Hi Mama's ik zit ergens Nogal mee. Ik woon op Aruba en samen met mijn Partner en 2 kindjes. Wij hebben ons schoonmoeder huis gekocht en zij heeft recht op vruchtgebruik (om bij ons te mogen blijven wonen) wij voeden onze kinderen vrij los op. En daar bedoel ik mee dat ik dat ik niet snel nee zeg of hem straf. Ik merk doordat ik dit doe dat zijn ontwikkeling echt ontzettend goed gaat en daardoor eet hij goed, leert hij snel dingen etc. Maar daardoor is hij wel seller met dingen pakken of aanraken wat natuurlijk niet altijd even fijn is. Maar ook dat moet hij leren. Nou is het zo dat hij laatst een Bakje had gepakt met chips, wat niet van hem was en dit liet vallen voor zn oma (mijn schoonmoeder) en zij straf de hem door een tik te geven op zijn handje. Ik schrok hiervan en bleef op dat moment stil om te kijken hoe mijn zoontje reagerde gelukkig deed hij niks en deed dit hem niet pijn anders zou hij wel huilen maar gelukkig gebeurd dit niet. Ik heb dit direct verteld aan mijn partner want ik wil dat echt niet hebben. Hij zei me om dit wel tegen haar te zeggen. Maar omdat t een keer gebeurd dacht ik misschien was dit een keer zo en zal ze t niet meer doen... Nou vandaag plukte hij een Bloem van haar plant je en buiten in de tuin. En pakte ze zijn handje en tikte wel 3 keer dr op en werd boos dat dit niet mocht. Ik ben daarna zelf erg boos geworden want ik wil dit absoluut niet hebben en werd zij boos op mij omdat zij vind dat ik te makkelijk ben en dat zij t recht heeft om dat te mogen doen. Dus ik was natuurlijk woest en heb haar heel duidelijk gezegt dat zij geen ene recht heeft om mijn kind een tik te geven en dat zij moet respecteren dat als ik t aan geef dat ik dat niet wilt dat ze dat ook accepteerd. Maar ze werd helemaal beledigd en boos dat ik t niet goed vind. Ik zit hier echt ontzettend mee en weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan... Iemand tips???