176 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Papfles

Een badje zou wel eens kunnen helpen idd. Alleen kan hij jammer genoeg niet ...
Update: kleien is niet de oplossing. Vandaag was hij lekker woordjes aan het oefenen in mijn armen. Nadat de wolf en de aap van zich hadden laten horen. Het is heel schattig, dat wel. Ik ga de komende dagen gewoon wat activiteiten proberen. Kijken of er iets is waar hij zijn prikkels kwijt kan.

één jaar geleden

mischien helpen wat vaste wat uitputtend activiteiten overdag zowel fysiek als mentaal door prikkels, zoals de een ochtend zwemmen, andere dag naar een speeltuin, wandelen/fietsen op verschillende routes, speel afspraakjes met andere kinderen, naar de bibliotheek, in een bos of park spelen met bladeren/takjes enz. Voor in huis kan je misschien ook zelf sensorische speelgoed maken, bijvoorbeeld flesjes vullen met diverse materialen waarbij je afwisselt in kleur, geluid en hoe het verplaatst bij schudden. Vingerverven, muziek maken, speelgoed met klittenband en andere soorten sluitingen om uit te dagen.

één jaar geleden

Reactie op Bosje02

mischien helpen wat vaste wat uitputtend activiteiten overdag zowel fysiek ...
We hebben iedere dag minstens een activiteit. Ik denk dat hij gewoon heel veel aan het leren is op het moment. En het niet zo makkelijk kan verwerken. Vanavond ga ik kijken of we gek kunnen dansen voor het slapen.

één jaar geleden

Na 1,5 jaar gebroken nachten heb ik na advies van een kdv leidster een licht projector gekocht https://www.wehkamp.nl/zazu-wally-de-walvis-lichtprojector-paars-16979395/?term=zazu&type=typeahead Wonder boven wonder hebben wij al 3 nachten achter elkaar geslapen🥹 misschien dat iemand anders hier ook wat aan heeft🍀

één jaar geleden

Reactie op chann92

Na 1,5 jaar gebroken nachten heb ik na advies van een kdv leidster een lich ...
Die tip had ik ook gekregen inderdaad. Momenteel oefenen we hard met weer in het eigen bedje slapen. Lichtprojector heeft nog weinig succes🥲 Wel heel fijn dat dit voor jullie werkt! Heerlijk als er een oplossing is!

één jaar geleden

Reactie op chann92

Joh, wat fijn! En wat is de reden dat dit zou helpen? Het lijkt me juist zo afleiden 😅

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Joh, wat fijn! En wat is de reden dat dit zou helpen? Het lijkt me juist zo ...
Denk dat het verschilt per kind miss. Wij hadden ook zoiets maar dat leidde idd alleen maar af al die kleuren en vormen. Dan werd er niet geslapen hihi

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Hier zou het ook afleiden. Is denk ik kind afhankelijk. Een kindje wat rustig kijkt en daar van kan ontspannen zal hier prima op inslapen misschien. Onze dochter zou waarschijnlijk een dansfeestje beginnen 😉🙊

één jaar geleden

Reactie op chann92

Zo fijn dat je iets hebt gevonden dat werkt!!

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Juist doordat het afleid van alle prikkels die ze overdag hebben gehad schijnen ze rustiger in slaap te vallen. M’n schoonmoeder werkt met dementerende ouderen en daar schijnt het ook goed te helpen🙈

één jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Hier zou het ook afleiden. Is denk ik kind afhankelijk. Een kindje wat rust ...
Ahaha nou dat had ik ook verwacht vandaar dat ik het niet eerder heb gekocht maar ik zit er zo doorheen dat ik dacht ik ga gewoon alles proberen wat er te koop is/geadviseerd wordt😅😵‍💫😫. Mijn dochter is heeel druk en temperamentvol en houdt van dansen en druk doen heeft ook totaal geen concentratie maar toch wordt ze hier rustig van maar idd elk kindje is anders ahah

één jaar geleden

Reactie op chann92

Ik ben toch nieuwsgierig hoe je dit hebt geïntroduceerd 😅 wie weet toch iets om te overwegen ivm het ritme wat inmiddels al zo lang duurt van onrust tussen 23-24 en rond 5.00.

één jaar geleden

Reactie op F-8

Ik ben toch nieuwsgierig hoe je dit hebt geïntroduceerd 😅 wie weet toch ie ...
Toen het apparaatje binnen was gekomen heb ik samen met mijn dochter in haar kamer in het donker gekeken waar hij het beste tot zijn recht kwam. Vervolgens heel vaak woow waauuw gezegd en tijdens het uitkleden enz om in bad te gaan ook nog aan laten staan en zonder licht aan zodat het effect goed te zien was. Nu is het elke keer als het apparaatje aan staat met een heel schattig zacht rustig stemmetje woow wauw 😂heel schattig aangezien ze normaal echt een viswijf is met haar harde en vele geklets 🙈 en het zijn druppels die op de muur schijnen en ze veranderen zachtjes van kleur dus het zijn niet allerlei hysterische figuurtjes en gekkigheid. Ik moet wel zeggen dat ze tegelijkertijd met introduceren van het apparaatje ook wat langer in bad gaat en dan heb ik zo min mogelijk interactie met haar zodat ze zelf ff kan ontladen en relaxen dus misschien dat dat ook nog mee helpt. Overigens komen volgens mij al haar kiezen tegelijkertijd door dus ze slaapt nu om de dag door maar goed dat is al een hele winst in vergelijking met hoe het eerst was.

één jaar geleden

Reactie op chann92

Huh das bizar, hier exact hetzelfde sinds 2/3 weken!! Nouja zeker niet heel de nacht doorslapen, maar dit lampje heeft er wel toe bijgedragen dat ze zelfstandig in haar bedje kan inslapen en helpt ook met verder slapen na wakker worden. Zoals jij ook aangeeft, het was in combinatie met andere dingen, maar het lampje helpt echt! Vanaf dag 1 dat het lampje er was. Het vervangt niet mijn aanwezigheid, ik blijf nog steeds naast haar bij inslapen en verder slapen, maar ze ligt tenminste in haar eigen bed in plaats van in mijn armen of ons grote bed. En voor wie aangeeft dat het afleidt: dat doet het ook, maar het leidt naar mijn idee dus juist af van andere prikkels. En dit is een heeeeeel rustige prikkel (amper prikkel te noemen) waardoor mijn dochtertje ook steeds rustiger inslaapt. Ze gaat er echt naar kijken/staren en zakt dan steeds verder weg. Aan het begin gebruikte ik alleen de stand die langzaam 3 kleurtjes afwisselt, zodat het lampje wel genoeg de aandacht trok, maar nu zet ik vaak alleen de rode kleur aan omdat die donkerder is en zodat ze geen blauwe tonen meer binnen krijgt. Ook de muziekjes die er in zitten zijn mega rustgevend, ik wissel tussen 1&2 en zijn echt slaapverwekkend 🙊

één jaar geleden

Reactie op happy96

Huh das bizar, hier exact hetzelfde sinds 2/3 weken!! Nouja zeker niet heel ...
Ah wat goed om te lezen dat het bij jullie ook werkt! Ik denk idd ook dat het een positieve afleiding is naar ‘doelloze’ gedachten wat voor meer rust zorgt. Dat blauwe licht is idd het enige waarvan ik denk hmm niet helemaal de kleur die ik zou willen maar juist de rustige overgang van ene kleur naar andere kleur geeft wel een ‘magisch’ effect wat hier werkt denk ik ahaha. Hopelijk werkt het bij de anderen ook! 🍀

één jaar geleden

Reactie op chann92

Heb hem via Vinted gekocht nav dit topic. Zet je hem aan zodra ze in bed ligt? En dan de hele nacht?

één jaar geleden

Reactie op rileyK

Heb hem via Vinted gekocht nav dit topic. Zet je hem aan zodra ze in bed li ...
Bij ons is het onderdeel van slaapritueeltje, net voordat ik haar in bed til doen we het grotere lampje uit en Wally aan. Hij gaat na 30 minuten vanzelf uit. Er zit een huilsensor in waarmee hij aan zou springen als ze gaat huilen, maar die heb ik uitgezet omdat mijn dochter soms even een kik geeft en dan snel weer doorslaapt, ik denk dat het lampje haar dan juist wakker zou maken. Als ze tussendoor wakker wordt, zet ik het lampje weer aan voor 30 minuten.

één jaar geleden

Ik heb er een zware nacht opzitten , mn dochter is al geen goede slaper (slapen samen & komt zo elk uur voor de borst) maar dit overtreft alles van 04.00(03.00) tot 06.00 wakker en niet kunnen slapen. Zeg me alsjeblieft dat dit een fase is 🥺. Zijn er ook mamas die in dezelfde situatie zitten als mij (samen slapen & om het uur komen voor de borst? ) ik heb wat vraagjes voor jullie. Groetjes een uitgeputte mama xx

één jaar geleden

Reactie op kimmiex

Ik heb er een zware nacht opzitten , mn dochter is al geen goede slaper (sl ...
Ja wij slapen ook samen, in zijn eigen bed lukt niet en nog steeds om de uur borst..

één jaar geleden

Reactie op kimmiex

Ik heb er een zware nacht opzitten , mn dochter is al geen goede slaper (sl ...
Wij slapen de halve nacht samen, elke nacht halverwege komt hij bij ons. Een tijd ook elk uur de borst maar het was volgens mij niet echt drinken, meer troost? Ik ben er toen mee gestopt om steeds de borst te geven, ik was op. Nu nog 1x snachts wakker maar dan is het even troosten en uiteindelijk gaat hij weer slapen. Hier was het dus een fase, maar heb het wel zelf doorbroken zegmaar. Het is echt zwaar he! Ik vind het knap dat je nog elk uur voedt. Hier is het nu alleen nog 1x sochtends en hier ga ik denk ik niet lang meer mee door