16 Reacties

4 jaar geleden

Ons zoontje is 4 maanden en doet 4 slaapjes op een dag. Hij begint zijn dag om 6 uur en gaat de nacht in om 22u.

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft ook 4/5 slaapjes .. ze slaapt erg kort Max 1.5 uur en soms een half uurtje . Ze is echt niet leuk haha als ze moe is dus laat der dan gewoon slapen

4 jaar geleden

Ja ik merk hierin dat coaches die werken volgens de droomritme methode, allemaal 1,5u wakkertijd aanhouden. Terwijl bijv slaaptips voor baby's nu uitgaat van 2u. Ik zou zeggen: kijk wat bij je kindje past. Ze zijn het hierover in slaapcoachland niet met elkaar eens en ik denk dat het niet zo uitmaakt wat je aanhoudt. In ieder geval niet als je merkt dat iets werkt voor je kindje. Dan zou ik daar nu niet in gaan sleutelen.

4 jaar geleden

Mijn dochter is 21 weken en doet 2 slaapjes. Ongeveer 2 uur na de eerste fles en dan 1 tot 2 uur en na de derde fles meestal een uur. Na de vierde gaat ze op bed voor de nacht.

4 jaar geleden

Slaapt je zoontje goed snachts?! dan lekker zo laten! Begint je dag zo vroeg omdat de kleine wakker is?! dan kan dat wel komen door de vele slaapjes. Je moet vooral kijken naar het totaal aantal uren.. dat is denk ik rond de +- 4.5 uur per dag…

4 jaar geleden

Onze zoon (5 maanden) doet 3 slaapjes. Hij is tussendoor ook 1,5 uur wakker. Savonds wil hij niet slapen, dus van 5 tot 9 is hij dan wakker. Hij vecht dan tegen de slaap, maar als we hem dan in bed leggen wordt het gillen, in de woonkamer is hij gewoon rustig. Maar idd, wat voor jou werkt is het belangrijkste!

4 jaar geleden

Onze dochter 18 weken doet ong 3 slaapjes. Sochtends 2 uur wakker en dan slaapt ze 45 min tot een uur. Smiddags dutje is meestal wel 2 a 3 uur. En dan savonds vaak 30 tot 60 min (rond 5 uur). Maar deze doet ze niet altijd dus soms blijft ze wakker. En dan slaapt ze de nacht door

4 jaar geleden

Onze dochter van bijna 4 maanden slaapt ‘s ochtends van 08.45-10.00, ‘s middags 11.30-14.00 en namiddag nog 16.00-17.00. Daarna gaat ze om 19.00 de nacht in en krijgt ze rond 22.00/22.30 nog een (droom)voeding. We houden een dag aan van 7.00-19.00 met daartussen dan die 3 slaapjes van in totaal 4 uur ongeveer. Is ze eerder wakker dan 7.00, compenseert ze dat door in de ochtend dan wat langer te slapen.

4 jaar geleden

Ja hier door de vele hazenslaapjes ook nog steeds 4/5 slaapjes. Soms in de ochtend wel ineens 90 minuten slapen maar meer wordt het niet. Ik probeer me er niet druk om te maken

4 jaar geleden

Reactie op FO2021

Slaapt je zoontje goed snachts?! dan lekker zo laten! Begint je dag zo vr ...
Snachts slaapt hij van 19 uur savonds tot half 6 de volgende ochtend dus wat dat betreft hebben we geen klagen hoor.

4 jaar geleden

08.00 uur wakker. 09.30 tot 10.30 slapen, 12.00 tot 14.00 slapen, 16.00 tot 17.00 slapen, 19.00 tot 08.00 slapen

4 jaar geleden

Reactie op mamavanrico

08.00 uur wakker. 09.30 tot 10.30 slapen, 12.00 tot 14.00 slapen, 16.00 tot ...
Zo hee, dat is pas een fijn ritme!

4 jaar geleden

Hier 4 slaapjes in totaal 5uur. tussen 6u en 19u. Soms slapen ze 2 uur, soms maar 45 min. Hoelang de dutjes duren en of het er 4 of 5 zijn , daar maak ik mij niet veel zorgen in, zolang ze op het einde vd dag hun uurtjes geslapen hebben. Wakkertijden houd ik wel veel rekening mee.

4 jaar geleden

07.30 wakker 09.00-10.30 slapen 12.30-13.30 slapen 15.00-16.30 slapen 20.00 naar bed tm 07.00-07.30

4 jaar geleden

3 a 4, naargelang hoeveel ze in de dag dut. tussen 19-20u naar bed! s morgens slaapt ze 1u - 1:30 s middags 45 min a 2:15 s avonds 45 min

4 jaar geleden

Onze dochter van bijna 4 maanden slaapt ‘s ochtends van 08.45-10.00, ‘s mid ...
Wij doen het exact zo bij onze zoon! Is nu 17 weken oud. Wakkertijd in de ochtend soms wat korter en overdag begint hij het te rekken tot soms 2 uur. Ik zorg er altijd voor dat de dag begint tussen 7u en half 8. Vervolgens weer tussen half 7 en 19u naar bed. Hij begint nu wel wat vroeger wakker te worden. Of dat te maken heeft dat we de avondfles zijn gaan inkorten en vervroegen (deze week volledig stoppen) of teveel slaap overdag weet ik nog niet. Ik denk eerder het laatste. Als hij om 6u wakker is haal ik hem niet uit bed en dommelt hij zo nu en dan nog weg. Als het echt honger is dan gaat die wel hard gillen denk 😂 Hij gaat heel goed op een ritme, dat verschilt denk wel per baby. Een vriendin doet het namelijk zonder ritme en wakkertijden en dat is ook een blije baby die lekker doorslaapt (en soms zelfs langer😂)