kwijlen dus ik twijfelde al of er nog een kies aankomt ( hij heeft de vier voorste al wel) maar las online dat dit normaal rond de 23 maanden was
één jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Hou vol jongens 🙏🏽
Het klinkt echt heftig en slopend.
Bij het lezen ben i ...
Lief, maar er was vanuit mij vandaag en vannacht zeer weinig liefde of warmte 😅😅😅. Kan het bijna niet meer opbrengen
één jaar geleden
Reactie op Lisavf
Sterkte 😘
Wat vroeg voor een tweede kies! Hier begint m’n zoontje al een ...
Ja ik twijfel daardoor ook… Ze bijt alleen met haar vinger de hele dag precies op die plek (achter de eerste kies). Misschien komtie nog niet daadwerkelijk door maar zit het wel te zeuren. In ieder geval: er is weer onrust 🙊😩
één jaar geleden
Reactie op Lisavf
Sterkte 😘
Wat vroeg voor een tweede kies! Hier begint m’n zoontje al een ...
Oh, is dat zo? Mijn dochter heeft er al 4 🤪 Hopelijk betekent dit dat ze dan voorlopig even klaar is 😄