176 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Wat pittig zeg. Ik ben toch ook wel blij dat je het deelt zodat ik weet dat ...
Pff, zwaar he!
Heb met jullie allemaal te doen. Die gebroken nachten zijn zo vreselijk, ik merk zelf ook dat ik er gewoon anders door ben ofzo. Ook snel emotioneel, voel me totaal niet mezelf 😢
Hier heb ik nu wel een paar goede nachten gehad na een aantal vreselijke nachten. Ben weer gestopt met voeden in de nacht, heb ik al eens eerder gedaan en dit hielp maar ben na een tijdje er weer mee begonnen toen er veel tanden door kwamen.
Het lijkt nu wel of hij nu niet meer komt snachts omdat hij geen borst krijgt.
Klinkt cru maar ik kón gewoon niet meer. In de ochtend krijgt hij nog wel lekker dus misschien smaakt het dan wel extra lekker 😄
één jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Of juich ik te vroeg en bedoelen jullie de 2e per kant? 🤣😵🙈
Jep ze heeft de eerste vier al wat maanden haha! Ik bedoel idd de achterste kiezen. Sorry 😅😂
één jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Wat pittig zeg. Ik ben toch ook wel blij dat je het deelt zodat ik weet dat ...
Sterkte, het is ook vermoeiend. De zombiestand is heel erg bij mij vandaag, ik ben super traag en niet voor uit te branden, lomp (stoot me zelf aan van alles) en vergeet veel😅. Hopelijk is het vannacht iets beter🫠
één jaar geleden
Ik vroeg me af hoe jullie kindjes in slaap vallen? Dat kan hier namelijk nog wel wat verbetering gebruiken.
Hier wil hij altijd op mij in slaap vallen. Af en toe heeft hij een paar dagen dat hij zelf in slaap valt, maar dat is zeldzaam.
We hebben een mooi avondritueel, hij weet exact wanneer hij zijn bedje in gaat, dus dat is niet zo'n probleem.
Maar goed, vandaag lag hij dus op mij. En hij heeft 40 minuten lang dierengeluiden en sirenes liggen doen. Dan weer naar zijn buik rollen, dan weer naar zijn rug.
Totdat hij besluit dat het genoeg is. Dan gaat hij lekker in mijn armen liggen en dan wacht ik 5 minuten tot ik zeker weet dat hij slaapt en leg ik hem in zijn bedje.
Het heeft te maken met ontprikkelen waarschijnlijk. Hoe kan ik hem hiermee helpen, zodat hij niet zo lang op mij hoeft te ontprikkelen?
We hebben al rustige avonden geprobeerd, en nu de laatste tijd doen we juist druk spelen voor het slapen. Dat lijkt wel iets te werken gelukkig.
Ik vroeg me af of jullie iets speciaals doen?
één jaar geleden
Reactie op Papfles
Ik vroeg me af hoe jullie kindjes in slaap vallen? Dat kan hier namelijk no ...
Ik merk dat het inslapen sinds een weekje hier ook weer wat moeilijker gaat. Waar het afgelopen weken/ maanden 5min duurde, duurt het nu 45/60min. Steeds "hi" zeggen en zwaaien naar de giraffe die in de hoek staat.
Nét niet de slaap kunnen vatten. Ik ging het even googlen en blijkbaar is er rond de 15maanden een sprongetje wat dit te weeg kan brengen.
Ons meisje valt soms in onze armen in slaap maar ook regelmatig zelf in bed met een hand op haar wang.
Die nabijheid heeft ze nog steeds wel nodig.
Maar ik merk dus ook ineens duidelijk verschil. Normaal gewoon neerploffen op je hand. Nu is het 63x omdraaien en kost het echt moeite.
één jaar geleden
Reactie op Papfles
Hier valt ze ook op mij in slaap na het voeden. Gelukkig gaat dit regelmatig vrij ontspannen en als ze zonder gefrunnik en geluiden inslaapt vind ik het heerlijk en blijf ik vaak zelfs nog een kwartier langer liggen dan nodig 😉.
Soms timen we het naar bed gaan net te vroeg en kan ze keten en draaien en wurmen, nu ze heel duidelijk maakt met gebaar en ‘bove!’ zitten we niet vaak mis.
Ik vind de avond echt geen enkel ‘probleem’. Ik vind het niet doorslapen en soms wakker om 4.30 echt 100x frustrerender. Tuurlijk is het lekker: hup op bed een weltrusten kus en ze regelt het zelf, maargoed die zie ik niet snel gebeuren 😂.
één jaar geleden
Reactie op Papfles
Zelfstandig slapen gaat hier niet, bij haar vader en andere mensen ook niet. Ze moet perse bij mij aan de borst in slaap vallen en dat meestal tussen de 40-90 minuten. Over het algemeen geldt hoe meer ongemak, hoe langer het duurt ik ben nu al sinds kwart over zeven haar aan voeden, maar ze weigert tot nu toe om me los te laten.
één jaar geleden
Reactie op Papfles
Hier sliep ze tot ongeveer 15 maanden altijd zelf in, na het lezen van een verhaaltje. Bij de laatste bladzijde ging ze zelf al liggen en we konden zonder problemen de deur uit lopen. Nu sinds 2 maanden (ze is nu 17 maanden) krijst ze alles bij elkaar als we de kamer verlaten. Dus sinds die tijd gaat een van ons met haar op ons bed liggen totdat ze slaapt en dan leggen we haar over. Duurt gemiddeld 1,5 uur. Vanavond was ze een kwartier lang mama en papa aan het zeggen. En dan komt ze bij me liggen (lees boven op me) en dan weer terug liggen. Zo gaat dat dan een tijdje door totdat ze rustig genoeg is om echt te gaan slapen. Zo gaat dit nagenoeg iedere avond. Heb het heel vervelend gevonden, vooral omdat het van de een op andere dag omsloeg. Inmiddels mezelf erbij neergelegd en bedacht dat ook dit weer over gaat.
één jaar geleden
Reactie op SF
Sinds niet ik maar mijn man naast mijn dochter is gaan slapen snachts slaa ...
Bij mijn zoontje gaat dit ook zo. Zijn er meer die dit hebben? Als ik er niet ben, hij bij oma logeert (nu 2x aangedurfd) of op de bank slaap (je moet soms wat😩) slaapt ie veel beter en wel in na 5 min! Als ik wegloop krijsen krijsen maar daarna lukt het dus, en als ik in bed blijf met hem dan blijft ie uren huilen en onrustig. Ik snap het niet. Zal het de bv zijn?
één jaar geleden
Reactie op Papfles
Ons zoontje valt alleen in slaap als we met hem schommelen in de schommelstoel. Soms slaapt hij binnen een kwartier, maar vaak pas na een uur. Hij is vaak ook heel wild en druk terwijl hij dan wel echt moe is. Alleen in slaap vallen is hier het afgelopen jaar 1 keer gelukt... Ben er momenteel echt klaar mee, maar geen idee hoe het anders moet.
één jaar geleden
Reactie op Papfles
Hier viel ze een lange tijd op de arm in slaap op de stoel in haar kamer. Daarna legde we haar slapend weg. Soms met succes, soms met heeeel veel pech dat ze absoluut niet in haar eigen bedje wilde.
Nu is ze 1,5 week flink ziek geweest door een keelontsteking. In haar eigen bed slapen was een "no go" waardoor ik iedere avond al om 19:00 met haar in ons bed lag. Daar kruipt ze heel dicht tegen mij aan en slaapt binnen 5 minuten. Overleggen in haar eigen bed lukt niet, ze is meteen klaar wakker en overstuur.
Nu ze beter is gaan we weer aan de slag in haar eigen bed. Ik wil namelijk wel weer eens beneden op de bank film kunnen kijken ipv op mijn telefoon in bed🥲
Ik lees graag alle tips mee!
één jaar geleden
Reactie op Papfles
Dierengeluiden en sirenes 😂😂 (snap dat het op dat moment helemaal even niet grappig is 40 min lang)
Nee hier niet echt iets speciaals. Hier ook vaak nog even lekker actief spelen in de avond met volledige aandacht en na opvang dagen altijd even in bad voor het slapen. Voorheen altijd op ons even op de schommelstoel of wiegen totdat ze bijna in slaap viel, maar laatste tijd “duikt” ze zelf het in bed in vanuit onze armen en slaapt gauw in.
Hier zit het probleem in het vroege wakker worden momenteel 💀 jemig wat een onrustige start van de dag steeds zo. Vreselijk.
één jaar geleden
Is het een gek idee om in de avond nog een beetje pap te geven na het avondeten?🤷🏼♀️
Ze is zo vroeg wakker steeds, meteen zo ontevreden en lijkt dan zo n honger te hebben. Het avondeten en toetje is laatste wat ze namelijk krijgt in de avond, maar soms heeft ze geen zin in avondeten en dan snap ik dat ze natuurlijk dan hartstikke honger heeft. Ze krijgt na eten BV meer en fles wil ze niet.
één jaar geleden
Reactie op F-8
Is het een gek idee om in de avond nog een beetje pap te geven na het avond ...
Denk dat je bedoelde ‘geen’ BV meer toch?
Ik zou zeker wat geven, wij doen nu ook standaard nog een yoghurtje aanbieden om dezelfde reden. Ze krijgt wel nog BV voor het slapen maar kan me voorstellen dat ze zonder echt uitgehongerd is s ochtends.
Alleen bedenk ik me nu… ze drinkt dus BV bij mij rond 19.00 en nog een keer ergens rond 4.00/5.00 maar is ook uitgehongerd rond 6.30 🤷♀️. Misschien toch ook een ‘fase’ van vroeger wakker worden?
één jaar geleden
Nou, ik weet ook weer waar mijn vraag van gisteren vandaan kwam. Hij was heel onrustig gisteravond en dat uitte zich ook in een onrustige nacht 😴.
Maar nog steeds zit ik er een beetje mee. Het voelt echt alsof hij pas gaat ontprikkelen als hij in mijn armen ligt 's avonds. Hij ging bijvoorbeeld op een gegeven moment rechtop zitten, heen en weer wiegen en taaatuuutaaatuuu roepen. Dat hij nog een beetje tot rust moet komen, oke, maar er komt een hele dierentuin voorbij 😂.
Ik ga echt eens even goed uitvogelen of er een manier is dat hij al een deel van te voren kwijt is.
één jaar geleden
Reactie op F-8
Is het een gek idee om in de avond nog een beetje pap te geven na het avond ...
Wij geven 's avonds nog een flesje melk. Ik weet niet of hij zonder kan, maar hier hoort het nog bij het avondritueel.
Ik zou zeggen gewoon doen, als het niet bevalt kun je er weer mee stoppen
één jaar geleden
Reactie op Papfles
Nou, ik weet ook weer waar mijn vraag van gisteren vandaan kwam. Hij was he ...
In bad voor het slapen gaan? Of een senso activiteit zoals kleien?
één jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
In bad voor het slapen gaan? Of een senso activiteit zoals kleien?
Een badje zou wel eens kunnen helpen idd. Alleen kan hij jammer genoeg niet iedere dag in bad, vanwege zn huidje.
Maar, een senso activiteit gaan we vnv meteen proberen.
(Als dat te goed werkt, heb ik wel een probleem, want ik heb een zwak voor mooi sensorisch speelgoed 😂. Dan hebben we natuurlijk meer in huis nodig 💸)