17 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben fulltime lesgever in groepslessen waaronder Zumba, Bodypump, Spinning, Yoga en de verloskundige heeft mij inderdaad ook verteld dat alles wat je al deed je gewoon mag blijven doen. Nu zit ik al wel 4 maanden thuis omwille van Corona en heb wel schrik om helemaal terug aan het werk te gaan op 1 mei. Ik probeer thuis wel een beetje te sporten maar is toch anders dan fulltime alle lessen te geven dus ik volg even mee in dit onderwerp 馃

5 jaar geleden

Ik kan het niet meer: krijg super buikkramp. Ik sport wel, maar op veel lager niveau

5 jaar geleden

Ik doe het ook, icm met tennis en beweeg echt iedere dag! Ben 2 weken geleden gestopt met high impact ivm bloedverlies , maar ik houd van sport dus al het andere ben ik blijven doen. Gisteren toch te horen gekregen dat ik ook daarnaast (voorlopig) moet sporten omdat ik het bloedverlies nog steeds heb . Met de babies alles goed maar dat moet natuurlijk wel zo blijven. Ik mag alleen wandelen, fietsen en zwemmen tot dat ik een week geen bloedverlies heb, dan mag ik alles weer oppakken muv high impact . Ik vind dit echt heel zuur, natuurlijk gaan de babies voor maar als sport zo een groot deel uitmaakt van je leven is dat best heftig, ook al begrijpen veel mensen dat helaas niet :( Oftewel, luister naar je lichaam en je arts. Als bij jou alles goed gaat mag je blijven doen wat je al deed! In ieder geval het eerste trimester. Persoonlijk zou ik wel uit kijken met high impact omdat je hartslag echt heel hoog gaat.

5 jaar geleden

Reactie op sofieke2300

Ik ben fulltime lesgever in groepslessen waaronder Zumba, Bodypump, Spinnin ...
Ik snap je helemaal. Hoeveel weken ben je in mei? Misschien kan je deels oppakken en tegen die tijd bespreken met de Arbo arts? Met minder gewicht te pakken bij de pump kom je al een heel eind maar misschien mag je de helft van de uren draaien oid ?

5 jaar geleden

Ha, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hou van dezelfde trainingen al doe ik ze iets minder frequent (3x in de week). Ik ben nu bijna 9 weken zwanger.Mij is verteld dat ik de trainingen kan blijven volgen maar iets minder tot het gaatje moet gaan en bijvoorbeeld kan werken met wat minder zware gewichten etc. Het was even lastig om een stapje terug te doen in de training maar dat went! Heel veel succes!

5 jaar geleden

Ik snap je helemaal. Hoeveel weken ben je in mei? Misschien kan je deels op ...
Dan ben ik 17 weken op 1/5

5 jaar geleden

Ik doe het ook, icm met tennis en beweeg echt iedere dag! Ben 2 weken geled ...
Bedankt voor je advies! Inderdaad lastig om een stapje terug te doen als je gewend bent er altijd 100% voor te gaan.. Hopelijk wordt het bloedverlies snel minder bij je 馃檹馃徏

5 jaar geleden

Reactie op lalaland

Ha, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hou van dezelfde trainingen al d ...
Bedankt! Jij natuurlijk ook gefeliciteerd 馃槃. Blij dat meerdere meiden deze trainingen volgen. Ik doe het zelf via les Mills on demand en zet tussendoor soms de training even op pauze als mijn hartslag boven de 165 gaat. Thnx voor het advies!

5 jaar geleden

Reactie op lalaland

Ha, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hou van dezelfde trainingen al d ...
Bedankt! Jij natuurlijk ook gefeliciteerd 馃槃. Blij dat meerdere meiden deze trainingen volgen. Ik doe het zelf via les Mills on demand en zet tussendoor soms de training even op pauze als mijn hartslag boven de 165 gaat. Thnx voor het advies!

5 jaar geleden

Ik doe thuis vooral de Bodystep en Bodypump van Les Mills, bij Bodystep neem ik dan de lichtere opties zodat mijn hartslag niet te hoog gaat en bij Bodypump neem ik voorlopig nog hetzelfde gewicht tot ik aanvoel dat ik moet minderen in gewicht

5 jaar geleden

Ik ben ook een fanatiek sporter. Heb het ook echt nodig. Ik las dat je in principe wel alles kan doen, maar moet luisteren naar je lichaam. Tot 12 weken kan je nog wel je rechte buikspieren trainen. Daarna wordt het afgeraden. Veel moeders die vrijwel de gehele zwangerschap hebben gesport, geven aan dat zij het idee hadden dat dit positief heeft bijgedragen aan de bevalling en het herstel.

5 jaar geleden

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap tot aan de bevalling 3/4x pw bodypump gedaan. Alleen de lunges werden lastig aan het einde. Let op je hartslag. Dit is echt belangrijk want een te hoge hartslag leidt tot minder bloed naar je placenta. Nu doe ik vrij weinig, maar heb er wel zin in straks weer te gaan sporten!

5 jaar geleden

Voor corona deed ik ook veel lesjes van LesMills, vooral bodypump en dan nog bootcamp in t park. Sinds corona ben ik gaan hardlopen, dit ging goed (10-15km!) maar sinds ik zwanger ben krijg ik pijn in m'n onderrug bij hardlopen 馃槶 Ik ben nu 8 weken. Dus ik doe vooral bootcamp weer.. Maar ik denk dat een hoge hartslag helemaal niet erg is, zolang je maar geen pijntjes krijgt, dan moet je stoppen, zoals ik had bij hardlopen. Anderen ook stuitpijn bij rennen?

5 jaar geleden

Volg sterkher op instagram, zij heeft heeeel veel tips & tricks voor trainen tijdens zwangerschap, ook mbt hartslag etc. Sowieso lekker blijven bewegen natuurlijk!

5 jaar geleden

Ik train zelf ook 5 keer per week crossfit. Redelijk intensief en mijn coach is hiervan op de hoogte. Heb vorig jaar een miskraam gekregen en doe het zoizo wat rustiger aan, hoewel ik alles mag doen aan 80% lukt het me zelfs niet aan 60% ik voel me kapot na 250 meter roeien en enkele keren men gewichten op te rapen. Ik doe dus nog zeker de trainingen maar trager als voorheen...

5 jaar geleden

Les Mills heeft een document over zwangerschap - GRIT en Combat worden niet geadviseerd, Grit vanwege de intensiteit en Combat ivm risico op gewrichtsklachten. Ook is het advies om geen buikspierdingen als situps te doen.