8 Reacties
één jaar geleden
Zeker herkenning. Hier juist altijd 2x per dag macrogol gehad om überhaupt te kunnen poepen en nu is t ook al een langere tijd aardig dun of ineens heel erg vast 1 x in de zoveel tijd. 🫣
Vroeg me vorige maand ook al af of dit normaal is. 😅 ik hou de reacties even in de gaten!
één jaar geleden
Hier ook een goede eter, eet meestal 2 stuks fruit, 4 boterhammen, yoghurt en avondeten met de pot mee.
Maar bijna nooit een "plat drolletje", altijd een soort modderachtige dikte, vaak wel met droge kruimels erdoor (vezels denk ik).
Ik heb me ook wel eens afgevraagd of het normaal is. Hij is wel een enorme poeper, sowieso 1 tot 3 x per dag. Vroeger als baby altijd enorme spuitluiers die doorlekten, dus opzich is dit al een hele verbetering.
Maar ik lees dus even mee 😅
één jaar geleden
Hier ook nooit geen echte drollen, als je dat bedoeld? Hier is zn poep ook altijd zacht en kan idd zo op zn rug zitten 🤣ik heb me nooit afgevraagd of dit niet normaal is ofzo.
één jaar geleden
Hier een huisarts. Veel dreumesen en peuters hebben last van 'peuterdiarree'. Dit is de meest waarschijnlijke oorzaak als ze verder goed groeien/ontwikkelen en er geen bloed oid in de ontlasting zit. Meestal komt dit door te veel fruit (en te weinig vet) in het voedingspatroon. 2 stuks fruit per dag kan dan al te veel zijn. Of wanneer de kinderen naast fruit bijv ook fruitsapjes krijgen. Al die suikers trekt vocht aan in de darm -> diarrree.
Meestal helpt het dus om fruit te verminderen naar max 1-1,5 stuks per dag, en daarnaast de boterhammetjes te besmeren met margarine en klontje boter of olie door avondeten. En dit dus ook consequent te doen.
Indien niet goed groeien/ontwikkelen, bloed/slijm, darmziekten in de fam: even overleggen met je huisarts.