Hoi,
Mijn zoontje bonkt sinds kort met zijn hoofd. Hij buigt dan voorover naar de grond en bonkt een paar keer tegen de grond aan 😫 het is zo’n naar gezicht!
Hij doet dit als hij boos is, als ik bijvoorbeeld zeg dat hij iets niet mag doen of iets van hem af pak dan gaat hij dus bonken. Na het bonken begint hij vet hard te huilen, logisch natuurlijk want het lijkt me niet echt pijnloos dat gebonk 😥
Is dit herkenbaar voor anderen? En hebben jullie tips?
Elke keer weer probeer ik me voor te nemen hem af te leiden, maar steeds weer als hij het doet schiet ik in een soort van stress omdat ik het zo vervelend vind dat hij dit doet. Het gaat ook gewoon zo hard..
Hier ook een zoontje gehad met fases dat hij dit deed. Komt puur doordat ze hun frustratie nog niet goed kunnen uiten. Hoe moeilijk het ook is….. negeren. Dat werkte bij ons het snelste, maar is niet het leukste. Hij doet het nu niet meer
Hoi,
Wat vervelend. Mijn dochter deed dit ook een periode. Wat bij ons hielp was haar een alternatief te geven om haar woede te uiten waarbij ze zichzelf niet pijn doet. Bijvoorbeeld door in de handen te klappen of met de voeten te gaan stampen.