12 Reacties
5 jaar geleden
Mijn bloeddruk lag voor de zwangerschap rond de 130/98. Nu zit ik op 110/75. 💪🏼
5 jaar geleden
Ik heb altijd een hoge bloeddruk , heb er tijden bij gehad dat ik boven de 200 zat bovendruk en een onderdruk van 124.. ik slik nu geen medicatie meer en schommel nu rond de 151/92 , is eigenlijk nog best hoog .. morgen heb ik mijn eerste afspraak bij de VK voor een echo ( 8 WK ) , als zij me bloeddruk te hoog vind word ik doorverwezen naar een gynaecoloog en die zal mij onder controle houden en medicatie voorschrijven
5 jaar geleden
Reactie op lolitalala
Mijn bloeddruk lag voor de zwangerschap rond de 130/98. Nu zit ik op 110/75 ...
Dat is een mooie waarde! Is dat met of zonder medicatie?
5 jaar geleden
Reactie op liefdes-baby
Ik heb altijd een hoge bloeddruk , heb er tijden bij gehad dat ik boven de ...
Ik ben door mijn huisarts meteen doorverwezen naar de gynaecoloog
5 jaar geleden
Ik ben door mijn huisarts meteen doorverwezen naar de gynaecoloog
Ik heb mijn huisarts eigenlijk nog niet ingelicht over mijn zwangerschap , ik heb gelijk de VK gebeld voor een afspraak .. van de week belde ze me op om de intake vast door te nemen ! Scheelt weer voor morgen ( doen ze vanwege het Corona ) en toen zei ze dat over me bloeddruk ! Ik hoor het morgen allemaal wel , ik hoop alleen geen medicatie want ik heb medicatie geslikt waar ik ontzettende migraine van kreeg
5 jaar geleden
Ik had ook altijd een hoge bloeddruk onder controle bij de internist. Voor onze kinderwens had ik de medicatie verwisselt. Nu ben ik onder behandeling bij de gynaecoloog, bij de vorige zwangerschap ging het goed tot week 38 daarna was het aan de hoge kant moest ik ingeleid worden. Hoop dat het deze keer weer zo goed gaat🙏🏻
5 jaar geleden
Dat is een mooie waarde! Is dat met of zonder medicatie?
Zonder medicatie🙏🏼 een jaar geleden was mijn bloeddruk hoger, maar ik heb nooit medicatie gehoeven. Door gezonder te eten en veel te sporten was het me gelukt om mn bloeddruk te verlagen
5 jaar geleden
Ik had voor de zwangerschap ook een hoge bloeddruk gezien mijn cystenieren. En ben toen ik zwanger probeerde te raken gestopt met de lisinopril. Nu is mijn bloeddruk juist goed/ aan de lage kant.
- vanaf morgen start ik met aspirine 2 maal per dag in overleg met de gynaecoloog om de kans op een hoge bloeddruk verder in de zwangerschap te verlagen & voor de juiste bloedtoevoer te zorgen richting de placenta.
5 jaar geleden
Sorry voor het lange verhaal
Ik weet niet beter dan altijd hoge bloeddruk gehad te hebben. Bijn mijn eerste zwangerschap zijn ze te laat gestart met medicijnen pas na 20 weken veel in het ziekenhuis gelegen omdat bloeddruk niet wilde zakken. En doordat er biet genoeg voedingsstoffen door de navelstreng gingen groeide ons zoontje uiteindelijk met 32 weken met keizersnede is hij gehaald nu een gezonde jongen van 8.
Bij de 2de zwangerschap anders aangepakt. Ben met verwijzing van huisarts naar de gynaecoloog gegaan om vooraf mijn medicijnen te veranderen naar medicijnen die wel mogen tijdens de zwangerschap. Ik heb nergens las van gehad en ons 2 de zoontje is geboren met 40+4.
Deze zwangerschap zodra ik een positieve test had gelijk afspraak bij huisarts en gevraagd voor de zelfde medicijnen als bij mijn 2de zwangerschap en ook bij deze tot nu toe gaat het goed.( ben nu 10 weken)
Ik voel me goed op de standaard kwaaltjes na misselijk minder grote hoeveelheden eten.