35 Reacties

één jaar geleden

Wij geven niks meer. Soms krijgt ze een beetje melk bij der boterham maar dat is zeker niet dagelijks. 😊

één jaar geleden

Hoi Hoi, Wij zijn recent naar 1 flesje gegaan om 19.00u; 180ml+6schepjes. Ons dochtertje is bijna 15 maanden.

één jaar geleden

Reactie op Ree1994

Wij geven niks meer. Soms krijgt ze een beetje melk bij der boterham maar d ...
Hmmz en ze heeft daar genoeg aan?

één jaar geleden

Reactie op Sandra5890

Hoi Hoi, Wij zijn recent naar 1 flesje gegaan om 19.00u; 180ml+6schepjes. O ...
Oké oké en dan nutrilon 4 ?

één jaar geleden

Reactie op D.D.Z

Oké oké en dan nutrilon 4 ?
Ja, alleen hoorde ik laatst dat het niet veel verschil is met nutrilon 3 🤔 En jullie?

één jaar geleden

Ik vind dit ook nog steeds een lastige moet ik zeggen! In de ochtend krijgt hij, na zijn boterhammen, tussen de 150 - 180 cc In de middag een bekertje melk bij zijn lunch. Dit is sinds een aantal weekjes. Eigenlijk omdat ze dat op de opvang al doen en dat bevalt mij ook wel. Deze fles had hij bijna geen interesse meer in. Voor het slapen krijgt hij ook een flesje tussen de 150 - 180 cc. Ik kijk altijd even naar zijn behoefte en hoeveel hij heeft gegeten. Ik ben sinds deze week over aan het gaan naar gewone melk. Wilde ik al eerder, maar hij moest er niet veel van hebben. Wij hebben overigens gewoon opvolgmelk 2... zijn nooit hoger gegaan

één jaar geleden

Wij geven sinds ze 11 maanden ofzo is al maar 1 flesje voor het slapen. En dat was toen nog een pjamapapje en sinds ze 13 maanden is gewoon warme halfvolle melk. Verder krijgt ze gewone (warme) melk of optimel of soya/havermelk of fristi of chocomel (laatste wel allemaal zonder suiker variant) bij dr ontbijt.

één jaar geleden

Reactie op -Vino-93

Ik vind dit ook nog steeds een lastige moet ik zeggen! In de ochtend krij ...
Soms vind ik het ook wat last. Ons dochtertje heeft recent buikgriep gehad, wilde niets eten en als ze al iets nam kwam het eruit. Toen zijn we weer wat meet flesjes gaan geven zodat ze toch iets binnen kreeg. Wij bekijken inderdaad ook waar haar behoefte ligt. Soms drinkt ze haar flesje nog leeg, soms ook niet. En we geven inderdaad ook gewone melk bij haar boterham 's morgens 😊

één jaar geleden

Reactie op D.D.Z

Hmmz en ze heeft daar genoeg aan?
Ja zeker. Bij mij is na een fles aversie met 8,5/9 maanden van de fles af gegaan en was beste keus ooit. Qua zuivel eet ze elke avond kwark en beetje melk door haar ontbijt (overnight oats) dus dat krijgt ze wel voelde binnen. En sinds 9 maanden eet ze volledig met de pot mee. Maar zij heeft echt een mega afkeer gehad naar flesvoeding dus voor haar was t een hele opluchting om niet meer te hoeven drinken. Kan me best voorstellen dat kindjes veel waarde hechten aan t drinken van zo'n fles als rust momentje/het lekker vinden. En dan lijkt het me best lastig om ze eraf te krijgen. Maar ze kunnen zeker zonder en alsnog goed groeien en vol zitten. Alleen elk kindje eet anders natuurlijk, de mijne eet in principe alles wat wij ook eten. Ene dag meer dan ander maar heeft nooit honger voor t slapen of in de nacht. 😊

MOD

één jaar geleden

Mijn zoontje krijgt in de ochtend een papfles. Of met halfvolle melk of met nutrilon 4 en daar dan pap doorheen. Voor het slapen gaan krijgt hij nog een fles halfvolle melk. Ochtend tussen 220 (220+7) en 250 ml en avond tussen 150-180 ml

één jaar geleden

Dit verschilt per kindje. Je merkt vanzelf wanneer je kindje niet meer wilt😊 Hier nog 2 flesjes per dag sochtends en savonds flesje moedermelk 200 ml per flesje.

één jaar geleden

Zit beetje met me handen in t haar en wordt er onzeker en radeloos van, vandaar deze topic… Mijn zoontje deed t zo goed, zat op 1 fles per dag 150cc, en bij zijn brood tussen de middag beetje gewone melk. Nu wordt hij al 2 a 3 weken elke nacht wakker en waarvan of waardoor geen idee. Als ik hem dan een melkflesje geef, wordt hij rustig en gaat daarna vaak wel snel weer slapen. Maar dan zit hij dus op 2 flesjes per dag van 150cc en 5 schepjes en tussen de middag een beetje gewone koemelk.

één jaar geleden

Reactie op Sandra5890

Ja, alleen hoorde ik laatst dat het niet veel verschil is met nutrilon 3 🤔 ...
Nutrilon 4 omdat ik dacht dat is misschien beter voor zijn leeftijd

één jaar geleden

Wij geven onze zoon (2 februari 16 maanden) sochtends 150+5 en savonds voor het slapen gaan 150+5 of 180+6, wij kijken naar onze zoon en hij heeft er nog behoefte aan. Overdag zero ranja, water en af en toe slokjes half volle melk vind die nog niet echt wat. Hij doet het er allemaal goed op. Onze zoon slaapt ook al vanaf 3 weken door. Kijk naar je kindje wat hij/zij wil.

één jaar geleden

Reactie op D.D.Z

Zit beetje met me handen in t haar en wordt er onzeker en radeloos van, van ...
Misschien de 15 maanden slaapregressie?! Dat zou goed kunnen. Dan zou ik vertrouwen op dat het vanzelf weer goed komt en misschien die extra melkvoeding alweer afbouwen want dan word het natuurlijk een gewenning. Dat zou ik doen, hopelijk is het snel weer over. 🥰

één jaar geleden

Reactie op Ree1994

Misschien de 15 maanden slaapregressie?! Dat zou goed kunnen. Dan zou ik ve ...
Daar denk ik inderdaad ook aan, zo zielig voor hem , maar zo vermoeiend en radeloos voor ons , ben zo moe… En over de melk , weet niet of t een gewenning is…

één jaar geleden

Reactie op ChantalenAaldert

Wij geven onze zoon (2 februari 16 maanden) sochtends 150+5 en savonds voor ...
Hier gaat t eigenlijk beetje zelfde , alleen had hij dan maar 1 flesje in de ochtend van 150 + 5

één jaar geleden

Reactie op D.D.Z

Daar denk ik inderdaad ook aan, zo zielig voor hem , maar zo vermoeiend en ...
Als het mogelijk de slaapregressie is, heb je gekeken naar zn slaapjes overdag? Misschien slaapt hij 'te veel' overdag waardoor hij wakker wordt in de nacht.... of de overgang van 2 naar 1 dutje? Ik weet of het dit is hoor, maar zou je mogelijk eens in je achterhoofd kunnen houden😊

één jaar geleden

Reactie op D.D.Z

Daar denk ik inderdaad ook aan, zo zielig voor hem , maar zo vermoeiend en ...
Snap ik heel goed hoor. Eet hij overdag wel genoeg? Dan kan het in mijn ogen geen echte honger zijn. Maar daar verschillen de meningen ook over. Wat @-vino-93 zegt klinkt ook heel logisch. Misschien speelt dat ook mee. Pff ja die vermoeidheid voor jullie is verschrikkelijk. Hoop voor jullie dat er snel verbetering komt. 🙏🏼

één jaar geleden

Reactie op -Vino-93

Als het mogelijk de slaapregressie is, heb je gekeken naar zn slaapjes over ...
Ja , daar denk ik ook aan in me achterhoofd hoor , ben ik ook mee bezig…