9 Reacties
één jaar geleden
Pff inderdaad, die fixatie naar eten is soms echt niet te doen!
Eet je altijd samen met hem aan tafel? Hier helpt dat wel namelijk. Als hij zelf bezig is met zijn eten let hij niet meer op dat van mij. Tenzij het natuurlijk heel iets anders is. Wij eten bijvoorbeeld altijd soep op dinsdag en hij kreeg brood erbij en wij hadden altijd foccacia; natuurlijk wilde hij dit ook hebben. Nu eten we alleen dingen samen die hij ook mag hebben. Gelukkig is dat tegenwoordig heel veel.
Ik zou in elk geval het zeker niet geven, want als je daar eenmaal mee begint zal hij ook niet stoppen met zeuren.
Verder inderdaad dingen die hij echt niet mag hebben eten als hij slaapt 😆 zo doen wij dat ook wel eens
één jaar geleden
Reactie op Lou1986
Hoezo mogen ze geen salami? En miss tegelijk eten met hem de lekkere dingen ...
Salami is rauw vlees kunnen bacteriën inzitten die zij nog niet goed kunnen verwerken. Samen eten gaat lastig omdat ik ook nog eenbaby van 9 maanden heb die gevoerd moet worden..dus soms vergeet ik dan te eten.
één jaar geleden
Reactie op Lou1986
Mij is vertelt dat ze vanaf 1 jaar eigenlijk alles mogen zelfs file alleen ...
In bijv salami zit ook echt mega veel zout dus dat eigenlijk alles mag is niet perse het advies 🙃
één jaar geleden
Onze dochter van bijna 4 zeurt ook heel vaak om eten. Verschrikkelijk.. Ze heeft dr ontbijt nog niet doorgeslikt of ze wil alweer iets anders.
Vaak houd ik toch vol dat het niet de bedoeling is en probeer haar af te leiden met iets.
Als dit echt niet werkt geef ik iets ligts/gezonds.
Nou hebben wij t geluk dat ze rijstewafels, fruit en rauwkost heel lekker vind. Dus als het echt niet te doen is krijgt ze bijv. een appel.
Vaak doe ik bijv. bij haar lunche naast haar boterhammen nog wat tomaat en komkommer. Vind ze supper lekker en heeft ze toch voor haar idee wat meer gegegen en het is gezond 😊.
En tussendoor goed laten drinken. Maar het blijft inderdaad vervelend als ze zo gefixeerd zijn erop.