11 Reacties

één maand geleden

Ervaringen met oppas sites zoals Sitly, Charly Cares e.d. zijn trouwens zeker ook welkom 👍

één maand geleden

Wij maken eigenlijk geen gebruik van oppas of opvang, voor noodgevallen kunnen mijn ouders of zusje inspringen. Er is totaal 3 keer een halve middag opgepast in haar leven, ze gaat eigenlijk altijd overal mee naartoe tenzij het niet anders kan.dus daar hebben we ons leven ook op ingericht. Ik voel me gauw bezwaard om iemand te vragen voor oppas wanneer het niet noodzakelijk is en we ook niet echt een behoefte daarin hebben.

één maand geleden

Eerste keer was ze 6 maanden. We zijn toen getrouwd en hebben ervoor een oefennachtje gedaan om geruster te zijn op onze trouwnacht. :) Sinds september gaat ze op donderdag slapen bij de grootouders, omdat die op vrijdag oppassen. Daarvoor was het gemiddeld 1 keer per maand, soms meer, soms minder (zowel babysit bij ons of slapen bij de grootouders), als er iets was waar we beiden graag naartoe wilden of als er iets te vieren viel. Ook 1x 2 nachtjes naar Londen geweest. Nu onze zoon geboren is vorige maand, zal het weer een paar maanden duren voor we op date night kunnen, maar kijk er nu al naar uit! Dus laat je zeker geen schuldgevoel aanpraten. Ik vind het ook beter voor haar dat ze haar ritme kan aanhouden, dan dat ik ze overal mee naartoe zou sleuren. Maar een betaalde babysit vind ik ook nog steeds moeilijk hoor. Dan hou ik mijn gsm extra in het oog, maar gewoon ook nog niet veel moeten doen. Veel plezier alleszins op jullie date night! 😊

één maand geleden

Wij hebenen 2 keer een opa en oma die af en toe oppassen. Maar dat is totaal niet vaak, enkele keren per jaar maar. Dat komt vooral doordat we niet in de buurt wonen dus het oppassen bijna altijd gecombineerd wordt met logeren. Sinds onze jongste geboren is (10,5 maand geleden) zijn we 1 keer een avond uiteten geweest en 1 keer een lang weekend weg.

één maand geleden

Bedankt voor de reacties zover! Alles wordt gezien en gelezen :). Bij ons in de omgeving hebben veel mensen zowat wekelijks opvang door hun familie. Helaas kan onze familie dit geheel niet bieden. Maar ergens toch goed om te lezen dat ook dat niet de norm is :). Hoe gek dat ook klinkt. Sowieso respect voor anderen die ook een klein of geen netwerk hebben. Ik vind het soms best pittig, maar we komen er wel 👍

één maand geleden

Wij hebben geen familie die kan oppassen. Via via hebben we twee oppasmeisjes gevonden, eerst met ze afgesproken zonder kinderen, daarna afgesproken met kinderen en daarna een eerste keer oppassen. Het was heel spannend maar het gaat nu zo goed!

MOD

één maand geleden

Wij hebben wel familie die graag willen oppassen. Toch maken wij er niet super vaak gebruik van. Wij nemen bijv wel eens een dag samen vrij op een opvang dag om dan samen iets te kunnen doen zonder een beroep te doen op anderen. Ik denk dat wij gemiddeld eens in de 3 maanden echt gebruik maken van de oppas opties om samen op pad te gaan 's avonds/naar een festival etc

één maand geleden

Reactie op Bosje02

Wij maken eigenlijk geen gebruik van oppas of opvang, voor noodgevallen kun ...
Wat grappig, ik lees m'n eigen verhaal. Ik denk ook max 2 of 3 x een uurtje oppas gehad in 2,5 jaar tijd. Date night doen wij thuis met een beetje extra aandacht voor elkaar. ikzelf ben meer ontspannen omdat mijn zoontje dan lekker boven in zijn bedje ligt ☺️

één maand geleden

Ik heb twee kinderen (okt 21 en juli 23) die naar het kdv gaan en geen vaste dag met de opa's en oma's hebben. Enerzijds omdat ze net te ver weg wonen voor het fijne, anderzijds omdat wij het liever zo regelen met het kdv. De opa's en oma's passen af en toe op, denk dat ze in 50-75% van de keren dat er een kind ziek is kunnen bijspringen (last minute, super fijn dat ze dat willen). Ze gaan denk ik gemiddeld eens in de 1.5 a 2 maanden een nachtje uit logeren (verdeeld over de opa's en oma's, dus dat is per kant ongeveer 3/4 keer per jaar). We hebben voor een avondje uit eten, zonder dat we gelijk het gehannes hebben van de kinderen en hun hebben en houwen verstouwen naar de grootouders, een oppas gevonden via sitly. Ik vind dat de pubermeisjes op deze site erg veel durven te vragen, dus hebben we maar gekozen voor een medewerkster van een kinderdagverblijf. Liever iets meer betalen en een ervaren iemand dan een onervaren pubermeisje dat wel 10 euro per uur wilt. Super fijn, want al zijn ze super moeilijk, ze zal ons nooit bellen tenzij er wat ernstigs is. Denk dat zij eens in de twee maanden een avond komt. Ze was ook mee naar onze bruiloft, ideaal! In de toekomst als de jongste ook wat ouder is willen we een puber zoeken voor een avondje weg.

één maand geleden

Wij hebben drie kinderen (2,5 jaar en 2 x 1 jaar). We hebben veel familie in de buurt wonen. Ik heb 3 nichtjes die geregeld willen oppassen en anders m’n schoonouders. Zal eens in de maand zijn denk ik. Ik betaal onze nichtjes 25 euro voor een avond. Ze hebben wel de verantwoordelijkheid voor 3 kinderen en ik ben ze dankbaar dat ze ons zo helpen. We kiezen er trouwens ook vaak genoeg voor om alleen naar een verjaardag te gaan. Dus ik naar de verjaardagen van de schoonzussen en m’n man naar de verjaardag van z’n broers/zwagers. Er komt wel een tijd als ze groter zijn, dat we dan samen kunnen.

één maand geleden

Leuk topic! Ik ben ook altijd benieuwd hoe mensen het doen… Ik heb mijn moeder die ik sowieso eens in de week zie, maar niet persee voor oppassen maar ook voor de leuk. Dan komt ze vaak bij mij in de middag op vrijdag of woensdag. Mijn dochter gaat 4 dagen naar de kdv en vindt dit gelukkig ook heel leuk, maar blijkbaar is dat echt heel veel vergeleken met wat ik op forums hier lees… Mom guilt (ik werk die 4 dagen)🥲 We willen nu al een tijd proberen dat ze een keer logeert bij oma, maar ik vind dat wel nog spannend ofzo, maar wel fijn als het kan en als mijn moeder haar in bed weet te leggen. Dus ook voor ons, geen date nights (een keer gedaan toen zus kwam oppassen en om 22:30 kwamen we thuis en was baby nog wakker😭).