5 Reacties

MOD

één jaar geleden

Ik zou ook veel kwaad worden. Aangeven dat zij niet de moeder is van jouw kind. Zij moet jouw opvoeding respecteren en zich daar niet mee bemoeien. Zij heeft nergens rechten op. Dit kan mij zo kwaad maken. Wat is toch de reden dat zulke mensen vinden dat ze rechten hebben. En dan nog beledigd zijn dat ze wordt aangesproken ook! Bizar (maar qua aanspreken wel herkenbaar). Persoonlijk zou ik het ook vreselijk vinden als iemand bij mij zou komen wonen, zeker schoonfamilie 🙈. Daardoor is het wel lastig om haar niet te laten bemoeien denk ik..... Ik geef anderen heel duidelijk aan dat ik, samen met mijn man, bepaal wat mijn kinderen wel/niet mogen. Dat een ander als wij er niet zijn mogen oppassen maar niet fysiek mogen worden en zich wel aan onze normen moeten houden. Als wij er wel zijn, gaat alles via ons (tenzij bij gevaar bijv. dan mag iemand direct handelen). Een snoepje/koekje oid meer krijgen dan thuis, prima (als wij erbij zijn in overleg!). Maar andere regels aanhouden of slaan of wat dan ook absoluut niet. Ik zou dit gesprek samen met je man en je schoonmoeder aangaan. Duidelijk je grenzen aangeven en ook duidelijk zijn in haar rol! Vraag ook wat de reden is dat zij zo reageert. Zowel naar jouw kind als naar jou op het moment je er iets van zegt. Probeer iig altijd de wat vraag te stellen zodat zij over haar antwoorden moet nadenken en jij de verdiepende wat vraag erop kan stellen 😊 Dat nadenken zal echt niet direct resultaat hebben maar gaat als t goed is wel in er hoofd zitten. Heel veel succes! 🍀

één jaar geleden

Ik zo heel erg kwaad worden en vragen of ze zelf een tik van mij wil krijgen! Je blijft met je poten van kinderen af. Sterker nog ik zou niet met haar samen willen wonen of zelf omgaan als je kjnd blijft slaan. Nee dan was bij mij het hek van de dam geweest en huis zeker te klein geweest. Niemand maar dan ook niemand zal ooit op dergelijke manier aan mijn kinderen mogen komen.

één jaar geleden

Reactie op Sem_

Ik zou ook veel kwaad worden. Aangeven dat zij niet de moeder is van jouw k ...
Ja dit was ook echt een moeilijk moment voor mij... Kijk mijn schoonmoeder wonen we al 5 jaar samen mee en ze is echt een grote hulp in andere dingen, ze staat altijd voor ons klaar etc. En ik had dit ook echt nooit van haar verwacht daarom is t voor mij ook echt een schrik dat dit gebeurd... Ze gaat gelukkig over een aantal maanden op zichzelf wonen omdat ze een appartement aan t bouwen is maar t geeft mij gewoon geen vertrouwlijk gevoel meer in haar. Ik heb haar gevraagd wat de redenen is waarom ze een tik gaf en ze gaf aan dat hij moet leren lief hebben voor de natuur en omdat ik t niet doe. Maar ik heb haar direct gezegd oh dus omdat ik t niet doe doe jij t dan maar. T maakt me zo boos. En zij is de hele avond boos geweest op mij na wat ik heb gezegd. Ik heb mijn partner ook gezegd ze kan op haar kop gaan staan maar ik accepter dit absoluut niet. En hopelijk doordat ik t nu duidelijk heb aangegeven en echt boos ben geworden op haar zal dit de laatste keer zijn. Maar het is gewoon geen fijn idee dat dit gebeurd is...

MOD

één jaar geleden

Reactie op Soontobemommy97

Ja dit was ook echt een moeilijk moment voor mij... Kijk mijn schoonmoeder ...
Ik hoop het ook. Heel erg naar. Natuurlijk is ze ook een grote steun. Maar steun of niet, jouw kind, jouw regels en jouw opvoeding! Jammer dat ze niet kan reflecteren (denk toch ook een generatie ding ofzo?) en dan zelf (kinderachtig) boos doen. Ik zou ook aangeven dat dit wel iets doet met het vertrouwen. In dat opzicht kan ik niet wachten tot mn kinderen volledig kunnen praten (voor als ik er niet bij ben)🙈 Gelukkig woont ze binnenkort op zichzelf! Misschien dat het daarom ook hoger oploopt, er zit nu een einddatum aan.

één jaar geleden

Om het even te relativeren (ik snap je volledig, ik zou furieus zijn): mensen kunnen soms heel defensief reageren als ze ergens op worden aangesproken. Wellicht beter om het er op een rustig moment nog eens over te hebben als de spanning niet hoog is. Uitleggen dat je het echt niet wil, waarom niet en dat ze zich hieraan moet houden, ook al denkt zij er anders over. Ik denk ook dat het belangrijk is dat je partner aanwezig is en het voortouw neemt in dit gesprek. Heel veel sterkte!