12 Reacties

4 jaar geleden

Ons manneke krijgt 6-7 keer per dag eten en dan 90 ml, we hebben 100 wel een paar keer geprobeerd maar dan spuugt hij altijd wat terug, dus 90 aangehouden. Overdag komt hij zelf om de 3-4 uur en ‘s nachts om de 4-5 uur. Hij is morgen twee weken oud 🥰.

4 jaar geleden

Ik lees mee, weet nog van m’n dochter dat er een maximum per dag was. Maar kan ik slecht vinden… is dit niet meer? Welk merk geef jij? Ik heb etos, en als ik die staffels uitreken, hanteren ze daar ongeveer 200ml per kilo per dag. Dus dan valt 8x100 nog wel mee denk ik? Onze dochter is 2 weken, en woog met 10 dagen bijna 4000gram. Geen idee wat ze nu weegt. Wij zitten op 6x130 soms 7x Maar dat komt vaak niet uit. Soms direct weer honger, soms na 1,5 uur of 2,5 inderdaad. Dus 780- 910 zitten wij🤷‍♀️

4 jaar geleden

Hoe lang hebben jullie 110 ml aangeboden? Was dat een aantal keer of een hele dag, paar dagen? Wij hadden namelijk precies hetzelfde en vanaf 't moment dat we zijn gaan ophogen, alle flessen, zitten we op 6/7 voedingen. Onze zoon is wel al 5 weekjes.

4 jaar geleden

Reactie op Jess272

Ons manneke krijgt 6-7 keer per dag eten en dan 90 ml, we hebben 100 wel ee ...
Wat weegt jullie zoontje? Gewicht maakt een hoop uit namelijk

4 jaar geleden

Reactie op baby17en21

Wat weegt jullie zoontje? Gewicht maakt een hoop uit namelijk
Hij woog afgelopen donderdag 3560 gram, ging perfect in de lijn mee volgens de VK. Komende dinsdag gaan we wegen bij het consultatiebureau.

VRIEND

4 jaar geleden

Heeft ze dat al veel dagen na 2,5 uur? Het kan namelijk ook een regeldag zijn (rond de 10 dagen en twee weken oud) waarin de baby’s net wat meer honger hebben omdat ze een groeispurt maken, dit zou dan na maximaal 48uur over moeten zijn.

4 jaar geleden

2,5u voor zo´n kleintje is heel normaal. Die verpakkingen kloppen niet

4 jaar geleden

Reactie op Lizzy-1

Hoe lang hebben jullie 110 ml aangeboden? Was dat een aantal keer of een he ...
Ik maak iedere keer een flesje van 120 ML en ze drinkt tussen de 100 ML en soms 110 ML er uit. Wij gaven eerst Nutrilon en geven sinds deze week Kruidvat voeding.

4 jaar geleden

Reactie op jjosephine

Ik maak iedere keer een flesje van 120 ML en ze drinkt tussen de 100 ML en ...
Is de tijd die ze ertussen laat sinds de Kruidvat veranderd? Kan goed het wennen aan de nieuwe voeding zijn, of dat de nutrilon toch beter voedt…

4 jaar geleden

Onze kleine veelvraat is nu 11 dagen en zit sinds een dag of 4 aan de 'forte' op de kruidvat verpakking aangeduid als FRT. Oftewel voeding voor hongerige baby's 😂 omdat hij na elke ophoging na een halve dag toch weer binnen de 3u echt honger had. Dag 5 zat ie al aan 90ml. Nu geven we 2 schepjes standaard en 1 schep frt. Kunnen we nog ophogen naar 1-2 en uiteindelijk helemaal over op frt. En natuurlijk uiteindelijk over op 4 schepjes. Maar het maagje is nog zo klein, dat wil ik ook niet oprekken. Ik merk wel echt verschil, hij is beter verzadigd. Dus mocht je nog een tip willen dan zou je Forte/FRT kunnen proberen.

4 jaar geleden

Reactie op baby17en21

Is de tijd die ze ertussen laat sinds de Kruidvat veranderd? Kan goed het w ...
Nee, ze is twee weken te vroeg geboren en was in de eerste week nog erg slaperig en veel afgevallen doordat bv niet op gang kwam. We moesten haar dus wakker maken om te voeden. Nu ze over geboortegewicht is, is ze veel sterker en wordt ze zelf wakker (en laat zich dan wat meer horen). Het verschil tussen beide merken is dat Nutrilon geen palmolie bevat.

4 jaar geleden

Reactie op jjosephine

Nee, ze is twee weken te vroeg geboren en was in de eerste week nog erg sla ...
Nutrilon heeft ook Forte he