41 Reacties
één jaar geleden
Mijn meisje is 21 oktober 1 geworden. En heeft maar 6 tandjes.. 4 boven en twee onder. Maar ook heel haar leven slechte slaper geweest nadat ze 1 werd begon het feestje alleen erger te worden. Net op bezoek geweest bij een vriendin met drie kids en die zegt vergeet het slapen maar als je kinderen neemt bestaat dat niet
Meer…..😅
één jaar geleden
Hahha pff drama he
Ik was van jonge fitte jongvolwassenen naar iemand die volgens mij chronisch vermoeid is🤣
Ik doe laatste periode met zijn 2e middag slaap al een dutje mee anders trek ik het niet.
Nu is die ziekjes koorts ligt al in bed vanaf 7 u maar word constant huilend wakker, ik heb hem ma bij me genomen in de hoop dat we de nacht door komen 🥰
één jaar geleden
11 oktober 1 is ons zoontje 1 geworden.
Ik moest laatst voor controle naar de tandarts. Toen heb ik even gevraagd of ze wilde kijken hoeveel tanden / kiezen ons zoontje nog moest want hij had er al heel veel. Toen vertelde de tandarts dat hij nog 1 kies links boven en 1 kies linksonder moet en dan heeft hij alles... Wel moeten er nog een paar verder doorkomen.
één jaar geleden
Hier is ze net 13 maanden:
- 7 voortanden (4 boven, 3 onder)
- 4 kiezen ( 3 helemaal door, 1 met een punt)
Ze reageert bij ons ook altijd heftig op tandjes. Mja als ik me bedenk hoe mn verstandskiezen voelden die doorkwamen als puber, bah. Ook echt ontzettend pijnlijk. Helemaal voor zo’n ukkie.
Wel enorm pittig 😅
één jaar geleden
Zoontje van 17 oktober, met exact elf maanden begon er een puntje onder en nu twee tandjes onder en 1 halve boven. Tweede boven begint nu door te komen. That’s it😅😅
één jaar geleden
Dochter van 31 oktober! Dus nu 13 maanden. Bij 6 maanden kreeg ze 2 ondertandjes. Daar bleef het een half jaar bij. Heerlijk bekkie!
De 3 boventanden komen nu sinds haar verjaardag door.
Goed te weten hoe langer het duurt, hoe sterker haha! Ik heb zelf echt een mega sterk gebit, maar mijn vriend daarentegen.. Dan hoop ik dat dit onderdeel mijn genen zijn geworden 😉
één jaar geleden
Reactie op F-8
Dochter van 31 oktober! Dus nu 13 maanden. Bij 6 maanden kreeg ze 2 ondert ...
Haha ik vraag me af of dat laatste klopt hoor? Heb ik echt nog nooit gehoord.
Ik was een mega sneller tandenkrijger en wisselaar (in groep 3 alles al gewisseld) en heb een heel sterk en gezond gebit. Nooit gaatjes of gedoe.
Volgens mij gaat het vooral om goed poetsen en schoonhouden vanaf doorkomen tandjes. Een gezond melkgebit is wél echt een voorspeller voor een gezond volwassen gebit 😬.
één jaar geleden
Onze zoon is van 14 oktober. Had na 3,5 maand al 2 ondertanden, vervolgens kwamen boven eerst z'n 2 buitenste snijtanden door en daarna gauw genoeg ook z'n binnenste. Rond 10 maanden ook onder z'n buitenste snijtanden en dus 8 tanden. Bij 13 maanden kreeg hij z'n bovenste 2 hoektanden door en nu bij 13,5 maand lijkt er ineens van alles door te komen, maar wel nog allemaal puntjes en stompjes. Volgens mij alles behalve z'n achterste kiezen.
Hij was vorige week behoorlijk ziek. Of het van de tanden kwam of de fikse verkoudheid die daarna kwam, weet ik niet. Verder lijkt hij weinig last te hebben van z'n tanden. Hij doet alleen met geen mogelijkheid z'n mond open om ze te poetsen als hij in zo'n doorkomfase zit🙈