5 Reacties

één maand geleden

Jeetje wat heftig. Klinkt heel pittig. Die van ons zijn 5 & 2. Ze mogen vanaf 6 uur hier zelf naar beneden, maar alleen samen omdat de oudste dan zijn zus kan begeleiden van de trap. Hier gaat dit al een tijdje goed. Ze pakken wat fruit en worden hier wakker achter ipad. Hier kunnen ze spelletjes of netflix op kijken. Soms is er ruzie en dan gaat mijn man naar beneden en bereid dan ontbijt voor. Als ik jou zo hoor is het voor jou nog pittig en zijn jou kleintjes nog te jong voor hoe wij het doen. De eerste jaren voelt soms echt als overleven. Hopelijk zijn er hier andere die je betere tips kunnen geven in de passende leeftijd en kan je snel wat herstellen. Sterkte toegewenst in ieder geval! 🙏

één maand geleden

Verdeling is er hier niet echt. Hier 3 kids 6 jaar, 2 bijna 3 jaar en 1 van bijna 9 maanden. Mijn wekker gaat 45 minuten voordat het eerste kind wakker wordt. Dit is mijn tijd om bij te komen en mezelf te fatsoeneren. In deze tijd maak ik ook de broodtrommels klaar. Wanneer de Kids wakker worden ontbijten zij terwijl de jongste zijn flesje krijgt. Ook hier vliegt het brood soms door het huis heen. Dan is het gauw de ravage opruimen en 3 kids gereed maken voor vertrek. Dit allemaal in mijn eentje want manlief is al weg naar het werk wanneer ik opsta. .

één maand geleden

Ik maak mij altijd klaar voor dat mijn dochter van 3 uit bed mag😄 ze moet wachten tot ik aangekleed ben zo simpel is dat. Mijn dochter ontbijt altijd wel op de opvang als ik moet werken dus ze krijgt in de ochtend altijd wat drinken en een rijstwafel of een soepstengels (dat scheelt al veel tijd in de ochtend) trouwens mijn dochter komt nooit uit zich zelf uit bed.

één maand geleden

Goedemorgen. Wij hebben er 1 van 3 jaar en 1 van 6 maanden. Meestal kindje van 6 maanden rond half 7 wakker. Mijn man gaat dan naar beneden om flesje te geven. Even later komt ons dochtertje van 3 kaar en die help ik meestal gelijk met omkleden. Dan ga ik mezelf opmaken omkleden meestal in 15 min.. en blijft mijn man even bij de kids. Als ik klaar ben gaat mijn man zich omkleden en ga ik verder ontbijten met de kids. Daarna kleed ik onze kleinste nog even snel aan. Dit werkt hier erg goed en zijn meestal rond 08:00 / 08:30 klaar. Mijn man gaat dan werken en ik doe de kids. Als ik vroeg moet beginnen op werk doet mijn man alles alleen.

één maand geleden

Ons dochtertje van net 3 slaapt nog heerlijk in haar ledikant, ons 2e meisje van net 1 jaar is vaak als eerste wakker rond half 7 maar word meestal vrolijk brabbelend wakker waardoor ik vlug eerst mezelf kan aankleden en wat opfrissen. Dan haal ik haar uit bed en aankleden, ondertussen hoor ik vanaf de zolder kamer roepen 'maaamaaaa, maaaaaamaaa' en gaan we samen de oudste uit bed halen en aankleden om daarna met z'n 3e klaar voor de dag te gaan ontbijten. Mn man vertrekt half 7 naar werk dus doe het door de weeks alleen en 3 dagen als ik werk gaan ze naar het ontbijt gelijk door naar de opvang.