Hey hallo,
Ik zit met het volgende:
Ik ben vorig jaar bevallen van een dochter.. nu had ik al een zoon van een paar jaar ouder.
Nu is het zo dat ik een neefje (14)heb, die nogal.. laat ik het nieuwsgierig is noemen naar anderen(vooral jonge kids vind hij fantastisch). Zo dus ook naar mijn dochter.
Hij is super lief voor de kinderen en speelt graag met ze.(op een goede manier)
Nu maak ik mij ook zorgen, dat wanneer ik haar verschoon, hij het liefst met zijn neus erboven op zit! Ik zoek altijd een rustig plekje voor het verschonen maar dat is er niet altijd en hij loopt 9 van de 10 keer achter mij aan.
Nu zie ik ze niet vaak gelukkig en dat maakt het misschien lastig.
Zijn moeder bagatelliseert alles en praat het een soort van goed. Met haar valt dus ook niet echt te praten.
Nu is mijn zus onlangs dus ook bevallen van een dochter en zij zien elkaar dus vaker.
Mijn neefje bedoeld het vast ook niet allemaal zo, maar iemand moet hem wel duidelijk maken dat het niet de bedoeling is en dat dit ongepast gedrag is.
Ik weet dus niet zo goed hoe te reageren dus ik hoop dat mensen soortgelijks hebben meegemaakt en tips hiervoor hebben.
De kids blijven naar mijn mening namelijk tot ongeveer 6 jaar hulpbehoevend met aankleden/ wc gaan, waardoor ik dit wel duidelijk wil aangeven.