12 Reacties

5 maanden geleden

Hier een peuter die slaapt rond 19.30uur. Tot een paar weken terug sliep hij smiddags ook nog 2 uur, maar werd toen om 05:00 sochtends wakker. Nu maken we hem smiddags na 1.5uur slapen wakker(hij zou zelf wel langer door willen slapen haha) en word hij weer wakker om 07:00uur

5 maanden geleden

Ons zoontje slaapt ook vaak pas laat, soms pas om 22:00/22:30...

5 maanden geleden

Dutje inkorten. Hier slaapt hij max 3 kwartier/ uurtje en zeker niet na 14.30. En dan slaapt hij van 19.30/20.00 tot 7.00/7.30

5 maanden geleden

Wij zitten in een slaagtegressie. Meneer gaat om 20.00 uiterlijk naar bed en gaat alleen slapen als wij erbij blijven zitten. Het is dan al snel 21.00. Hij is tussen 6 en 7 wakker en heeft een middagdutje van maximaal een uur. Hopelijk een fase dat hij zo laat gaat slapen, want hij word er niet gezelliger op.

5 maanden geleden

Hier is middagslaapje max 1.5 uur en tot uiterlijk half 3. Ik hou nu ongeveer 6 uur wakkertijd aan. Dus ja dan is het half 9 dat ze pas moe is. Het liefst doe ik smiddags iets actief s om d'r wat moe te maken.

5 maanden geleden

Hier gaat ze rond 19:00 uur naar bed en slaapt dan vrij snel. In de ochtend wordt ze meestal tussen 7:00 en 8:30 wakker. Onze dochter heeft alleen geen middagslaapje meer.

5 maanden geleden

Hier precies hetzelfde als in jouw verhaal! 😇 ik ga ook maar een beetje proberen te spelen met lengte van het middagdutje

5 maanden geleden

Reactie op 3xmom

Wij zitten in een slaagtegressie. Meneer gaat om 20.00 uiterlijk naar bed e ...
Wij denken ook een slaapregressie. Slecht gaan slapen maar wel erg moe en veel huilen overdag. Nog niet zo heftig met haar meegemaakt 😞

5 maanden geleden

Onze Vince ligt ook altijd lang wakker in bed voordat hij de slaap kan vatten. Ligt om 19u15 a 19u30 in bed maar slaapt vaak pas tussen 21u en 22u. Ligt dan wat te woelen en met zijn knuffeltje te friemelen. Ik heb altijd de indruk dat hij vooral zijn prikkels van de dag nog moet verwerken dan (ik heb dat zelf ook). Zijn middagdutje hebben we ingekort naar 1,5u maar blijft nog wat hetzelfde met het inslapen ‘s avonds hier.

4 maanden geleden

Onze dochter is 2 jaar en 8 maanden en doet al heel lang geen middag dutje meer want dan sliep ze niet of pas na een uur en sliep ze inderdaad in de avond pas rond 21.00. Ze gaat nu met haar broer gewoon 19.00 naar boven en dam slaapt ze rond 19.30/19.35. 🙂

4 maanden geleden

Onze peuter slaapt soms ook pas rond 22u, helemaal als hij een middagdutje heeft gedaan.maar wij vinden het geen probleem. Hij blijft wel in bed liggen en ligt wat te babbelen.

4 maanden geleden

Onze dochter slaapt meestal rond 21.00 uur en naar bed brengen duurt momenteel zeker een uur. Ze heeft nog wel steeds haar middagslaapje maar heeft dit ook nog nodig (slaapt dan binnen 5 minuten). Gaan nu maar eens proberen om het dutje maximaal 1 uur te laten duren. Kijken wat dat doet voor de avond.