176 Reacties

één jaar geleden

Ik wil even iets met jullie delen.. Ik heb mijn dochter altijd in slaap geholpen. Tot kort geleden wiegend daarna aaiend over haar rug of ik bleef minstens ernaast zitten om nabijheid te bieden. Afgelopen dagen ging ze me allemaal zitten testen. Speen uit bed gooien, proberen aan m'n haar te trekken🤣 Alles voor wat contact en aandacht. Nu geef ik haar een kus en loop ik weg. Gaat ze gewoon gelijk liggen en slapen. Serieus binnen 3 min 😅 Ik ben overtuigd van de waarde van nabijheid bieden maar ik vond het toch ook wel grappig dat je soms gewoon ff uit moet proberen wat er gebeurd als.. Want ze is helemaal niet verdrietig. Ik was juist een grote afleidingsfactor 🤣🤦‍♀️ Kan natuurlijk altijd over een week weer anders zijn maar voor nu werkt het en ik weet dat ze het kan🤗

één jaar geleden

Hier is dat ook zo gegaan inderdaad. Ze was er toch blijkbaar al aan toe en ik hield haar juist wakker. Ik ging natuurlijk altijd op dezelfde manier verder tot die keer. Het ging dan in t begin trouwens niet helemaal zonder protest. In t begin huilde ze even..maar de 5 min haalde ze niet eens. Ik vond dat wel acceptabel. En alleen de eerste week Sindsdien leg ik haar na het voeden direct op bed en loopt weg. Gaat heel goed. Iets wat mij altijd ondenkbaar leek. Op een gegeven moment zijn ze er aan toe. Lastig omdat je natuurlijk niet weet wanneer en bij ieder kind anders. Maar ik heb t lange tijd niet eens geprobeerd omdat ik er geen vertrouwen in had. Tot ik t een keer deed omdat ik wegliep uit frustratie omdat ze weer eens niet ging slapen.

één jaar geleden

Reactie op Arzum

Ja wij slapen ook samen, in zijn eigen bed lukt niet en nog steeds om de uu ...
Oh wat zwaar hea … hoe doe je dat overdags ? Ik merk echt dat ik op ben 🥹

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Ik wil even iets met jullie delen.. Ik heb mijn dochter altijd in slaap ge ...
Jep… hier ook zo 😅 dit ga ik met een 2e kindje toch wel zo anders doen! Wat een tijd en frustratie 😶

één jaar geleden

Ik hoop dat hier de tijd van zelf in slaap vallen ook heel snel komt. Wij zitten nog steeds iedere avond en ieder dutje minstens een half uur met hem in de schommelstoel om hem in slaap te krijgen. 's avonds lukt het om hem weg te leggen, maar overdag bijna nooit. Ik ben zo op.. Ben 31 weken zwanger van de tweede en begin steeds meer stress te krijgen over hoe ik dit allemaal ga doen straks als de baby er is😭

één jaar geleden

Reactie op Blabla19

Ik hoop dat hier de tijd van zelf in slaap vallen ook heel snel komt. Wij ...
Wij hadden exact dit. Mijn grens was bereikt en ik had ook het idee dat ik m’n dochter alleen maar wakker hield in die schommelstoel; ze is inmiddels zo groot en kon helemaal niet echt lekker meer liggen. Nu leg ik haar overdag weg (na 100ml warme melk) en blijf zelf nog even in de stoel zitten terwijl ze in slaap valt, maar echt nodig is dat volgens mij niet meer. Heel veel sterkte daar! Extra pittig lijkt me als je weer zwanger bent. ❤️

één jaar geleden

Hier nu ook een week dat me dochtertje bagger slaapt. Normaal slaapt ze goed maar pfff. Nu al ruim een week dikke bagger. 100x de speen weer in bed leggen omdat die eruit valt. Zaterdag was ze 5uur wakker en vandaag al vanaf kwart over 4. De middagen is ook een gevecht om haar in slaap te krijgen. En ik ben nu 36 weken zwanger dus extra zwaar😢. Ofwel heel vrolijk ben ik nu niet🙈

één jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Jep… hier ook zo 😅 dit ga ik met een 2e kindje toch wel zo anders doen! Wa ...
Ik denk dat je jezelf wel een beetje tekort doet met die uitspraak. Ik zie in dit topic en andere in de geboorteclub veel kindjes die de afgelopen tijd ineens van wiegen/voeden/aanraking naar zelfstandig inslapen zijn gegaan. Ik geloof niet dat dat is omdat die moeders ineens allemaal een radicaal andere aanpak hebben besloten, maar omdat je bijna 1,5 jaar hebt geïnvesteerd in je kindje zich veilig laten voelen met slapen en hij/zij er nu qua ontwikkeling ook klaar voor is om zelfstandig te slapen. En je hebt aangevoeld dat er ruimte was voor een andere aanpak, omdat je je kindje kent en zag dat het mogelijk was. Ik geloof niet dat je hetzelfde resultaat qua slapen hebt als je de ‘andere’ aanpak vanaf het begin bij een tweede toepast, die zal eerst ook het vertrouwen en de geborgenheid zoeken/nodig hebben. (Naast dat het natuurlijk andere karaktertjes kunnen zijn). Ik denk dat we allemaal rete trots mogen/moeten zijn op hoeveel we er al die tijd voor onze kindjes geweest zijn, in plaats van het zonde te vinden van de geïnvesteerde tijd.

één jaar geleden

Reactie op Sandy1986

Hier nu ook een week dat me dochtertje bagger slaapt. Normaal slaapt ze goe ...
Ah pittig zeg! Denk je ook niet dat de kans aanwezig is dat je dochtertje aanvoelt dat er verandering aan komt? Dat maakt het niet minder zwaar voor jou, maar misschien wel iets overzichtelijker/begrijpelijker.

één jaar geleden

Reactie op Sandy1986

Hier nu ook een week dat me dochtertje bagger slaapt. Normaal slaapt ze goe ...
Wellicht ten overvloede, maar vergeet niet het effect van de zomertijd hè! Hopelijk komt de rust snel terug.

één jaar geleden

Reactie op happy96

Ah pittig zeg! Denk je ook niet dat de kans aanwezig is dat je dochtertje a ...
Zou zo maar kunnen aangezien ze meer mee krijgen dan wij vaak beseffen ondanks er nog veel veranderd is en de aandacht sowieso nooit volledig op haar ligt vanwege nog 2 grote broers.

één jaar geleden

Reactie op Lappenpopje

Wellicht ten overvloede, maar vergeet niet het effect van de zomertijd hè! ...
Kans is groot maar begon er net iets voor dus kans dat het echt specifiek daardoor komt is klein. Denk wel dat het zeker invloed heeft. Want normaal word ze pas tegen minimaal 7 uur wakker.

één jaar geleden

Hoi dames. Hoe gaat het slapen nu bij jullie? Ik ben gestopt met borstvoeding geven met 18 maanden precies, een paar nachten later sliep hij ineens door. We hebben eindelijk weer een fatsoenlijke nachtrust 🛌 zo fijn!

één jaar geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Hoi dames. Hoe gaat het slapen nu bij jullie? Ik ben gestopt met borstvoed ...
Toevallig ik d8 nog aan deze groep gisteren. De laatste weken slaapt ze heel goed door. Soms word ze nog 1x wakker en wil ze borstvoeding, maar dat wordt al steeds vaker uitzondering ipv regel. Maandje geleden leek er nog wel even sprake te zijn van een slaapregressie en werd er weer gehuild bij naar bed brengen en waren we weer wat langer bezig. Durf nog niet helemaal te stoppen met borstvoeding al zou ik dat eigenlijk niet verkeerd vinden. Maar als ze wakker word is dat nog steeds de manier om haar weer in slaap te krijgen.

één jaar geleden

Hier gaat het wisselend, maar wel (met hele kleine stapjes) steeds beter. Hij slaapt steeds vaker door, maar wordt ook vaak nog wel wakker en is dan soms uren aan het spoken. In slaap vallen gaat wel vaak sneller en soms valt hij zelfstandig in slaap, maar meestal moeten we nog met hem schommelen.

één jaar geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Hoi dames. Hoe gaat het slapen nu bij jullie? Ik ben gestopt met borstvoed ...
Wat fijn!! Raar als je op een bepaald moment merkt dat je zelf gewoon te veel bent he 😜 🤣 Hier gaat het slapen ook nog steeds fantastisch. Neerleggen, weg lopen. Slaapt in no time. Sprongetjes kunnen wij helaas nooit omheen. Die geven haar gewoon onrust en dan wordt ze weer 1/2 x per nacht een minuut of 10 wakker maar de horror van uren wiegen lijkt ten einde 🤞🏼 🙌🏽🙌🏽