35 Reacties
één jaar geleden
Reactie op D.D.Z
Goede eter , maar misschien heeft hij avonds toch behoefte aan meer , mijn ...
Gewoon naar je gevoel blijven luisteren hoor! En ik zou zelf even voor julliezelf kritisch alle dingen op een rijtje zetten qua slaap overdag en voedingen en dan misschien wat anders proberen. Lukt het niet draai je t weer terug. En misschien is het puur de slaapregressie en is hij er straks ineens doorheen. Lets hope so!! 🙏🏼 sterkte en succes iig. 🥰💙
één jaar geleden
Reactie op D.D.Z
Dank je wel , ga ook maar gewoon op me eigen gevoel en intuïtie af
Jaaa sowieso doen, dat is het beste! 🥰 en meningen van anderen kunnen je altijd een beetje helpen toch. Ieder z'n eigen aanpak en soms denk je he miss is dit of dit het. Goed dat je er een topic over maakt!
één jaar geleden
Wij geven enkel nog 150ml opgewarmde halfvolle melk met naar bed brengen (part of the ritual hier) maar betwijfel of hij dit echt nodig heeft want vaak drinkt hij maar de helft en geeft te fles dan terug aan ons. Geeft duidelijk aan dat hij niet meer hoeft dat is wel heel chill. Verder geen flessen meer ;
Ontbijt; boterham of pap of smoothiebowl of yoghurt met fruit en oats
Middag; op de opvang warm en thuis vaak 2 boterhammen met een beker halfvolle melk
Avond; warm met de pot mee en yoghurt of fruit of kwark als toetje
En verder tussendoortjes zoals dadelrepen, cracottes, maisstengels, soepstengels of wat gesneden komkommer/tomaat
En als drinken gewoon water of slappe thee zonder suiker of zoetstoffen.
één jaar geleden
Reactie op Ree1994
Gewoon naar je gevoel blijven luisteren hoor! En ik zou zelf even voor jull ...
Eens! Kan zeker 15 maandrn slaapregressie zijn. Hier vannacht ook krijsen na een beetje warme melk ook weer terug in slaap. Gewoon tijdelijk doen als het helpt. Ze zijn echt niet meteen verpest en na de regressie bouw je het gewoon weer af. Goed naar je eigen gevoel luisteren jij bent de mama en weet het het beste is mijn beleving! Succes❤️
één jaar geleden
Reactie op D.D.Z
Nutrilon 4 omdat ik dacht dat is misschien beter voor zijn leeftijd
Je moet even de aflevering van Keuringsdienst van waren terug kijken. Je hoeft niet door te gaan naar 3,4,5 etc. Er zit dan vooral meer suiker in. Verkoop truc.
Wat je zegt over het in slaap voeden herken ik helemaal!
Onze dochter krijgt in principe 150ml kunstvoeding en een bakje yoghurt per dag maar ze heeft 2 maanden heel slecht geslapen (uren wakker of elk uur wakker) en dan had zij soms ook meerdere flessen nodig om weer in te kunnen slapen
Eerst probeerde we het zonder maar als dat niet lukt geven wij 90ml met een S speen. Dan is ze er net wat langer mee bezig en kan ze weer in slaap vallen..
één jaar geleden
Hier krijgt mijn dochtertje een bekertje melk sochtends bij ontbijt en savonds bij het brood eten. Tot een maandje Ofzo geleden kreeg ze voor het slapen een flesje melk met pap erdoor maar dat wou ze in 1x niet meer. Ik denk dus ongeveer 200/300 ml gewone halfvolle melk per dag
één jaar geleden
Reactie op D.D.Z
Ken t wel terugkijken , maar ik bepaal voor mijn zoontje nog steeds wel hoe ...
Haha, het was alleen maar ter info hoor 🤦♀️
één jaar geleden
Ochtendfles melk (met granen brinta) 180 cc
Tussen de middag bekertje melk bij het broodje
Nog een avondfles van 180 cc waarvan 120 houdbare melk en 60 water gemengd.
Op het CB zeiden ze dat de kindjes 300cc zuivel per dag moeten. Daaronder vakt bijv ook yoghurt ed.
(daarom snap ik even niet dat een moeder hier zegt dat er geen melk meer gedronken wordt.. Maar goed 🤔🙄)
één jaar geleden
Reactie op Momslife
Ochtendfles melk (met granen brinta) 180 cc
Tussen de middag bekertje melk ...
Ik lees nergens dat iemand geen melk geeft hoor. Ik denk dat mensen bedoelen dat ze geen kunstvoeding meer geven. Wij geven bijvoorbeeld helemaal geen kunstvoeding meer maar gewoon een beker halfvolle melk en yoghurt (wat dus ook onder zuivel valt)